پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 26
کد خبر: ۱۰۸۳۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۴
گویا دانشگاه پیام نور مصمم است پذیرش دانشجو در مقطع دکتری را ادامه دهد. حالا باید منتظر بود و واکنش مسئولان وزارت علوم را در این خصوص دید. سوال اینجاست که اگر این دانشگاه برای پذیرش دانشجو در مقطع دکتری ممنوعیت دارد، پس چگونه در حال حاضر 300 دانشجو در این دانشگاه در مقطع دکتری مشغول به تحصیل هستند؟

شعارسال: تا همین چند سال پیش قبولی در مقطع دکتری شاید برای بسیاری از دانشجویان یک آرزو بود؛ آرزویی که برای رسیدن به آن باید هفت‌خوان رستم طی می‌شد. اما در حال حاضر گویا دیگر قبولی دکتری کار چندان سختی نیست. این روزها دانشگاه پیام نور که یک دانشگاه آموزش مجازی و غیرحضوری است نیز به سمت پذیرش دانشجوی دکتری حرکت کرده است. هرچند وزارت علوم تلاش دارد جلوی این موضوع را بگیرد، اما مسئولان دانشگاه پیام نور مصرانه می‌گویند تمام رشته‌های دکتری دانشگاه پیام نور مجوز وزارت علوم دارد.

بحث بر سر اختلاف وزارت علوم و دانشگاه پیام نور در پذیرش دانشجوی دکتری از روزی آغاز شد که مجتبی شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزارت علوم در برنامه تلویزیونی «رو در رو» صراحتا اعلام کرد پذیرش دانشجوی دکتری در دانشگاه پیام نور ممنوع است. او البته برای این ممنوعیت دلیل هم آورد. به اعتقاد شریعتی نیاسر، دانشگاه پیام نور در حال حاضر یک میلیون متر مربع فضای عمرانی و ۳۰۰ هزار متر مربع فضای در دست ساخت دارد، در حالی که دانشگاه غیرحضوری قرار نیست این همه توسعه داشته باشد. بر همین اساس به صورت کامل جلوی دوره دکتری در این دانشگاه گرفته شد. هرچند مسئولان وزارت علوم بر این باور نیستند که این دانشگاه نمی‌تواند به دوره دکتری ورود کند، اما معتقدند باید «زیرساخت‌های» آن فراهم شود؛ زیرساخت‌هایی که هنوز محقق نشده است.

پس از اظهارات شریعتی نیاسر، دانشگاه پیام نور حرف‌های معاون وزیر علوم را رد و اعلام کرد: «دانشجوی دکتری می‌گیریم !» محمد‌محسن صدر، مدیرکل روابط‌عمومی دانشگاه پیام‌نور در سخنانی اعلام کرد تمام رشته‌های دکتری دایر در دانشگاه پیام‌نور دارای مجوز دفتر شورای گسترش آموزش عالی هستند و این دانشگاه بر‌اساس اساسنامه‌ای که آن نیز به تصویب شورای گسترش آموزش عالی رسیده است، کماکان به فعالیت خود در زمینه پذیرش دانشجو در دوره دکتری در رشته‌های مزبور ادامه خواهد داد. پس از سخنان مدیرکل روابط‌عمومی این دانشگاه، ایوب مرادی، معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه پیام نور تهران هم در سخنانی اعلام کرد تمام رشته‌های دکتری دانشگاه پیام نور تهران با مجوز وزارت علوم بوده است. آن‌طور که ایوب مرادی گفته بود، دانشگاه پیام نور استان تهران در ۱۵ رشته، دانشجوی دکتری می‌گیرد و حدود ۳۰۰ دانشجو در این مقطع در پیام نور تهران مشغول به تحصیل هستند.

مرادی در سخنان خود ماموریت دانشگاه پیام نور را که همان آموزش مجازی و غیرحضوری است، فراموش کرد و در پاسخ به سوال خبرگزاری مهر مبنی‌بر اینکه سیستم آموزشی دانشگاه که غیرحضوری و مجازی است پس نمی‌تواند دانشجوی دکتری که تمام‌وقت است اخذ کند، گفت: «در دوره دکتری برعکس دوره‌های کارشناسی و کارشناسی‌ارشد، دانشجو همانند سایر دانشگاه‌ها و به‌صورت تمام وقت در دانشگاه حاضر می‌شود.»

با این اوصاف گویا دانشگاه پیام نور مصمم است پذیرش دانشجو در مقطع دکتری را ادامه دهد. حالا باید منتظر بود و واکنش مسئولان وزارت علوم را در این خصوص دید. سوال اینجاست که اگر این دانشگاه برای پذیرش دانشجو در مقطع دکتری ممنوعیت دارد، پس چگونه در حال حاضر 300 دانشجو در این دانشگاه در مقطع دکتری مشغول به تحصیل هستند؟

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت فرهیختگان آنلاین، تاریخ انتشار: 14بهمن1396 ، کدخبر: 15748: www.fdn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
0
0
به نظر من کلا دانشگاه های پیام نور برا خوندن یه رشته در حین اشتغال عالیه...مخصوصا برای زنان خانه دار علاقمند به تحصیل.کاش کیفیتشو بهتر کنن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین