پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۷۴۴۲
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵
شهرستان شهرکرد یکی از زیباترین شهرستان های گردشگری کشور به شمار می رود که ایام نوروز فرصت مناسبی برای مشاهده جاذبه های گردشگری این شهرستان است.

شعار سال: شهرستان شهرکرد یکی از زیباترین شهرستان های گردشگری کشور به شمار می رود که در ایام نوروز فرصت مناسب برای مشاهده جاذبه های گردشگری این شهرستان به دست می آید.

این شهرستان مرکز استان چهارمحال و بختیاری با عنوان بام ایران پذیرای گردشگران و مسافران نوروزی است. شهرکرد با مساحت دو هزار و شش کیلومترمربع و جمعیتی بالغ‌بر ۲۸۳ هزار و ۲۱۰ نفر، شامل سه بخش هشت شهر و چهار دهستان و با ارتفاع دو هزار و ۱۶۶ متر از سطح دریا بلندترین مرکز استانی در کشور (معروف به بام ایران) است.

از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری تاریخی و مذهبی این شهرستان می‌توان به سد و تفرجگاه چشمه زنه شهر هفشجان، چشمه مایک شهر سورشجان، پارک سرچشمه فرخشهر، سد بیدکان، پارک ملت شهرکرد، منطقه حفاظت‌شده تنگ صیاد فرخ شهر، مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه چالش تر، خانه آزاده چالش تر می توان اشاره کرد.

قلعه اسفندیار خان بختیاری (سردار اسعد اول) ‌فرخشهر، قلعه امیر مجاهد روستای شمس‌آباد، ‌قلعه نصیر خان بختیاری(سردار جنگ) روستای سورک، موزه مردم‌شناسی فرخشهر، موزه مردم‌شناسی شهر کیان، ‌موزه سنگ و مردم شناسی قلعه چالش تر، موزه باستان‌شناسی شهرکرد(حمام تاریخی پرهیزگار)، موزه محیط‌زیست فرخ شهر (جنب پلیس‌راه فرخشهر)، موزه دفاع مقدس شهرکرد، گنجینه آموزش وپرورش شهرکرد، حمام تاریخی فرخشهر، حمام تاریخی چالش تر، حمام تاریخی سورشجان، ‌اتاق آئینه شهرکرد، امامزاده عزیز الله شهر کیان از دیگر جاذبه های تاریخی و گردشگری این شهرستان است.

دیگر جادبه های گردشگری این شهرستان می توان به امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون شهرکرد، ‌امامزاده عبدالله روستای سورک، امامزاده پیرخدیجه روستای وانان، ‌ امامزاده سلطان سبزه پوش، امامزاده سید محمد علی اکبرروستای دستگرد امامزاده، امامزاده شاه منظر هفشجان، امامزاده سید علی اکبر روستای نافچ، مسجد جامع شهر چالشتر، مسجد تاریخی روستای هرچگان، مسجد جامع شهر کیان، ‌مسجد جامع (خان) شهرکرد، سقاخانه ارباب میرزا شهرکرد، عصارخانه صالحی فرخشهر، ‌ سنگ نبشته های گردنه رخ، سنگ نگاره هفشجان و... اشاره کرد.

صنایع‌دستی رایج در این شهرستان عبارت‌اند از گلیم و البسه محلی، قالی، نمد، گیوه‌دوزی، حجاری سنتی، نگارگری، تذهیب و تشعیر، احجام فلزی، قفل‌سازی سنتی، سرمه‌دوزی و سوغات محلی این شهرستان می‌توان به انواع نبات پولکی، عسل و گیاهان دارویی اشاره کرد.

پارک سرچشمه فرخشهر یکی از بزرگرین و با قدمت ترین پارک های چهار محال و بختیاری است که هم اکنون با فضای زیبای بهاری، به یکی از زیباترین مناطق گردشگری این استان تبدیل شده است.

پارک سرچشمه فرخشهر با مساحتی بالغ بر۱۲۰ هزار مترمربع دارای چشمه‌ای پراز آب وفضای سبز زیبا وچشم نواز وجنگلی است.

موزه مردم شناسی شهر فرخشهر یکی دیگراز امتیازات این پارک است و این موزه در خود پارک قرار گرفته است. شهربازی، پارکینگ، سرویس های بهداشتی مجهز و ... از ویژگی های برتر پارک سرچشمه فرخشهر است.

مسافران نوروزی که قصد مسافرت به استان چهار محال و بختیاری دارند می توانند در ابتدای ورود به استان چهار محال و بختیاری از سمت استان اصفهان به شهر فرخشهر بیایند و پارک زیبای فرخشهر را بازدید کنند.

پارک استخر فرخشهر مناسب است برای مسافرانی که قصد چادر زدن در استان چهار محال و بختاری را دارند.

موزه باستان‌شناسی شهرکرد (حمام پرهیزگار) در دوره پهلوی اول ساخته‌شده که کاربرد اولیه آن حمام بوده و در سال ۱۳۸۳ با عنوان موزه باستان‌شناسی شهرکرد افتتاح‌شده است.

مساحت این موزه در حدود یک هزار و ۶۰۰ مترمربع است و در یک طبقه ساخته‌شده است. موزه باستان‌شناسی شهرکرد ازلحاظ محتوا یک موزه تاریخی به شمار می‌رود. قدیمی‌ترین آثار تاریخی چهارمحال و بختیاری در موزه باستان‌شناسی شهرکرد نگهداری می‌شود.

هر ساله مسافران بسیاری در ایام نوروز راهی شهرستان شهرکرد می شوند که این منطقه دارای بیشترین امکانات و خدمات گردشگری استرئیس اتحادیه هتل داران چهارمحال و بختیاری در این زمینه گفت: هر ساله مسافران بسیاری در ایام نوروز راهی شهرکرد می شوند که این منطقه دارای بیشترین امکانات و خدمات گردشگری است.

فریدون رئیسی بیان کرد: در حال حاضر بیشترین اقامتگاه ها و هتل ها در شهرکرد است و این مراکز اقامتی جزو بهترین مراکز اقامتی استان چهارمحال و بختیاری به شمار می روند.

وی تاکید کرد: بیش از ۲۰ هتل و اقامتگاه در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که میزبان مسافران نوروزی هستند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: شهرستان شهرکرد دارای جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری بسیاری است.

بهمن عسگری سوادجانی با اشاره به اینکه شهرستان شهرکرد یکی از زیباترین نقاط گردشگری و تاریخی استان چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود، ادامه داد: در این شهرستان جاذبه‌های گردشگری و تاریخی بسیاری وجود دارد و همچنین خدمات گردشگری در این شهرستان از مطلوبیت بالایی برخوردار است.

بیش از هفت هزار تخت برای اقامت مسافران و گردشگران نوروزی در استان چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی شده استمدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: هم‌اکنون در شهرکرد مراکز اقامتی و مراکز تهیه غذا بسیاری مطلوبی وجود دارد که این مراکز به نقاط گردشگری شهرستان بسیار نزدیک هستند.

وی ادامه داد: بیش از هفت هزار تخت برای اقامت مهمانان نوروزی در استان پیش‌بینی شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در ورودی شهرها ستاد خدمات سفر مشغول به کار است و راهنمایان گردشگری در ورودی شهرها مستقر شده اند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 1 فروردین 96، کد مطلب: 4256281، www.arak365.ir


اخبار مرتبط
برگزیده ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین