پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۲۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷
پایان سال 93 وعده افتتاح ورزشگاه 15 هزار نفری ارومیه از سوی مسئولان اعلام شده، موضوعی که طی 10 سال گذشته محقق نشده و نارضایتی مردم را فراهم آورده است.

شعارسال: ورزشگاه 15 هزار نفری ارومیه سال 83 کلنگ زنی شد ولی به دلایل مختلف که اکثر پروژه های عمرانی آذربایجان غربی با آن مواجه هستند از جمله کمبود اعتبار، ضعف پیمانکار، معارض ملکی و .... تا کنون اجرایی نشده و به مرحله افتتاح نرسیده است.

مدیرفنی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی منطقه شمال غرب کشور در سال 91 امیدوار بود ورزشگاه 15 هزار نفری ارومیه همان سال افتتاح شود، ولی هنوز ورزشگاه 15 هزار نفری ارومیه اسیر کمبود اعتبارات و در ماههای اخیر با معارض ملکی مواجه است.

در حال حاضر زمین فوتبال چمن مصنوعی، صندلی تماشاگران، روشنایی ورزشگاه و رختکن ورزشگاه در حال آماده سازی برای افتتاح فاز اول این مجموعه ورزشی بوده و بعد از گذشت 10 سال مردم شاهد افتتاح و بهره برداری نیمه کاره از طرح خواهند بود.

*نیاز 80 میلیارد ریالی برای اتمام پروژه استادیوم 15 هزار نفری ارومیه

قرار گرفتن پروژه استادیوم 15 هزار نفری در پایان سالهای فعالیت دولت دهم در لیست طرحهای مهر ماندگار دولت هم راهگشا برای رفع مشکلات پی روی این طرح نبود، بطوریکه مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی از نیاز 80 میلیارد ریالی برای اتمام کامل ورزشگاه 15 هزار نفری ارومیه خبر می دهد.

هر چند برای آماده افتتاح شدن فاز اول استادیوم 15 هزار نفری ارومیه علی خلیلی از نیاز اعتباری 20 میلیارد ریالی خبر داد و اعلام می کند در صورت تخصیص این میزان اعتبار تا پایان امسال موفق به افتتاح فاز نخست این مجموعه می شویم، ولی با توجه به کمبود اعتبارات عمرانی نباید چندان به این وعده داده شده هم دلگرم شد.

*تخصیص 11 میلیارد ریال برای تکمیل استادیوم 15 هزار نفری ارومیه

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور شامگاه چهارشنبه در جریان دیدار با معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به پروژه های ورزشی درحال اجرای آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر 11 پروژه عمرانی ورزشی در آذربایجان غربی در دست اجرا بوده که شاخص ترین آنها، ورزشگاه 15 هزار نفری ارومیه است.

مصطفی مدبر با بیان اینکه برای تکمیل استادیوم 15هزار نفری ارومیه، 11 میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار در سالجاری پیش بینی شده است، اظهار داشت: سعی داریم فاز نخست این پروژه را تا پایان سالجاری به اتمام برسانیم.

وی ادامه داد: از شهرداری ارومیه و بخش خصوصی استان نیز انتظار داریم با همکاری بیشتر و در اختیار گذاشتن امکانات خود، در تکمیل پروژه های نیمه تمام به ویژه استادیوم 15 هزار نفری ما را یاری کنند.

وی ادامه داد: پروژه های احداث ورزشگاه پنج هزار نفری در سلماس و بوکان نیز از جمله طرح های مهم عمرانی ورزشی استان بوده که در حال حاضر از پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد برخوردارند و درصدد هستیم این دو پروژه را تا پایان سالجاری به اتمام برسانیم.

*ضرورت سرمایه گذاری بیشتر در زیرساختهای ورزشی آذربایجان غربی

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی نیز در این دیدار خواستار سرمایه گذاری برای توسعه زیرساختهای ورزشی با وجود نخبگان و جوانان زبده حوزه ورزش در این استان شد و گفت: می توان با حمایت از این نخبگان، مسیر شکوفایی و افتخارآفرینی را برای آنها در میادین داخلی و خارجی هموار کرد.

علیرضا رادفر با بیان اینکه آذربایجان غربی در رشته های والیبال، هاکی، قایقرانی، کشتی، شمشیر بازی و ورزشهای رزمی، از قطب های اصلی و مطرح کشور است، افزود: با توجه به وجود این ظرفیتها، سرمایه گذاری مناسبی نیز برای توسعه و تکمیل اماکن ورزشی، تامین زیرساختها و فراهم کردن امکانات ورزشی باید انجام شود.

وی خواستار تکمیل هر چه سریعتر پروژه ورزشگاه 15 هزار نفری ارومیه بعنوان یکی از مطالبات اصلی مردم شد و اعلام کرد: این پروژه جز پروژه های شاخص ورزشی و عمرانی در آذربایجان غربی محسوب می شود که امیدوار هستیم تا سال آینده آماده بهره برداری شود.

عملیات اجرای ورزشگاه 15 هزار نفری شهید باکری ارومیه از سال 83 در زمینی به مساحت 19 هزار متر مربع آغاز شده و هم اکنون این ورزشگاه با 78.5 درصد پیشرفت فیزیکی در انتظار تامین اعتبار است.

خلع ید یپمانکار، و رکود در اجرای طرح از سال 83 تا 89 عامل اصلی کندی اجرای عملیات و عدم تحقق وعده ها طی سالهای گذشته بود.

بهره برداری از ورزشگاه 15هزار نفری شهید باکری، می تواند زیرساخت لازم و ضروری برای میزبانی لیگ برتر فوتبال توسط ارومیه و رشد و توسعه این ورزش تماشاگرپسند را فراهم کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 3مهر1393، کدخبر: 2377291: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
0
0
وقتی فاز ائل بعد ده سال عملی شد فک کنم تا تکنیل بشه یه 40 سالی بکشه البته من خوشبینانه گفتم م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین