پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۲۵۰۳
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶
بنده 40 سال دارم تدریس می کنم؛ پیش تمام رئیس های دانشگاه ها رفتم و نبودن فارم های آموزشی را گوشزد کردم، ولی چه سود. اگر دانشجو خوب آموزش ببیند، اینجا برایش کار نبود، می تواند به جای دیگر برود. به دلیل ضعف اطلاعاتی از این رشته متنفر می شود

شعارسال: «استاد دکتر محمد نوری» از اساتید پیشکسوت دامپزشکی و استاد دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز، در یادداشتی ذیل خبر گفت‌وگو با «دکتر سید مهدی قمصری» استاد دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، نوشت:

با تشکر از باز شدن این بحث و نظرات استاد معظم که مشکلات دامپزشکی را در مملکت ما به واسطه جدایی آن از پزشکی می دانند؛ این دو رشته شخصیتی مستقل دارند، اگر چه در برخی از جاها شباهت هایی دارند.

دوستان، مشکل دامپزشکی مملکت ما نه با رفتن به سوی پزشکی حل می شود، نه در ماندن زیر چتر وزارت علوم. مشکل اصلی به نظر من (نظر شخصی است، بدون اینکه اصراری روی آن داشته باشم):

1. در جنبه آموزش که با کل دنیا در تفاوت هستیم. بنده هم در سیستم انگستان بودم و هم آمریکا و ارتباط نزدیکی با دانشگاه های مختلف دارم. در کشورهای با دامپروری پیشرفته، دانشجو پس از اتمام علوم پایه بخش های عملی متفاوتی را می گذراند؛ در گروه بندی های مختلف از فارم های پرورش گاو، گوسفند، اسب و طیور عبور می کند؛ در این فارم با تعذیه و بیماری های گوساله، گاو، بره، گوسفند، کره اسب و اسب و در فارم طیور با پرورش و بیماری های آن آشنا می شود. در هر بخشی باید گزارشی تهیه نماید و ارائه دهد. پس از آن باید در یک امتحان جامع شرکت نماید. بدون اغراق می گویم، آموزش بسیار سنگین است. وقتی دانشجو بیرون می آید، تغذیه گاو، گوساله، اسب و... را خوب می داند، بیماری های تولیدی را خوب می داند و... خیلی چیزهای دیگر. خوب، حالا کدام دانشگاه دولتی و یا آزاد ما این سطح آموزش را می دهند؟

بنده 40 سال دارم تدریس می کنم؛ پیش تمام رئیس های دانشگاه ها رفتم و نبودن فارم های آموزشی را گوشزد کردم، ولی چه سود. اگر دانشجو خوب آموزش ببیند، اینجا برایش کار نبود، می تواند به جای دیگر برود. به دلیل ضعف اطلاعاتی از این رشته متنفر می شود.

2. قسمت دوم مشکل اینجاست که ما یک کشور دامپروری و تولیدی نیستیم. دامپروری در مملکت ما با رشد جمعیت هماهنگ نیست. یکی از کارهایی که قبل از انقلاب شروع شده بود و بعد کنار گذاشته شد، پرورش گاوهای گوشتی بود. نژادهای پرتولید از نوع انگوس وبرانگوس و برهمن آورده شده بود که اگر پرورش آنها رونق می گرفت، چقدر کار تولید می شد، خدا می داند.

پس دوستان این رشته هم از نظر آموزش و هم از لحاظ فراهم نمودن برای توسعه مورد بی لطفی قرار گرفته؛ حالا چه انتظاری از آن دارید؟ با تشکر.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی حکیم مهر، تاریخ انتشار: 1اسفند1396، کدخبر: 40478: www.hakimemehr.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین