پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۴۶۸
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴
مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر گفت: شهرستان ابهر دارای نُرم باسوادی بالای 97.5 درصد است.

شعارسال: موسی رضایی در نخستین جشنواره سفریان نور در شهرستان ابهر ضمن قدردانی از تلاش‌های مسئولان، آموزشیاران و سوادآموزان اظهار کرد: طبق معیارهای یونسکو تسلط بر کامپیوتر، زبان انگلیسی، مدرک کارشناسی و داشتن تفکر انتقادی چهار معیار باسوادی است که باید تلاش کنیم تا به آن‌ها برسیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های توسعه یافتگی کشورها آموزش همگانی و سطح سواد افراد جامعه است، تصریح کرد: پیچیدگی زندگی و مناسبات اجتماعی چالش‌های افراد جامعه به ویژه افراد بی‌سواد فشارهای محیطی را افزایش داده که برای رهایی از آن‌ها و مواجهه اثر بخش ضرورت ارتقای سطح سواد و آشنایی با مهارت‌های زندگی در عصر کنونی دو چندان احساس می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر با بیان اینکه کاهش آسیب‌های اجتماعی، طلاق، بزهکاری، تصادفات، بیماری‌های روحی و روانی و مرگ و میر ناشی از بی‌اطلاعی ارتباط مستقیمی با سطح سواد جامعه عنوان کرد: اوایل انقلاب تنها 20 درصد مردم باسواد بودند در حالی که با نهضتی که به فرمان امام خمینی‌ (ره) در کشور ایجاد شد هم اکنون‌ شهرستان ابهر دارای نرم باسوادی بالای 97.5 درصد است که از میانگین کشوری بالاتر است.

* ریشه‌کنی بی‌سوادی در مناطق روستایی شهرستان ابهر

رئیس اداره سوادآموزی شهرستان ابهر در ادامه این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس به ویژه شهدای حوزه سوادآموزی گفت: پس از 36 سال ایران در جایگاهی ایستاده است که دشمنان انقلاب نیز به پیشرفت این کشور در زمینه سوادآموزی اذعان دارد.

سعید امیرلو با اشاره به اینکه هم‌اکنون بیش از 75 درصد افراد جامعه دارای سواد هستند، ادامه داد: از دستاوردهای سوادآموزی می‌توان به کاهش افراد بازمانده از تحصیل، کاهش درصد اختلاف بی‌سوادی زن و مرد و کاهش درصد بی سوادی میان مناطق روستایی و شهری اشاره کرد.

وی اضافه کرد: با تلاش‌های صورت گرفته بی‌سوادی در بیشتر مناطق روستایی شهرستان ابهر ریشه‌کن شده است.

رئیس اداره سوادآموزی شهرستان ابهر با اشاره به جامعه هدف سوادآموزی در آموزش و پرورش عنوان کرد: این دستگاه آموزشی افراد بی‌سواد در رده سنی 10 تا 49 سال را در شهرستان شناسایی و تحت آموزش خود قرار می‌دهد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار خبر 13 دی 1394، کدمطلب: 13941013000202، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین