پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۵۵
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: این استان با ۱۸۳ هزار نفر بیسواد در جمع شش استان با بیشترین نرخ بیسوادی کشور قرار دارد.

شعارسال : محمدرضا نجفی روز چهارشنبه در نشست هماهنگی سوادآموزی عشایر استان که با حضور مسوولان سوادآموزی و عشایر شهرستان‌های جنوب آذربایجان غربی در مهاباد برگزار شد، افزود:اکنون آذربایجان غربی با داشتن بیش از ۱۸۳ هزار نفر بیسواد در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ ساله، جزو شش استان کشور با بیشترین نرخ بیسوادی و در گروه استان‌های کردستان، سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان شمالی و لرستان قرار دارد.

وی اضافه کرد: در راستای ارتقای شاخص باسوادی استان، برنامه‌های متنوعی در بخش‌های مختلف در حال اجراست که تدوین یک برنامه چهارساله از جمله مهم‌ترین اقداماتی است که در این زمینه به اجرا در می‌آید.

نجفی گفت: این برنامه‌ها شامل برنامه‌های تشویقی برای بیسوادان، تفاهم نامه همکاری با سازمان‌های دیگر و تهیه شناسنامه تحصیلی شهروندان است که در صورت تصویب و اجرای آن گام‌های مهمی در راستای ریشه کنی بیسوادی برداشته می‌شود.

معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: در میان جمعیت بیسوادان نیز بیشترین میزان در بین روستاییان و عشایر استان بوده که با امضای تفاهم نامه همکاری بین آموزش و پرورش و جهادکشاورزی برای باسوادکردن عشایر اقدامات عملی نیز آغاز شده است.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی نیز گفت: از جمعیت ۱۰۴ هزار نفری عشایر استان تنها ۵۵ درصد باسواد هستند و نرخ باسوادی در بین زنان ۳۷ درصد و در مردان ۶۲ درصد است.

بهرام زینال‌زاده افزود: در تفاهم نامه همکاری با آموزش و پرورش، ضمن شناسایی افراد بیسواد، زمینه حضور معلمان و آموزش دهندگان سوادآموزی در بین عشایر استان فراهم می‌شود.

وی اضافه کرد: در صورت اجرای این تفاهم نامه، نرخ بیسوادی در بین عشایر نیز کاسته می‌شود و با افزایش میزان باسوادی در جمعیت عشایری زمینه برای درآمدزایی بیشتر و استفاده بهتر از امکانات نیز فراهم می‌شود.

در ادامه این نشست بندهای مختلف تفاهم نامه همکاری آموزش و پرورش و امور عشایر استان بررسی شد و شرکت کنندگان نظرات و پیشنهادات خود را در مورد مسایل مختلف بیان کردند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سايت ایلنا ، تاریخ انتشار چهارشنبه 22 مهر 1394 ، کد مطلب : 313639 : www.ilna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین