پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۴ - 2025 June 11
کد خبر: ۱۳۳۳۷۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۳
رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: غفلت از بند 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و اتفاقاتی که در چند سال اخیر افتاد، مانند ورود افراد مختلف به کار تدریس در مدارس بدون گذارندن دوره های مربوط برای تدریس سبب شد تا حیثیت اصیل تربیت معلم در نظام جمهوری اسلامی ایران دچار اختلال شود.
شعارسال: دکتر حسین خنیفر با اشاره به صدمین سالگرد تاسیس دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشگاه فرهنگیان در گذشته با نام های مختلف از جمله دارالمعلمین، دارالمعلمان، دارالفنون، مراکز تربیت دبیر و معلم و دانشسراها فعالیت می کرد.

وی گفت: در دهه 60 زمان شهید رجایی 400 مرکز تربیت معلم فعالیت می کرد.

رییس دانشگاه فرهنگیان در پاسخ به این سوال که چرا در چند سال اخیر شاهد مشکلات و ناهنجاری های اخلاقی و رفتاری برخی از معلمان و کارکنان مدارس هستیم و مگر برنامه ای برای گزینش اخلاقی معلمان وجود ندارد گفت: غفلت از بند 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و اتفاقاتی که در این چند سال اخیر افتاد مانند ورود افراد مختلف به کار تدریس در مدارس بدون گذارندن دوره های مربوط برای تدریس سبب شد تا حیثیت اصیل تربیت معلم در نظام جمهوری اسلامی ایران دچار اختلال شود.

وی افزود: با توجه به جمعیت 37 میلیون نفری کشور و وجود چنین مراکزی در دهه 60 ،کمبود معلم احساس نمی شد اما پس از تضعیف و تعطیلی 302 مرکزتربیت معلم در کشور تا سال 91 ؛ تا امروز 98 مرکز و پردیس در 31 استان متولد شد.

دکتر خنیفر در ادامه گفت: این مراکز که تحت عنوان دانشگاه فرهنگیان و مراکز وابسته تعریف شده اند، از سال 91 به بعد با یک چالش و مشکلات جدی مواجه شدند.

وی بیان داشت: 28 نوع دانشگاه در کشور وجود دارد و افرادی زیادی هر سال در رشته تحصیلی خود فارغ التحصیل می شوند و نیازمند کار هستند که این امر سبب شده تا تفکری به وجود بیاید که معلمان مورد نیاز را از فارغ التحصیلان دانشگاه های مختلف انتخاب کنند.

21 نوع مدرسه در کشور وجود دارد و تمامی این مدارس نیاز به نیرو دارند؛ و متاسفانه افراد بدون گذراندن یک دوره یا یک درس آموزش و تربیتی مانند فنون تدریس یا روانشناسی تربیتی وارد این مدارس میشوند ، فارغ التحصیلانی که قصد فعالیت در مدارس دارند باید دوره تربیت معلم ببیند

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: دراساسنامه دانشگاه فرهنگیان بند 28 آمده که بخشی از نیازهای ویژه آموزش و پرورش در رشته هایی که امکان توسعه آن از طریق دانشگاه وجود ندارد ، مطابق ضوابط و مقررات وزارت آموزش و پرورش از میان دانش آموختگان سایر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و حوزه علمیه مشروط به گذراندن دوره یکساله مهارت آموزی دردانشگاه انتخاب کنند.

دکتر خنیفر ادامه داد: 21 نوع مدرسه (دولتی، غیر دولتی ، نمونه دولتی، مدارس شاهد، مدارس استعدادهای درخشان، مدارس هیات امنایی، مدارس فرهنگ و ....)در کشور وجود دارد و تمامی این مدارس نیاز به نیرو دارند؛ و متاسفانه افراد بدون گذراندن یک دوره یا یک درس آموزش و تربیتی مانند فنون تدریس یا روانشناسی تربیتی وارد این مدارس میشوند ، فارغ التحصیلانی که قصد فعالیت در مدارس را دارند باید دوره تربیت معلم ببیند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری  ایسکانیوز، تاریخ انتشار: 19 خرداد 1397 ، کدخبر:  954633،www.iscanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
0
0
اگه نداشته باشه که با این وضعیت بچه هامون رو مدرسه هم نمی فرستیم
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
0
0
اموزش پرورش ایران خیلی وقته که رها شده و هیچ کی م کاری بهش نداره
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
0
0
بنظر من ایگر این امکان وجود داشت که اخلاق معلمان هم سنجیده میشد خیلی بهتر بود و دیگر این مشکلات داخل مدارس پیش نمیامد
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
0
0
اگر همچین چیزی وجود داشت که این مشکلات در مدارس کشور به وجود نمیامد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین