پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۷۴۵۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴
مدیر پایگاه میراث جهانی باغ اکبریه گفت: در ایام نوروز، 119 باغ تاریخی در خراسان ‌ جنوبی، پذیرای گردشگران نوروزی خواهند بود.

شعار سال: محمدعلی جنتی‌فر، امروز 29 اسفند، در زمینه باغ‌های دیدنی بیرجند، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در خراسان‌جنوبی ۱۱۹ باغ تاریخی وجود دارد که ۶۵ باغ در فهرست میراث آثار ملی ثبت شده است‌.

وی بیان کرد: از این تعداد ۶۳ باغ در بیرجند واقع شده است که نشان دهنده توجه نیاکان ما به کاشت درختان در فضای معماری بوده است‌.

کارشناس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی ادامه داد: از مهمترین باغ‌های شهر بیرجند می‌توان به باغ اکبریه، رحیم آباد، بهلگرد، شوکت آباد، باغ امیرآباد، بهلگرد، معصومیه، بهارستان و منظریه اشاره کرد که به لحاظ معماری و طبیعی بسیار چشم نواز هستند‌.

جنتی‌فر افزود: در میان این باغ‌ها، باغ و عمارت اکبریه جایگاه خاصی دارد، چرا که در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده و در حقیقت در طرح حفاظت میراث جهانی قرار گرفته است‌.

وی با اشاره به اینکه باغ‌های بیرجند نمونه‌های منحصر به فردی هستند، گفت: این باغ‌ها مربوط به دوره‌های تاریخی متعددی هستند و حتی در برخی از باغ‌ها نشانه‌هایی از دوره صفویه نیز پیدا شده است‌.

مدیر پایگاه میراث جهانی باغ اکبریه یادآور شد: باغ‌های بیرجند کاربری‌های متعددی از جمله کاربری‌های مسکونی، تفریحی، کشاورزی، اقتصادی و حکومتی داشته‌اند که در نقاط مختلف بیرجند قدیم استقرار پیدا کرده‌اند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 29 اسفند 96، کد مطلب: 96122915717: www.isna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
0
0
چقدر سرمایه گزاری روی این مناطق گردشگری میتونه پر بازده و بی نظیر باشه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۳
0
0
این باغها رو هیچ جای دنیا نمیتونیم پیدا کنیم اونوقت فقط میخوایم بریم ترکیه و مالزی و دبی
شرم بر ما

س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین