پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۰۰۰۱
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸
به دنبال انتشار گزارشی درباره درخت بری یک ویلاساز در منطقه سرخ چشمه زیارت در روزهای گذشته در اسکان نيوز با عنوان "زمین هایی که در اراضی ملی سند منگوله دار دارند!!" روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان، جوابیه ای را برای اسکان ارسال کرد که در ادامه می آید.

شعار سال:به دنبال انتشار گزارشی درباره درخت بری یک ویلاساز در منطقه سرخ چشمه زیارت در روزهای گذشته در اسکان نيوز با عنوان "زمین هایی که در اراضی ملی سند منگوله دار دارند!!" روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان، جوابیه ای را برای اسکان ارسال کرد که در ادامه می آید.

باسلام
مدیر مسئول محترم کانال اسکان نيوز
پیرو مطلب منتشر شده با موضوع
"زمینهایی که در اراضی ملی سند منگوله دار دارند!!"
توضیحات ذیل جهت تنویر افکار عمومی به حضورتان ارسال می گردد.

عرصه فوق در منطقه زیارت بمساحت ۱۵۳۰ متر بوده که پس از بررسی و نقشه برداری وجانمایی بر روی نقشه های اجرایی منابع ملی مشخص شد که مقدار ۹۸۰ متر آن جزء زمینهای مستثنیات قرارگرفته و ۵۵۰ متر مربع از این عرصه جز اراضی ملی می باشد که برابر مقررات درختان واقع در مستثنیات باید با درخواست متقاضی از اداره منابع طبیعی شهرستان و انجام فرایند نشانه گذاری و صدور پروانه حمل، قطع و حمل شوند که صاحب ملک به صورت شبانه و بدون رعایت تشریفات قانونی اقدام به قطع و حمل نموده است.

با بررسی موضوع توسط اداره منابع طبیعی شهرستان پرونده تخلف بنام متخلف تشکیل و تنظیم شده و به مراجع قضایی ارجاع داده شد. میزان خسارت و جریمه تخلف برابر قانون و رای دادگاه تعیین میشود.

مضافا اینکه عرصه مذکور جزو "مناطق حفاظت شده" بوده که درسال۱۳۹۷ به اداره کل حفاظت و محیط زیست استان گلستان تحویل و تحول گردیده و باستناد "قانون حفاظت وبهسازی محیط زیست" و "آیین نامه های اجرایی آن" مسولیت حفاظت آن با اداره کل حفاطت و محیط زیست استان می باشد.

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان

توضیح اسکان نيوز:

1- مطالب ذکر شده در این جوابیه دقیقا همان مطالبی است که در گزارش منتشر شده در اسکان، به نقل از دو فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان گلستان و گرگان بیان شده است. حتی اعداد و ارقام دقیقا با هم انطباق دارند و اینکه دوباره از سوی روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان به عنوان جوابیه آمده است جای پرسش و شگفتی دارد.

2- بر اساس قوانین موجود محیط زیست و منابع طبیعی کشور، سازمان حفاظت محیط زیست فقط در "پارک های ملی" و "اثرملی-طبیعی" مسوولیت ریشه کنی و قطع درختان را بر عهده دارد و در دیگر مناطق بر عهده سازمان جنگل هاست؛ با این همه برای تنویر افکار عمومی و شفاف سازی در اینباره حتما گفت وگویی را با مسوولان اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان تهیه و منتشر خواهیم کرد.

3- سوال اساسی دیگری که به نظر می رسد اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان باید به آن پاسخ بدهد این است که اگر آنطور که در جوابیه آمده مسوولیت رسیدگی به این تخلف بر عهده اداره کل حفاظت محیط زیست استان است، بر چه اساسی اداره کل منابع طبیعی گلستان به این تخلف ورود کرده و به گفته مسوولان آن متخلف را به دادگاه معرفی کرده و او را وادار به پرداخت جریمه 27 میلیونی کرده است؟!

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی اسکان،تاریخ انتشار:21فروردین1399،کد خبر: 26737،www.eskannews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین