پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۹۹
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸
نماينده شهرستان‌هاي مينودشت، گاليکش، کلاله ومراوه تپه در مجلس شوراي اسلامي از آغاز قريب‌الوقوع عمليات اجرايي خط آهن گرگان - خراسان خبر داد.

شعار سال: عبدالکريم رجبي، نماينده شهرستان‌هاي مينودشت، گاليکش، کلاله ومراوه تپه در مجلس شوراي اسلامي از آغاز قريب‌الوقوع عمليات اجرايي خط آهن گرگان-خراسان خبر داد و گفت: بر اساس پيگيري‌هاي انجام شده، تازه‌ترين تحول در اين خصوص، انتخاب پيمانکار براي آغاز عمليات اجرايي آن است.
عبدالکريم رجبي، افزود: اين خط آهن از پروژه‌هاي مهم کشور و از زيرساخت‌هاي اساسي توسعه همه جانبه استان گلستان خواهد بود.
وي با بيان اين که اين خط آهن از گرگان آغاز و پس از عبور از شمال کلاله و شهر فراغي اين شهرستان به خراسان شمالي وصل مي‌شود، افزود: اين پروژه علاوه بر اين که نقش مهمي در توسعه شرق استان گلستان خواهد داشت، در کارآيي منطقه آزاد اينچه برون نقش حداکثري ايفا خواهد کرد.
نماينده مردم شهرستان‌هاي مينودشت، گاليکش، کلاله و مراوه تپه در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به احداث سد چايلي در شهرستان مراوه تپه نيز اعلام کرد: سد چايلي از پروژه‌هاي مهم گلستان است که علاوه بر نقش مهمي که در توسعه اين شهرستان خواهد داشت، زمينه اشتغال براي ۷۰۰ نفر را فراهم مي‌کند.
رجبي افزود: سد چايلي ۲۵۰ ميليون مترمکعب ظرفيت آبگيري دارد و ۲۳ ميليارد ريال هزينه آن از طريق اعتبارات مناطق مرزي و فاينانس تأمين خواهد شد.
وي با بيان اين که پيمانکار عمليات اجرايي اين سد نيز انتخاب شده و در انتظار ابلاغ مجوز از سوي محيط زيست کشور است، يادآور شد: اين مجوز از سوي محيط زيست استان صادر شده است.
اين نماينده مجلس پيرامون پروژه‌هاي بيمارستان ۳۲ تختخوابي مراوه تپه و ۲۴ تختخوابي بخش گليداغ اين شهرستان اعلام کرد: اين پروژه‌ها مراحل سطح‌بندي خود را در استان طي کرده و در انتظار طرح در کميسيون ۲۱۵ دولت براي دريافت رديف بودجه مي‌باشند.
وي ادامه داد: تا پايان عمليات اجرايي طرح‌هاي ياد شده، يک مرکز درمان بستر در شهر مراوه تپه و يک واحد تسهيلات زايمان و يک مرکز بهداشتي درماني در بخش گليداغ خدمات لازم را به مردم ارائه مي‌کنند.
نماينده چهار شهرستان شرق گلستان به معافيت‌هاي سرمايه‌گذاري در شهرستان‌هاي محروم اشاره کرد و گفت: شهرستان‌هاي کلاله ومراوه تپه در منطقه محروم قرار دارند و بر اين اساس از امتيازات ويژه معافيت‌هاي سرمايه‌گذاري برخوردار هستند.
وي بيان کرد: بر اساس اين طرح که سال گذشته در کمسيون اقتصادي مجلس به تصويب رسيد، سرمايه‌گذاران از مهلت ۵ ساله در بازپرداخت تسهيلات دريافتي، ميزان کم بازپرداخت و پرداخت سرمايه در گردش به واحدهاي صنعتي برخوردارمي شوند.
رجبي در ادامه با اشاره به نقش شهرک‌ها و نواحي صنعتي در ايجاد اشتغال براي جوانان، اظهار کرد: شهرک‌ها و نواحي صنعتي شرق گلستان با توجه به اين که از زيرساخت‌هاي لازم نيز برخوردارند، ظرفيت‌هاي مناسبي براي سرمايه‌گذاري و اشتغال دارند و اخيرا در شهر فراغي کلاله نيز مجوز احداث يک ناحيه صنعتي دريافت شده و مطالعات و نقشه‌برداري آن انجام شده است.
شهرستان‌هاي کلاله ومراوه تپه با افزون بر ۱۷۰ هزار نفر جمعيت در شرق استان گلستان قرار دارند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسایت موج ، تاریخ انتشار 21 مهر 1394،کد مطلب - www.mojnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین