پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 17
کد خبر: ۱۱۳۳۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴
معاون فرهنگی وزارت بهداشت در خصوص محرومیت پنج دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به دلیل اعتراض به مشکلات صنفی توضیحاتی را ارایه داد.

شعار سال: فراهانی، معاون فرهنگی وزارت بهداشت در خصوص محرومیت پنج دانشجوی شهید بهشتی به دلیل اعتراض به موضوعات صنفی گفت: رای شورای انضباطی سه مرحله‌ای صادر می‌شود، رای بدوی تجدید نظر و شورای مرکزی وزارت خانه و اگر اعتراض شود به این رای‌ها رسیدگی می‌شود.

وی افزود: اختیار برخی از حکم‌ها در حیطه دانشگاه نیست و برای تایید به شورای نظارت مرکزی ارسال می‌شود که این پرونده‌ها مربوط به اشخاص است؛ اما وقتی با حکم‌ها مخالفت می‌شود شورای مرکزی به آن رسیدگی می‌کند.

فراهانی اضافه کرد: این پرونده‌ها در نوبت قرار می‌گیرند و زمان تشکیل جلسه آن به معاونت فرهنگی ابلاغ می‌شود. بیش از ۶۰ دانشگاه علوم پزشکی داریم که پرونده‌های انضباطی شان اگر به نتیجه نرسد به شورای انضباطی مرکزی ارسال می‌شود.

معاون فرهنگی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه اطلاعی از حکم صادره از سوی دانشگاه ندارد، گفت: باید این موضوع در دستور کار شورای مرکزی قرار بگیرد و پس از بررسی رای صادر می‌شود.

وی ادامه داد: جلسه شورای نظارت مرکزی احتمالا در ابتدای سال ۹۷ تشکیل خواهد شد و این موضوع نیز در همین جلسه بررسی می‌شود.

فراهانی خاطرنشان کرد: اگر این رای که صادر شده در صلاحیت دانشگاه باشد اگر تجدیدنظر حکم دهد قطعی است؛ اما اگر در صلاحیت دانشگاه نباشد و اعتراضی به این رای باشد تا زمان صدور رای شورای مرکزی قابلیت اجرا ندارد و پس از صدور رای اجرا خواهد شد. مواردی هم که در اختیار دانشگاه نیست فقط نظرش را به شورای مرکزی اعلام می‌کند و نیاز به تایید این شورا دارد بنابراین این رایی که دانشگاه صادر کرده قطعی نیست و باید شورا آن را تایید کند.

لازم به ذکر است، پنج دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به دلیل اعتراض به مشکلات صنفی به کمیته انضباطی دانشگاه معرفی شدند که بر اساس تصمیم کمیته انضباطی دانشگاه این دانشجویان دو سال از تحصیل محروم شدند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ 8 اسفند 96، کد مطلب: 669726: www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
0
0
کی تو این جامعه آزادی پس از بیان بوده برای گرفتن ابتدایی ترین حق که این دوومین بارش باشه
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین