پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۶۷
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸
گشت تعزیرات حکومتی استان تهران امروز در چند عرضه کننده میوه بیش از 250 کیلوگرم میوه قاچاق کشف کردند.

شعار سال: گشت های تعزیرات حکومتی که در آستانه تعطیلات عید نوروز شدت گرفته است امروز در چند مغازه میوه فروشی در خیابان پاسداران حضور یافتند.

در یکی از این مغازه ها 185 کیلوگرم میوه قاچاق شامل انگور، سیب، گلابی و سیر کشف شد و در مغازه ای دیگر نیز حدود 70 کیلوگرم لیموترش و سیب فرانسوی که به صورت قاچاق وارد کشور شده است کشف شد.

رئیس گشت های تعزیرات استان تهران یکی از این مغازه ها را به جرم گرانفروشی، نداشتن فاکتور و درج نکردن قیمت به دو میلیون و 500 هزار تومان جریمه نقدی در محل محکوم کرد.

امید شهرآبادی افزود: در این واحد صنفی 185 کیلوگرم هم میوه قاچاق کشف شده است که این موضوع در شعبه قاچاق و ارز تعزیرات بررسی می شود و میزان جریمه آن اعلام خواهد شد.

در یکی دیگر از واحدهای صنفی نیز مبلغ یک میلیون و 200 هزار تومان جریمه به علت درج نکردن قیمت و نداشتن فاکتور لحاظ شد.

بر اساس این گزارش گشت تعزیرات در یکی از مغازه های میوه فروشی هم حضور یافت که هیچ مشکلی در این صنف وجود نداشت که مورد تقدیر قرار گرفت.

رئیس مرکز گشت های تعزیرات استان تهران در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: یکی از موارد حساسیت ما در خصوص برخورد شدید با عرضه میوه های قاچاق این است که این میوه ها علاوه بر اینکه اقتصاد داخلی را دچار آسیب می کند از لحاظ بهداشتی نیز مشکلاتی دارد به این ترتیب که برای ماندگاری هر چه بیشتر این میوه ها مواد نگهدارنده فراوانی به آنها می زنند که همین مواد در میوه نفوذ می کند و مصرف آن بیماریزاست.

مالکان این چند مغازه هم  با وجود اینکه می دانستند فروش کالاهای قاچاق غیرقانونی است اما اظهار داشتند که مردم انگیزه فراوانی برای خرید این میوه ها دارند.

آنها همچنین در خصوص نحوه تهیه این میوه های قاچاق گفتند: این میوه ها را از میدان مرکزی میوه و تره بار به طور کاملاً علنی تهیه می کنیم و برخی مواقع نیز با اصرار فراوان حجره داران در خصوص خرید این میوه ها مواجه می شویم.

رئیس مرکز گشت های تعزیرات استان تهران درباره مکان عرضه این میوه ها گفت: یکی از مکان های عرضه میادین مرکزی میوه و تره بار است که به علت استقرار گشت تعزیرات در این میادین، مقادیر بسیار زیادی از این میوه ها کشف می شود.

امید شهرآبادی افزود: البته اخیراً شاهدیم که این میوه ها در داخل حجره های میدان مرکزی میوه و تره بار معامله می شود اما عرضه آن در جایی غیر از این میدان است.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاريخ انتشار: 27 اسفند 1394، کد خبر: 1069801، www.iribnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین