پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۱۸۷۷۵
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۶
مهندس علیرضا شیخ عطار گفت: تعریف جدیدی از فعالیت واحدها در خارج از کشور داریم و دیگر قرار نیست دانشجوی ایرانی را در واحدهای بین المللی بپذیریم تمامی این فعالیت ها باید برای جذب دانشجوی خارجی باشد.

شعارسال: سرپرست اداره کل امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه نشست معاونان و مدیران بین الملل دانشگاه های کشور، برگزاری این نشست را مفید خواند و افزود: در طول چند سال گذشته نگرش جدیدی بر فعالیت های بین الملل در کل دانشگاه ها در وزارت علوم پدید آمده است و اقدامات صورت گرفته نشان می دهد حتی در دوره تحریم نیز می توانیم با دیگر کشورها همکاری های بین المللی برقرار کنیم و دیپلماسی دانشگاهی را گسترش دهیم.

شیخ عطار گفت: این اولین نشست در این سطح بود که دانشگاه آزاد اسلامی دعوت شد که نشان دهنده گسترش همکاری ها بین دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت علوم است که روز به روز گسترده تر می شود.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد نگرش جدید به فعالیت های بین الملل در دانشگاه ها، گفت: فعالیت های بین المللی بخش مهمی از دیپلماسی ما است.

سرپرست اداره کل امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام اینکه الهام بخشی محور برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی قرار خواهد گرفت، افزود: باید کاری کنیم که داوطلبان تحصیل از کشورهای منطقه وارد آموزش عالی ما شوند از اندیشه ما تاثیر بگیرند. این تاثیرگذاری علاوه بر گسترش فعالیت های علمی است.

وی با بیان اینکه در چند روز گذشته با پنج تن از روسای دانشگاه های عراق بحث های مقدماتی را صورت گرفته است، اضافه کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی با تعیین برخی کشورهای هدف که عمدتا در منطقه هستند این ماموریت پیگیری می شود. تعریف جدیدی از فعالیت واحدها در خارج از کشور داریم و دیگر قرار نیست دانشجوی ایرانی را در واحدهای بین المللی بپذیریم تمامی این فعالیت ها باید برای جذب دانشجوی خارجی باشد.

شیخ عطار خاطرنشان کرد: فعالیت بین المللی تنها تاسیس شعبه در دیگر کشورها نیست. کار مشترک با دانشگاهها، ایجاد دوره های کوتاه مدت مشترک و مواردی از این دست را در بر می گیرد

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت ایسکانیوز، تاریخ انتشار: 8فروردین1397 ، کدخبر: 918009: www.iscanews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین