پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۸۶۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
استاندار گلستان گفت که جنگل های بکر این استان بویژه منابع هیرکانی به عنوان ذخایر ناب ایران و حتی جهان به امکانات مهار آتش از جمله تجهیزات هوایی و بالگرد نیاز جدی دارد

شعارسال: استاندار گلستان گفت که جنگل های بکر این استان بویژه منابع هیرکانی به عنوان ذخایر ناب ایران و حتی جهان به امکانات مهار آتش از جمله تجهیزات هوایی و بالگرد نیاز جدی دارد.

سیدمناف هاشمی روز یکشنبه در دیدار با معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در گرگان اظهار داشت: سالانه گستره نسبتا زیادی از جنگل های استان به دلیل آتش سوزی و نبود تجهیزات کامل و مناسب برای خاموش کردن آن نابود می شود که استقرار بالگرد برای امداد رسانی می تواند حجم خسارت را تا حد زیادی کاهش دهد.
وی با یادآوری گرم شدن تدریجی زمین و طولانی شدن فصل گرم که امسال تشدید شد؛ بیان کرد: گلستان در مقایسه با دو استان شمالی و ساحلی دیگر خشک تر و کم بارش تر است که همین مورد احتمال افزایش آتش سوزی در جنگل های استان را افزایش می دهد.
استاندار گلستان افزود: امسال آتش سوزی های زیادی در جنگل های گلستان رخ داد که اگر اقدام به موقع نیروهای امدادی محلی، دهیاران و روستائیان نبود، بی تردید بخش زیادی از این عرصه های ارزشمند طبیعی از بین می رفت.
هاشمی ادامه داد: زمینه بروز آتش سوزی های بزرگ در جنگل های هیرکانی گلستان وجود دارد که استقرار بالگرد برای استفاده در مواقع اضطراری می تواند از بروز یک واقعه تلخ و نابودی وسیع جنگل ها جلوگیری کند.
وی نیاز به دیگر تجهیزات از جمله سنسورهای هشدار آتش؛ پهپاد و تجهیزات سبک را نیز مورد اشاره قرار داد و با یادآوری ظرفیت های گردشگری گلستان گفت: استفاده صحیح و هدفمند از جنگل و جزیره آشوراده بخشی از این پتانسیل است که امیدواریم رفع موانع قانونی و اخذ مجوزهای لازم راهگشای بهره مندی از امکانات استان برای ایجاد شغل، درآمدزایی و ارزش افزوده مردم منطقه باشد.
هاشمی بیان کرد: رشد اقتصادی کنونی گلستان مطلوب نیست و توجه به گردشگری و توسعه این بخش می تواند زمینه ترقی و توسعه استان را فراهم کند.
وی افزود: احداث تله کابین در علی آباد و گرگان و اجرای طرح های گردشگری در آشوراده به عنوان تنها جزیره ایرانی دریای خزر بخشی از نیاز جدی توسعه صنعت گردشگری گلستان است.
استاندار بیان کرد: اولویت و نگاه مسئولان گلستان به آشوراده نگاه صِرف بهره برداری بی رویه نیست و هدف اصلی نجات این جزیره از متروکه بودن و استفاده از ظرفیت های آن برای جذب گردشگر است.
هاشمی به هجوم برخی سودجویان به جنگل ها و برداشت بی رویه قارچ های خوراکی سیاه و سفید اشاره کرد و گفت: قیمت 5 میلیون ریالی هر کیلو از این قارچ در داخل و هزار دلاری در خارج کشور سودجویان را روانه جنگل های گلستان کرده است.
وی گفت: مدیریت و ساماندهی برداشت این گونه گیاهی و ترویج کشت به جای برداشت بی رویه از جنگل ها علاوه بر حفظ طبیعت فرصت های جدید شغلی برای مردم گلستان ایجاد خواهد کرد.
به گزارش ایرنا جنگل های هیرکانی با 40 میلیون سال عمر گنجینه ای از گونه های مختلف جنگلی بوده و از آستارا در غرب استان گیلان شروع و با امتداد در مازندران تا گُلیداغ در شرق استان گلستان 800 کیلومتر طول و 20 تا 70 کیلومتر عرض دارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزای ایرنا، تاریخ انتشار 21 مرداد97، کد خبر: 82998634، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
0
0
ا.ف75
واقعا قبول کنیم که تو ایران خیلی از کارهارو به خدا می سپاریم و خودمون ازش غافلیم! اتش سوزی در جنگل قضا و بلا نیست! یک امری هست که میشه جلوش رو گرفت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین