پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 16
کد خبر: ۱۰۷۴۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹
نخستین بارش برف زمستان امسال در اسلامشهر ضمن اینکه باعث شادمانی مردم در ساعات نخستین شد اما متأسفانه در ادامه و با شدّت یافتن بار‌ش‌ها سبب شد تا طعم شیرین بارش برف کام مردم این شهرستان را تلخ کند.

شعارسال: نخستین بارش برف زمستان امسال در اسلامشهر ضمن اینکه باعث شادمانی مردم در ساعات نخستین شد اما متأسفانه در ادامه و با شدّت یافتن بار‌ش‌ها سبب شد تا طعم شیرین بارش برف کام مردم این شهرستان را تلخ کند.

بارش چند ساعته برف در ساعات پایانی روز شنبه ضمن اینکه سبب شادمانی و سرور مردم اسلامشهر و دیگر نقاط کشور شد متأسفانه عدم درایت و مدیریت برخی از مسئولان باعث شد تا طعم شیرین بارش برف در کام مردم تلخ شود.

نخستین بارش برف زمستان امسال در اسلامشهر بحرانی را به وجود آورد که آزمون عملی برای مسئولان و دست‌اندرکاران مدیریت بحران در سطح شهرستان شد، البته وجود کاستی‌ها و کمبودها در کنار کم‌کاری و کم لطفی برخی از نهادها و دستگاه‌های خدمات‌رسان مزید علت شد تا این شادکامی مردم را به سختی تبدیل کند.

بارش رحمت الهی زمانی آغاز شد که سازمان هواشناسی حداقل یک هفته پیش از این چنین بارش و کاهش دمایی را پیش‌بینی کرده بود که و این بار پیش‌بینی هواشناسی درست از آب درآمد اما مسئولان آن را جدی نگرفتند و با مسدود شدن کوچه‌ها و معابر فرعی و اصلی اسلامشهر تردد شهروندان اسلامشهری با مشکلات فراوانی روبه‌رو شد.

محمدی شهروند اسلامشهری ساکن خیابان شهید رحمانی اسلامشهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: متأسفانه شهرداری هیچ کاری در جهت برطرف کردن مشکل مردم برنداشته و حتی از یک نمک‌پاشی ساده هم دریغ کرده و همچنان ما در کوچه‌های خود مشکل تردد داریم.

وی بیان کرد: چرا مدیریت شهری در ارائه خدمات به مردم این منطقه کوتاهی می‌کند، مگر ما چه فرقی با مردم دیگر مناطق داریم، مسئولان محلی و نمایندگان مجلس هم که فقط به فکر منطقه سکونت خودشان هستند و از دیگر خیابان‌ها غافل شده‌اند.

منصوری کارمند یکی از کارخانجات تولیدی شهرستان نیز می‌گوید: بارش برف سبب مسدود شدن کوچه‌ها شد و خیلی از مردم نتوانستند که خودروی شخصی خود را بیرون بیاورند و متأسفانه با گذشت دو روز از بارش برف همچنان وضعیت حمل و نقل عمومی اتوبوس و تاکسی افتضاح است.

وی با انتقاد از شهرداری تصریح کرد: چرا هیچ نهاد و ارگانی بر کار تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها نظارت نمی‌کنند که در این روزهای سرد و یخبندان به مردم خدمات‌رسانی کنند.

این شهروند اسلامشهری خاطرنشان کرد: در روزهایی که هیچ‌گونه بحرانی شهر را تهدید نمی‌کند شاهد جولان‌ بی‌وقفه رانندگان اتوبوس برای سوار کردن مسافران بیشتر و ادعای تاکسیرانان برای مالکیت تام مسافربری شهری و گله‌مندی از حضور خودروهای شهری هستیم این در حالی است که در زمان بارش برف و نیاز مردم به ناوگان حمل و نقل عمومی این وسایل حاضر به خدمات‌رسانی به مردم نیستند.

شهروند دیگری با اشاره به عدم همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان به مردم بیان کرد: در شبی که برف کوچه را مسدود کرده بود همسرم احتیاج به فوریت پزشکی داشت که هر چه با اورژانس تماس گرفتیم گفتند به علت مسدود شدن معابر امکان اعزام آمبولانس وجود ندارد.

احمد آقایی تأکید کرد: شهری که مسئولان آن نتوانند با بارش چند سانتی‌متری برف بحران را مدیریت کنند و در امدادرسانی و خدمات‌رسانی به مردم کم می‌آورند چگونه می‌خواهند خدایی نکرده در مواقع وقوع زلزله و یا دیگر بالایای طبیعی به مردم خدمات‌رسانی کنند.

امینی شهروند ساکن شهرک واوان هم می‌گوید: متأسفانه بعد از گذشت 3 روز از بارش برف هنوز معابر و خیابان‌های واوان مملو از برف است و حتی باکس‌های زباله در سطح شهر از زباله انباشته شده و کسی نیست که حداقل این زباله‌ها را از کوچه‌ها جمع کند.

وی افزود: ما نه تنها نمی‌توانیم از خودروهای شخصی خودمان استفاده کنیم بلکه حتی به صورت پیاده هم نمی‌شود در این کوچه‌ها رفت و آمد کرد، اگر خدایی ناکرده اتفاقی برای یکی از شهروندان ساکن این منطقه بیافتد هیچ نیروی امدادی و خدمات‌رسانی نمی‌تواند به این محل مراجعه کند.

شهروند دیگری هم با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در سطح شهر گفت: متأسفانه از زمان بارش برف و مسدود شدن خیابان‌ها هیچ نیروهای راهداری در محورهای مواصلاتی حضور پیدا نکردند که این موضوع مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده و علی‌رغم تلاش پرسنل زحمتکش شهرداری، معابر همچنان بسته هستند.

این شهروند اسلامشهری می‌گوید: بارش یک برف آن چنان زندگی مردم در اسلامشهر را مختل کرده که مدیریت بحران شهرستان از برطرف کردن مشکلات مردم عاجز مانده و فقط مسئولان یادگرفته‌اند که شعار بدهند تا اینکه بخواهند به مردم خدمت کنند.

بنا بر اظهارات شهروندان و شواهد موجود کوتاهی‌ برخی دستگاه‌ها و محدودیت‌ در امکانات لجستیکی و تجهیزاتی شهرداری اسلامشهر مانع از خدمات‌رسانی بیشتر به شهروندان شده و به جای اینکه امکانات شهرداری در محدوده شهر به مردم خدمات‌رسانی کنند، به محورهای احمدآباد مستوفی و جاده شورآباد که در محدوده فعالیت سازمان راهداری است اعزام شده است.

هر چند شهروندان اسلامشهری از فعالیت و تلاش‌های چشمگیر مأموران آتش‌نشانی که بی‌وقفه در عرصه‌های مختلف از جمله اطفای حریق، خارج کردن خودروها از میان برف، امدادرسانی به مصدومان و غیره تشکر کرده‌اند اما کم‌کاری دیگر دستگاه‌ها در مدیریت این بحران سبب شده که شیرینی بارش برف پس از گذشت 2 روز کام مردم اسلامشهر را تلخ ‌کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 11 بهمن 1396، کدخبر: 1643282، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
King
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
0
0
اگر شما مسئولین زمان جنگ بودید دیگر امیدی باقی نمیماند
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین