پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۳۲۶۱
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۸
نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر توجه به مبارزه با اشرافی‌گری در مدیران،بیان کرد:چند مدیر در لرستان در جذب نیرو تبعیض ناروا انجام داده و فامیل‌های خود را استخدام کرده‌اند.

شعارسال: محمدرضا ملکشاهی‌راد شامگاه دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان لرستان بیان کرد: رسانه‌های لرستان با وجود تمام مشکلاتی که دارند تا کنون رسالت خود را به‌خوبی انجام داده‌اند.

وی افزود: رسانه‌ها در نوشتن خبرها و بیان مطالب از سوی مسوولان امانت‌داری کنند چنانکه گاهی اوقات خبرهایی از زبان من منتشر می‌شود که با آن آماری که گفته بودم تفاوت دارد.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با نقش نمایندگان در عزل و مدیران بیان کرد: یکی از وظایف نظارتی نمایندگان این است که بر عملکرد مدیران نظارت داشته باشند و بر اساس اصل 84 قانون اساسی نمایندگان می‌توانند در همه امور اظهارنظر کنند که بر این اساس اظهارنظر در مورد مدیران یکی از این وظایف است.

وی خاطرنشان کرد: امروز شاهد پدیده‌ای بنام دلالان مدیریتی در جامعه هستیم و این دلالان در مورد مدیریت‌ها اظهارنظر می‌کنند و در این شرایط نمایندگان نیز حق دارند در مورد مدیریت‌ها اظهارنظر کنند.

ملکشاهی‌راد اظهار کرد: نمایندگان حق دارند در مورد مدیریت‌ها به وزیر خرده بگیرند و این وزیر است که اگر از عملکرد یک مدیر رضایت دارد باید در مقابل فشارها ایستادگی کند.

وی دادمه داد: مدیریت یکی از مطالبات مردم از نمایندگان است و من نماینده به‌عنوان کارشناس ارزیابی مدیران را انجام می‌دهم و اظهار نظر می‌کنم.

وی با بیان اینکه مردم از نمایندگان انتظار دارند در مورد مدیریت‌ها توجه ویژه داشته باشند، عنوان کرد: اینکه گفته‌شده بنده در بحث اداره‌کل آموزش‌وپرورش لرستان خواسته‌هایی داشتم درست نیست چرا که من تا کنون خواستار انتصابی در اداره کل آموزش‌وپرورش استان نشده‌ام.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به بحث دفاع نمایندگان از لایحه بازنشستگان خدمات کشوری عنوان کرد: نمایندگان در این راستا نامه‌ای را امضا کردند که در نهایت دولت لایحه‌ای به مجلس تقدیم کرد اما با توجه به مصادف شدن این موضوع با بررسی بودجه این لایحه در زمان دیگری و احتمالاً در سال 97 مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در این لایحه توجه ویژه‌تری از سوی دولت به تمام بازنشستگان و حقوق‌بگیران خواهد شد.

ملکشاهی‌راد به بحث قاچاق کالا در کشور اشاره و عنوان کرد: بر اساس شنیده‌ها گفته می‌شود بخشی از کالای قاچاق از طریق مبادی رسمی کشور وارد می‌شود و متأسفانه بحث مبارزه با قاچاق خیلی جدی نیست.

وی در ادامه به بحث ساماندهی نشریات اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر ارتباط بنده با اداره ارشاد لرستان قطع است و لذا نمی‌توانم در این زمینه به ارشاد ورود پیدا کنم.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس گفت: با این وجود رابطه خوبی با وزیر ارشاد دارم و اگر موضوعی باشد از طریق وزیر پیگیری می‌کنم.

وی به بودجه 97 اشاره و تصریح کرد: 368 هزار میلیارد تومان بودجه برای سال 97 از سوی مجلس تصویب شده است که بیشترین منبع درآمد دولت از طریق مالیات است.

وی افزود: از کل بودجه 129 هزار میلیارد تومان مربوط به مالیات و 121 هزار میلیارد تومان مربوط به نفت و 64 هزار میلیارد تومان از درآمدهای دیگر است.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: سال آینده 277 هزار میلیارد تومان مربوط به هزینه‌های جاری دولت بوده و 60 هزار میلیارد تومان مربوط به بودجه عمرانی است که نسبت به سال قبل 9 هزار میلیارد تومان کاهش یافته است و این در حالی است که حدود 600 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه کاره در کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: در این شرایط دولت باید زمینه را برای حضور مردم فراهم کند و باید اتفاق بزرگی در این زمینه صورت گیرد تا مردم به صورت جدی وارد اقتصاد شوند.

ملکشاهی راد گفت: در سال 97 برای تخصیص آب به لرستان باید به‌صورت جدی از دولت مطالبه کنیم و در این راستا نمایندگان استان وحدت دارند و باید پذیرفت که تخصیص آب مهم‌تر از احداث سد است.

وی عنوان کرد: اگر خریدوفروش پست‌های مدیریتی در استان صحت داشته باشد قطعاً با این موضوع از طریق قانونی برخورد خواهیم کرد و این موضوع را پیگیری می‌کنم.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی به بحث آمارهای بیکاری اشاره و بیان کرد: در زمان آقای بازوند استاندار سابق لرستان یکی از مشکلات ما مربوط به ارائه آمار واقعی بیکاری در لرستان بود و در حال حاضر نیز آمارها هر چه باشد مورد پذیرش مردم و نمایندگان نیست چراکه کاهش بیکاری در جامعه احساس نمی‌شود.

وی بیان داشت: تخلف مدیران یا فساد اداری است یا فساد مالی که مساله فساد باید از طریق دستگاه قضایی صورت گیرد و نماینده می‌تواند از دستگاه قضایی خواستار رسیدگی شود.

ملکشاهی‌راد گفت: باند بازی و رفیق‌بازی را درشان نمایندگان نمی‌دانم چرا که نماینده از سوی مردم انتخاب شده است و باید برای همه تلاش کند.

این مسوول در ارتباط با انتخاب شایسته مدیران و سهم‌خواهی احزاب در انتصاب‌ها بیان کرد: امروز شاهد آن هستیم که برای انتخاب برخی مدیران شبانه تصمیم گرفته می‌شود و با سفارش‌ها انتصاب صورت می‌گیرد و در سطح بالاتر نیز همه وزرا بر اساس شایستگی انتخاب نشده‌اند کمااینکه در سطح وزرا سهم خواهی‌ها بیشتر است.

وی در ارتباط با حادثه سقوط هواپیما اظهار داشت: بلافاصله در روز اول تشکیل مجلس پس از این حادثه موضوع در کمیسیون عمران مورد بررسی قرار گرفت و بررسی بیشتر به بررسی جعبه سیاه موکول شد اما با این وجود پای استیضاح وزیر راه هستیم و وزیر راه باید پاسخگو باشد.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس در ادامه در پاسخ به این سؤال مبنی بر موضع مجلس بحث برخورد با مفاسد اقتصادی، تصریح کرد: یکی از مشکلات موجود تفاوت زیاد بین مردم و مسوولین است و لذا بحث اشرافی‌گری مطرح است لذا باید مدیران مشخص کنند که دارایی خود را از چه محلی به دست آورده‌اند و نمایندگان بر مبنای قانون این موضوع را پیگیری خواهند کرد.

وی ادامه داد: این موضوع برای تبدیل شدن به قانون باید در مجلس بررسی و مورد تصویب قرار گیرد.

ملکشاهی‌راد در ادامه از عملکرد برخی مدیران در استقبال از سرمایه‌گذاران انتقاد کرد و گفت: مدیران برای توسعه استان باید مشتاق‌تر از سرمایه‌گذاران باشند و باید شرایط حضور و جذب سرمایه‌گذاران را فراهم کنند و این باید معیاری برای ارزیابی عملکرد اقتصادی مدیران باشد.

وی تأکید کرد: جریان‌های سیاسی باید از سهم خواهی دست بکشند و همه باید به فکر منافع ملی باشند و امید دارم که روزی خواهد رسید که همه دلسوزان نظام همه در یک مسیر در برای مردم کار کنند.

ملکشاهی‌راد تاکید کرد:مدیرانی که موجب نارضایتی مردم هستند با نظام نیستند.

وی خاظرنشان کرد:بر اساس بررسی‌ها چند مدیر در استان در جذب نیرو تبعیض ناروا انجام داده و فامیل‌های خود را استخدام کرده‌اند و این موضوع را از طریق بازرسی پیگیری می‌کنم چرا که این تبعیض‌ها است که موجب نارضایتی مردم می‌شود.

ملکشاهی‌راد در مورد عملکرد استاندار لرستان اظهار داشت:باید به خادمی به‌عنوان استاندار لرستان فرصت داد اما در هر صورت اگر توان مقابله با فشارها را داشته باشد می‌تواند موفق باشد.

وی ادامه داد:در مورد انتصابات مدیران غیر بومی با استاندار صحبت کردم و وی نیز صحبت‌های من را پذیرفت.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس در مورد عملکرد بازوند استاندار سابق لرستان نیز بیان کرد:معتقدم بازوند در قامت معاون عمرانی توانایی خوبی داشت اما در قامت استاندار نتوانست در مقابل فشار یک گروه سیاسی ایستادگی کند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 7اسفند1396 ، کدخبر: 13961207001864: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین