پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 06
کد خبر: ۱۴۵۲۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱
بطحایی گفت: در سال‌جاری فرآیند ۴۰-۵۰ ساله امتحانات نهایی به نحوی اصلاح شد که امکان افشای سؤالات به حد صفر رسیده است و بجز یک‌پایه که سازوکار جدید را استفاده نکرده بودیم در سایر امتحانات امکان سوءاستفاده و لو رفتن به صفر رسید و امتحانات نهایی به نحوی اصلاح شدند که تأثیر عامل انسانی در فرآیند آزمون و تصحیح و نمره‌گذاری هم به صفر برسد.

شعار سال: وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به برخی پرسش‌ها در مورد طراحی سؤالات فرآیند سنجش هوش و استعداد دانش‌آموزان پایه هفتم متقاضی مدارس تیزهوشان گفت: فرآیند برگزارشده تنها فرآیند گروهی استاندارد برای سنجش هوش دانش‌آموزان بوده است و پنج سؤال تشریحی را هم به این مجموعه سؤالات اضافه کردیم تا سایر هوش‌های دانش‌آموزان را بسنجیم. محمد بطحایی افزود: ‌سؤالات فرآیند سنجش هوش و استعداد استاندارد بوده و بخشی از آن‌هم پاسخ‌های چندگزینه‌ای ریون بوده اما هیچ‌کس از این‌که چه سؤالاتی در آزمون در نظر گرفته می‌شود مطلع نبوده است. وزیر آموزش‌وپرورش در ادامه با تأکید براین‌که از مهم‌ترین مؤلفه‌ها در آزمون هوش استاندارد بودن است، تصریح کرد: در شرایط فعلی سه یا چهار نوع آزمون استاندارد برای سنجش هوش داریم و در آزمون برگزارشده حتی خودم به‌عنوان وزیر آموزش‌وپرورش به جهت رعایت امنیت سؤالات تا لحظه آخر از این‌که دانش‌آموزان چه سؤالاتی را پاسخگو خواهند بود، اطلاع نداشتم.

بطحایی با اشاره به افزایش ضریب امنیت در امتحانات نهایی گفت: در سال‌جاری فرآیند ۴۰-۵۰ ساله امتحانات نهایی به نحوی اصلاح شد که امکان افشای سؤالات به حد صفر رسیده است و بجز یک‌پایه که سازوکار جدید را استفاده نکرده بودیم در سایر امتحانات امکان سوءاستفاده و لو رفتن به صفر رسید و امتحانات نهایی به نحوی اصلاح شدند که تأثیر عامل انسانی در فرآیند آزمون و تصحیح و نمره‌گذاری هم به صفر برسد.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه ایران، تاریخ انتشار 8 مرداد 97، کد مطلب: 476064، www.iran-newspaper.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
0
0
این حجم از امنیت سوالات عدالت اموزشی را بیشتر محقق می کند
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین