پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۹۲۹۰
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱
فرماندار زابل گفت: قبلاً هم بحثهایی بین شرکت نفت و این جایگاه اتفاق افتاده بود که یک تیم متخصص و بازرس کشوری بر روی این موضوع کار کردند که مشخص شد در زمینه نفت گاز مشکلاتی وجود داشته و این موضوع منجر به قطع سهمیه نفت گاز از این جایگاه شد.

شعار سال: بدنبال درخواست کتبی تعدادی از شهروندان زابل برای پیگیری برخی مشکلات جایگاه سوخت بعثت این شهرستان، و نشت بنزین در آب، عدم وجود تجهیزات لازم به منظور اطفای حریق و مسایلی از این قبیل، برآن شدیم تا از نزدیک به بررسی مشکلات مطرح شده بپردازیم.

یکی از ساکنین محل در این باره گفت: روزانه دو بار در این جایگاه تخلیه بنزین صورت می گیرد و بوی بد بنزین، در محیط پخش شده و باعث آزار و اذیت همسایگان می شود.

حیدریان افزود: استنشاق بوی بد بنزین می تواند یک عامل بسیار خطرناک از لحاظ ایجاد سرطان در شهروندان و ساکنین در این محل محسوب شود که درخواست ما از مسئولین، توجه ویژه و فوری در این زمینه به منظور حفظ سلامت جانی افراد و شهروندان است.

یکی دیگر از شهروندان نیز با ابراز نگرانی از اینکه جایگاه از تجهیزات لازم در خصوص اطفای حریق برخوردار نیست، گفت: وجود وسایل اطفای حریق در جایگاه های سوخت، امری لازم و ضروریست و اگر آتش سوزی و یا انفجاری رخ دهد با تجهیزات اندکی که این جایگاه دارد با توجه به نزدیکی آن به منازل مسکونی مردم، آیا می توان حدس زد که چه فاجعه ای اتفاق خواهد افتاد؟

مرادقلی ادامه داد: دادن امتیاز جایگاه های سوخت در نزدیکی منازل مسکونی، باید براساس ضوابط خاصی صورت پذیرد و وقتی یک جایگاه دار این امتیاز را گرفت ملزم به رعایت تمامی استانداردهای لازم باشد.

وی ادامه داد: رعایت نکردن استانداردهای لازم در زمینه سوخت گیری، تخلیه سوخت توسط تانکرها و...، می تواند صدمات جبران ناپذیری را به ساکنین محل وارد آورد.

رضازاده از دیگر شهروندان حاضر در این محل نیز گفت: پارک یعقوب لیث یکی از مکانهای تفریحی در این شهرستان است و بیشتر مردم اوقات فراغت خود را در این پارک سپری می کنند و طبیعی است که وقتی خانواده ها برای گذراندن اوقات فراغت به این پارک بیایند کودکان خود را نیز بیاورند.

وی ادامه داد: ازدهام جمعیت عصرها و شب ها دراین پارک بسیار زیاد است و گاهی از اوقات بوی بنزین در اطراف به خوبی احساس می شود، حال با این ازدهام جمعیت و تعداد زیاد کودکان، ببینید چه حجم وسیعی از گاز بنزین می تواند وارد ریه های مردم شود و چه بلایی برسر آنها بیاورد.

وی اضافه کرد: چندی پیش که منزل یکی از اقوام در این محل آمدیم متوجه بوی بنزین در آب شرب شدیم که وقتی علت را جویاشدیم، صاحب خانه دلیل وجود بوی بنزین در آب را نشت بنزین عنوان کرد.

زینلی که خود را از ساکنین نزدیک به جایگاه بعثت معرفی کرد ضمن تأیید وجود نشتی گازوئیل در آب، گفت: رعایت اصول بهداشتی توسط جایگاه داران از ضروریات است ولی متأسفانه هیچگونه رعایتی در این خصوص صورت نمی گیرد.

وی ادامه داد: مدت ها قبل آب شرب در این محدوده به خاطرنشتی گازوئیل، بوی این فرآورده نفتی را می داد که پس از مراجعه به جایگاه دار و مطرح کردن موضوع با وی، مجبور به گودبرداری و ترمیم قسمت شد، ولی جایگاه سوخت باید از لحاظ استاندارد تمامی جوانب امر را رعایت کرده و حفظ جان شهروندان برایش در اولویت باشد.

یکی از خانم های ساکن در اطراف جایگاه بعثت، باابراز نگرانی ازاینکه اگر اصول ایمنی در پمپ بنزین بدرستی رعایت نشود، وجودآن در نزدیکی محل سکونت مردم می تواند بسیارخطرناک باشد، افزود: اگرخدای ناکرده کسی اصول ایمنی را رعایت نکند و انفجاری رخ دهد چنان فاجعه ای به بارخواهد آمد که به هیچ طریق آنرا نمی توان جبران کرد.

خانم سرحدی ادامه داد: استرس و ترس چنین حادثه ای ما را مجبور کرده تا منزلمان را بفروش بگذاریم و ازاین محل برویم.

فرماندار ویژه زابل در این باره گفت: اگر وجود نشتی فرآورده نفتی اعم از بنزین، گازویل و... در آب، عدم رعایت اصول استاندارد در رابطه با جایگاه، نداشتن تجهیزات لازم به منظور اطفای حریق و مسایلی از این قبیل برطبق اظهارات مردم، برای ما به اثبات برسد قطعاً این امر منجر به تعطیلی جایگاه تا زمان استانداردسازی و رعایت کلیه ضوابط، خواهد شد.

هوشنگ ناظری: بحث ها در خصوص این جایگاه از قبل وجود داشته اما تا پیش ازاین، شکایت مردمی درخصوص جایگاه بعثت، به ما اعلام نشده بود ولی اکنون پس از اعلام نارضایتی مردم از بوجود آمدن مشکلات توسط جایگاه برای آنها، دستور پیگیری به کارشناسان مربوطه داده شده و به قید فوریت این موضوع در حال بررسی است.

وی ادامه داد: قبلاً بحث هایی بین شرکت نفت و جایگاه بعثت اتفاق افتاده بود و موضوع توسط متخصصان و بازرسان شهرستانی مورد بررسی قرار گرفت از آنجائیکه باید موضوع به صورت دقیقتر و بدور از هرگونه غرض ورزی بررسی می شد یک تیم متخصص و بازرس کشوری نیز بر روی این موضوع کار کردند که مشخص شد در زمینه نفت گاز مشکل داشته و این موضوع منجر به قطع سهمیه نفت گاز ازاین جایگاه شد و هنوز هم این سهمیه به این جایگاه داده نشده است.

معاون استاندارسیستان و بلوچستان، ادامه داد: سلامت شهروندان برای ما از جایگاه ویژه ای برخوردار است و اگر تهدیدی از سوی جایگاه برای سلامت مردم احساس شود و برای ما، کارشناسان و بازرسان، به اثبات برسد، باید جایگاه دار، به هر نحو ممکن نسبت به رفع معضل اقدام نماید و رفع آن نقیصه باید صورت پذیرد.

ناظری افزود: شخصاً سال گذشته بازدیدهای متعددی از این جایگاه داشته ام و بازرسان ما نیز چندین بار از این جایگاه بازدید کرده اند و اکنون نیزبرای بررسی این موضوع، تیم کارشناسی تشکیل خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست زابل نیز در این باره گفت: قطعاً جایگا ه های توزیع سوخت در شهرستان ها برای گرفتن مجوزهای لازم، باید اصول و ضوابطی را رعایت کنند تا بتوانند مجوزی برای شروع فعالیتشان دریافت کند.

الهام آبتین ادامه داد: تا کنون گزارشی مبنی برعدم رعایت این جایگاه دریافت نکرده ایم و اگر آلودگی در این زمینه وجود دارد به صورت نقطه ای بوده و آنقدر نیست که به عنوان تهدید زیست محیطی مطرح باشد ولی اگر در شرایط خاص این آلودگی به گونه ای باشد که منجر به تهدید عمومی در فضای شهری گردد به عنوان یک معضل زیست محیطی مطرح و قابل بررسی است و درصورت اثبات معضل زیست محیطی به طور جد برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: در مجموع کلیه واحدهای تولید، صنعتی ، خدماتی و...، که مشمول قانون زیست محیطی می شوند در صورت عدم رعایت اصول و ضوابط مربوطه، از لحاظ قانونی با آنها برخورد جدی صورت گرفته و واحد متخلف، پلمب خواهد شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 13 خرداد 95، کد مطلب: 953-1590-5: www.sb.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین