پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۸۰۹۷
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸
خطاهای اساسی که ضمن مشاوره ها حادث می شود.
شعار سال: در اینجا به بیان پاره ای خطاهای اساسی که ضمن مشاوره ها حادث می شود و مختصّ وکلا هم نیست ، بلکه پزشکان و مدیرانی نیز که وقت کافی برای اندیشیدن به روش های مذاکره و مشاوره ندارند مرتکب آنها می شوند ، اکتفا می کنیم :

1-پیشداوری :

معمول ترین اشتباه آن است که وکیل گرفتار اولین برداشت و استنباط خود از آنچه موکّل می گوید بشود و این تمرکز بر دیدگاه اولیه ، او را از توجه به دیگر گفته ها و مالاً جنبه های حقوقی دیگر قضیه منصرف کند و باز دارد.

در نظام حقوقی ما ، حکم بسیاری از موارد در قوانین نه چندان مرتبط می آید. حتی قوانین بودجه هم گهگاه حاوی ضوابط غیر بودجه ای هستند ، بنابراین وکیل باید به شدت از این پیش داوری بر حذر باشد و تصمیم گیری را به بعد از شنیدن تمامی سخنان طرف موکول کند.

2- فراموش کردن آداب عادی ملاقات ها :

برخی وکلای جوان و تازه کار نکاتی مثل برخاستن از صندلی و خوشامد گویی به موکّل را فراموش می کنند یا نادیده می گیرند. حال آنکه رعایت نکردن این گونه آداب اثر بسیار بدی در ذهن طرف باقی می گذارد و در حافظه او باقی می ماند.

3- مشخص نبودن خواسته اصلی موکّل :

این مشکلی است که بسیاری از وکلا با آن مواجه هستند و از اینکه موکّل آنچه را واقعاً می خواهد روشن نمی کند ، گله دارند. یکی از هنرهای مصاحبه یا مشاوره این است که به اصطلاح با « زبان سیمرغ » یا « روش مامایی سقراط » هم شده ، در پایان جلسه مصاحبه خواسته واقعی و اصلی موکل را دریافته باشیم .

4- استفاده از زبان و اصطلاحات حقوقی :

برای تشریح و توضیح مطلب برای موکل باید از زبانی استفاده کرد که برای او قابل فهم باشد. چه بسا آنچه برای ما بسیار معمولی و ساده است برای طرف مصاحبه کاملاً غیر قابل درک باشد.

5- ابهام در توافقات انجام شده با موکّل :

وکلای جوان توجه ندارند اقدام یا اقداماتی که برای حفظ یا گرفتن حقوق موکّل قرار است انجام دهند باید با ذکر جزئیات مکتوب شود.

6- بازجویی از موکّل :

باید به یاد داشته باشیم ، مصاحبه با موکّل به معنی بازجویی از وی نیست. به عبارت دیگر هر چند در پایان جلسه مصاحبه باید به همه جزئیات موضوع مورد نظر دست یابیم ، اما این به مفهوم آن نیست که سؤالات ما به نحوی باشد که بازجویی در کلانتری یا بازرسی را تداعی کند.

7- عدم اختصاص زمان کافی برای مصاحبه :

همه وکلا از اینکه ضمن رسیدگی به طور ناگهانی با مطلب غیر مترقبه ای مواجه شوند می ترسند. اما بسیاری از ایشان زمان کافی را برای مصاحبه با موکّل و تسلّط کامل بر جزئیات مطالبی که او مطرح می کند ، اختصاص نمی دهند. حال آنکه صرف این وقت وکیل را از تلفن های مکرّر و توضیح خواستن های بعدی بی نیاز خواهد کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت گروه آموزشی حسن زاده، تاریخ 18 مرداد 97، کد مطلب: 19175: www.dadazmoon.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین