پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۱۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 06
کد خبر: ۱۱۱۴۹۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۳
وزیر علوم تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه نباید در ارتباطات علمی بین‌المللی نقاط ضعف داخل را آشکار کنیم به مجریان طرح‌های مشترک بین‌المللی توصیه کرد که نسبت به پروژه‌های حساسیت‌دار حواس‌شان را جمع کنند.

شعارسال : دکتر منصور غلامی در هم‌اندیشی آغاز 150 طرح آموزشی و پژوهشی مشترک بین‌المللی در سال 96 که صبح امروز با حضور قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل و مدیران 150 طرح آغاز شده است اظهار داشت: برنامه همکاری‌های بین‌المللی یک رویکرد و برنامه جدید است که قاعدتا ضعف‌هایی ممکن است وجود داشته باشد اما هیچ مجموعه‌ای نباید ناامید شود بلکه باید اصلاح کرد و به جلو رفت.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری ادامه داد: ما کار پژوهشی انجام می‌دهیم اما باید مراقب باشیم که در دفاع از دانشگاه‌ها و ملت‌مان نقاط ضعف داخلی را مطرح نکنیم بلکه همیشه از موضع بالا برخورد کنیم.

غلامی بر وجود یک سیستم واحد برای پیگیری برنامه‌های بین‌المللی تاکید کرد و گفت: دانشگاه‌ها باید سایر بخش‌های خود را هم غیر از آموزشی و پژوهشی برای بین‌المللی شدن آماده کنند. ما در سیستم اداری در حوزه آموزش و در روش‌های لازم برای انجام برنامه‌های بین‌المللی نقاط ضعفی داریم که باید تصحیح کنیم و یک سیستم ایجاد شود تا از طریق آن همه برنامه‌ها به خوبی پیش برود.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به کمبودهای مالی در انجام پروژه‌های بین‌المللی خاطر نشان کرد: این توان ما است که سازمان برنامه و بودجه را مجاب می‌کند تا از ما حمایت کند و مشکلات مالی‌مان برطرف شود.

وی با تاکید بر اینکه هیچ نوع نگاه منفی به رفت و آمد اساتید در اجرای پروژه‌ها وجود ندارد، خطاب به مجریان طرح‌های مشترک بین‌المللی تاکید کرد: ممکن است گاهی اوقات درباره پروژه‌هایی مانند تبادل اطلاعات حساسیت‌هایی وجود داشته باشد که مطمئنا باید همکاران دانشگاهی و مجریان این طرح‌ها حواس‌شان را کاملا جمع کنند این همکاری‌ها مورد تایید و حمایت دولت و مجلس و دستگاه‌های نظارتی است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 30 بهمن 1396، کدخبر: 348937، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
0
0
اقای فرهادی خیلی خیلی دارن با دقت و خوب عمل میکنن...دقت در این زمینه ها سال ها بود که به فراموشی سپرده شده بود...خیلی از اطلاعات میتونه اینطوری لو بره
ا.ف75
ناشناس
Sweden
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
0
0
نقاط ضعف داخل را می خواهید چیکار کنید رویش سرپوش بگذارید؟ بجای حل کردن نقاط ضعف فقط می خواهید صورت مسئله را پاک کنید بعد از این همه سال؟
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین