پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 17
کد خبر: ۱۰۴۶۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸
چالش‌های پیش روی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، تنها مسائل فنی نیست؛ تاب‌آوری شهری یا مقاوم‌سازی‌ پل‌ها یا ساماندهی وضعیت روددره‌ها یا حتی وضعیت آسفالت خیابان‌ها. آنگونه که پیروز حناچی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران می‌گوید، علاوه بر چالش‌های فنی بسیاری از پروژه‌ها، نگهداشت آنها و مسائل مالی یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی شهرداری تهران است.

شعار سالچالش‌های پیش روی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، تنها مسائل فنی نیست؛ تاب‌آوری شهری یا مقاوم‌سازی‌ پل‌ها یا ساماندهی وضعیت روددره‌ها یا حتی وضعیت آسفالت خیابان‌ها. آنگونه که پیروز حناچی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران می‌گوید، علاوه بر چالش‌های فنی بسیاری از پروژه‌ها، نگهداشت آنها و مسائل مالی یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی شهرداری تهران است.

از این‌رو «منابع مالی و بودجه یکی از دیگر از چالش‌های پیش روی ماست. همانطور که شهردار تهران روز شنبه اعلام کرد، شهرداری تعهداتی دارد که این امر امکان مانور را به حداقل می‌رساند، اما تلاش می‌کنیم با تغییر مکانیسم تأمین مالی پروژه‌ها چالش را پشت سر بگذاریم

پیروز حناچی در نخستین نشست رسانه‌ای در مقام معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، هنگامی سخن از تغییر مکانیسم مالی به میان آورد که صحبت از تملک برخی ابنیه شهر تهران شد. او وقتی در مورد کارخانه سیمان تهران که قرار است به مرکزی فرهنگی و تفریحی تبدیل شود سخن می‌گفت، استراتژی شهرداری تهران را متفاوت از گذشته اعلام کرد.

وی به رویکردهای پیش روی معاونت اشاره کرد و افزود: نگاه خلاقانه و توجه به زیبایی در طرح‌های عمرانی، استانداردسازی و ایجاد وحدت رویه در اجرای پروژه‌ها، مدیریت و بهره‌برداری بهینه از آب و فاضلاب، تلاش برای حرکت به‌سمت مدیریت یکپارچه، انسجام و یکپارچه‌سازی‌ شبکه بزرگراهی، به کارگیری فناوری‌های نوین، شناسایی ظرفیت‌های موجود و تغییر کاربری به فضاهای عمومی و قابل استفاده و تأکید بر بررسی جنبه‌های اجتماعی قبل از اجرای پروژه از مهم‌ترین رویکردهای پیش روی ماست. متأسفانه پروژه‌هایی داریم که بعد از احداث و بهر‌ه‌برداری روی جنبه‌های اجتماعی آن کار می‌شود.

پیروز حناچی با اشاره به بازدید هفته گذشته خود و شهردار تهران از کارخانه سیمان ری گفت: این کارخانه 25سال است که متروک شده و نگاه غالب در گذشته این بود که چنین املاکی تملک شوند، اما هم‌اکنون منابع نداریم و اگر هم داشته باشیم، تملک این ملک در اولویت ما نیست. تحت این شرایط می‌توانیم با استراتژی «برد- برد» با همکاری مالکان، شهرداری و سرمایه‌گذار اتفاق خوبی را رقم بزنیم. وی ادامه داد: پادگان‌ها هم از این جنس هستند. اگرچه برای انتقال آنها قانون وجود دارد، اما مأموریت داریم این فضا را به مکانی برای استفاده شهروندان تبدیل کنیم.

2کارخانه‌در انتظار تصمیم شهرداری

حناچی با اشاره به تجربه‌های گذشته در این خصوص گفت: پیش‌تر در بریانک کارگاه جوراب‌بافی و در مرتضوی کارخانه شمس را به فضایی برای استفاده عموم تبدیل کردیم. البته در گذشته سراغ کارخانه چیت جهان نرفتیم و هم‌اکنون 2کارخانه برق آلستوم و دخانیات منتظر تصمیمات ما هستند. وی گفت: شبیه کارخانه برق آلستوم در تهران کارخانه‌ای به همین سیاق در ترکیه وجود داشت که بخشی از آن به پارک فناوری و موزه تاریخ علم و بخش دیگر آن به دانشگاه تبدیل شد. وی به اولویت‌های معاونت پرداخت و گفت: ضرورت تأمین ایمنی، پیشرفت فیزیکی بالا، نبود معارض، ضرورت اجرای تعهدات و رضایت مردم ازجمله مواردی است که در اولویت‌ قرار گرفته‌اند. وی در مورد پل گیشا نیز گفت: اگر امکان‌پذیر باشد، بخشی از پل گیشا به عابر پیاده اختصاص پیدا می‌کند.

معضلات شوشتری و احداث پلی جذاب در بوستان چیتگر

حناچی به احداث پل بوستان چیتگر اشاره و عنوان کرد: دریاچه از طرحی که در طرح تفصیلی و جامع شهرداری در سال 72تدوین شده کوچک‌تر است و ما در حال بررسی این موضوع هستیم تا با نگاهی همچون پل طبیعت، پل بوستان چیتگر را به یک مقصد گردشگری تبدیل کنیم.

وی در ادامه به احداث بزرگراه شهید شوشتری پرداخت و گفت: اجرای این پروژه با معضلات زیادی همراه بود. معاون شهردار تهران ادامه داد: امروزه در بسیاری از کشورهای دنیا شهروندان برای استفاده از اتوبان‌ها عوارض می‌پردازند. ما ناچاریم به این سمت حرکت کنیم و در این روش مکانیسم‌های تأمین مالی در شهر متفاوت می‌شود. وی با بیان اینکه براساس طرح جامع 8روددره باید در تهران وجود داشته باشد، گفت: با همکاری شرکت خاکریز آب تلاش می‌کنیم تا تغییر رویکردی را درخصوص روددره‌ها ایجاد کنیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت خبری روزنامه همشهری ، تاریخ انتشار 26دی 96، کدمطلب:4361، www.newspaper.hamshahri.org


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
King
United States of America
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
0
0
کار جالبی میتونه باشه اگه اصولی و درست انجام بشه
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین