پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 16
کد خبر: ۱۴۲۱۶۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۲
رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: امید است با پیروزی در جنگ اقتصادی که به راه افتاده، شاهد جهش مجدانه در توسعه و پیشرفت در بخش‌های اقتصادی باشیم و این مهم با توسعه علم، فناوری میسر خواهد شد.

شعارسال: کارگروه آموزشی، تحقیقات، فنآوری و نوآوری با حضور رئیس و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی، جمعی از معاونین و مدیران وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری و روسای دانشگاه‌های استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

در این کارگروه محمدرضا عارف، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به بررسی وضعیت نظام آموزش عالی کشور طی سال‌های گذشته پرداخت و تصریح کرد: در گذشته خدمات بسیاری در حوزه آموزش عالی کشور انجام گرفته است و اگرچه در برخی مقاطع رشد قابل توجهی داشته است، اما در مقاطعی هم متوقف شده است؛ با این وجود باید از رشد کمی رشته‌ها و مراکز آموزش عالی کاسته شود و بر رشد کیفی این رشته‌ها تمرکز کرد.

عارف با بیان اینکه تحصیلات تکمیلی آموزش عالی چهارمحال و بختیاری در وضعیت بهتری نسبت به رشته‌های فنی و کاربردی این استان قرار دارد، مطرح کرد: کمبود اساتید و اعضای هیات علمی از چالش‌های نظام آموزشی است؛ بطوری که نسبت جمعیت اساتید به دانشجویان در مراکز آموزش عالی این استان بطور متوسط یک به ۴۰ است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه افزود: شاخص‌های آموزش در چهارمحال و بختیاری وضعیت خوبی دارد و بر این باور هستیم که برای رسیدن به شاخص‌های مطلوب در چهارمحال و بختیاری فاصله داریم که در جلسات مختلفی که در شهرستان‌های استان در این سفر برگزار می‌شود به این امر رسیدگی خواهد شد.

وی گفت: امیدواریم با کمک نمایندگان استان و مسئولان بتوان پیگیری لازم را انجام داد تا استان وضعیت مطلوب‌تری را در توسعه علمی و فناوری کشور داشته باشد.

نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: به منظور رفع چالش‌های آموزش عالی چهارمحال و بختیاری، نتیجه بازدید ۲ روزه اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و پیشنهادات مسئولان بومی این استان جمع آوری و بر اساس آن تصمیم گیری می‌شود.

عارف با اشاره اولویت کشور را مسائل اقتصادی دانست و اظهار داشت: امید است این جنگ اقتصادی هم مشابه جنگ‌های گذشته با همیاری و همدلی مردم و تلاش مسئولان و دولت مردان پشت سر گذاشته شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه افزود: هم بستگی، همدلی و انسجام ملی از موارد مورد نیاز به منظور گذر از مشکلات است و لازم است با کنار گذاشتن اختلاف نظر‌ها و رقابت‌ها در راستای رسیدن به این مهم تلاش کنیم و امید است با پیروزی در این جنگ اقتصادی شاهد جهش مجدانه در توسعه و پیشرفت در بخش‌های اقتصادی بوده و بیش از پیش پاسخگوی نیاز‌های مردم باشیم که این مهم با توسعه علم، فناوری میسر خواهد شد.

گفتنی است، اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و برخی معاونین و مدیران وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری به منظور بررسی وضعیت آموزشی استان به مدت ۲ روز در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه ۲۶ و ۲۷ تیرماه در استان چهارمحال و بختیاری حضور دارند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو ، تاریخ انتشار: 27 تیر 1397 ، کد خبر: 697940 ، www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
0
0
ا.ف75
هم کمبود اعضای هیئت علمی هم اینه ی سری از افرادی هم که روی کار هستن با رانت روی کار اومدن و این ماجرا رو تلخ تر میکنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
0
0
پیشرت علم از اساتید زیاد سرچشمه نمیگیرد
از پیشرفت ارتباط صنعت و دانشگاه مربوط و مرتبط میشود
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین