پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۳۰۴۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۲
برهان صلواتی گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته در تلاش هستیم که تا پایان سال جاری هزار و ۹۴۷ واحد دیگر را به متقاضیان واگذار کنیم و دو هزار و ۱۲۱ واحد باقیمانده را نیز تا پایان سال ۹۸ به اتمام برسانیم تا پرونده مسکن مهر در این استان بسته شود.

شعارسال: برهان صلواتی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان کردستان که به مناسبت هفته تعاون برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر ۱۶۰۸ تعاونی شهری و روستایی در زمینه های مختلف مشغول بکار هستند که ۱۴ هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی را ایجاد کرده اند.

وی با بیان اینکه بخش تعاون نه تنها در این استان بلکه در سراسر کشور پویایی لازم را ندارد، افزود: در چشم انداز توسعه کشور نقش تعاونی ها در اقتصاد کشور ۲۵ درصد در نظر گرفته شده است که تا کنون تنها بین ۵ تا ۷ درصد آن محقق شده و بخش تعاون پویایی لازم را ندارد و این مسئله نشان دهنده عدم واگذاری واحدهای سرمایه گذاری و اقتصادی دولتی به بخش خصوصی به ویژه تعاونی ها است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان ادامه داد: متاسفانه بسیاری از مسئولان و مدیران از واگذاری بخشی از فعالیت های اقتصادی در زمینه های مختلف در قالب تعاونی های کوچک و بزرگ به بخش خصوصی خودداری می کنند و مشارکت مردم در این زمینه را عاملی برای کاهش قدرت خود می دانند و این مسئله یکی از چالش های مدیریتی است که در همه جای کشور با آن رو به رو هستیم.

صلواتی یادآور شد: عدم پاسخگویی و مسئولیت پذیر نبودن تعدادی از مدیران نیز نسبت به فعالیت های پیش از مدیریت آنان یکی دیگر از چالش هایی است که مردم با آن مواجه هستند و مدیران باید مشکلات گذشته را قبول کرده و از زیر بار رفتن مسئولیت مدیران قبلی شانه خالی نکنند.

وی همچنین در ادامه گفت: طی ۹ ماه گذشته ۳۸ تعاونی جدید فعالیت خود را آغاز کرده اند که زمینه اشتغال ۷۱۰ نفر را فراهم کرده اند و این می تواند نوید بخش حضور و مشارکت مردم در حوزه اقتصادی و بهبود وضعیت اشتغال در سطح جامعه را بدهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان اظهار داشت: بنابر پیش بینی های به عمل آمده برای سال ۹۷، ۴۶۷ طرح در قالب ایجاد تعاونی های بزرگ و کوچک با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان و ایجاد ۲۹۰۰ فرصت شغلی در نظر گرفته شده که تا امروز ۱۸۱ طرح آن به اجرا در آمده و ۱۰۸۹ شغل با اعتبار ۳۲.۵ میلیارد تومان ایجاد شده است.

صلواتی با بیان اینکه ترویج مشارکت جمعی می تواند در حوزه مشکلات اقتصادی کشور تغییراتی ایجاد نماید، اظهار داشت: با بالا بردن فرهنگ سرمایه گذاری در کشور می توان به ورود سرمایه گذاران به حوزه اقتصادی کمک کرد و حوزه های تولیدی و اقتصادی را پویا و توانمند ساخت.

تحویل ۱۹۴۷ واحد مسکن مهر در سال جاری

وی در ادامه به وضعیت مسکن مهر استان کردستان اشاره کرد و افزود: در مجموع ساخت و بهره برداری از ۱۸ هزار و ۴۰۷ واحد مشکن مهر در استان کردستان پیش بینی شده که تا امروز ۱۴ هزار و ۳۳۹ واحد آن تحویل داده شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان ادامه داد: با برنامه ریزی های صورت گرفته در تلاش هستیم که تا پایان سال جاری هزار و ۹۴۷ واحد دیگر را به متقاضیان واگذار کنیم و ۲ هزار و ۱۲۱ واحد باقیمانده را نیز تا پایان سال ۹۸ به اتمام برسانیم تا پرونده مسکن مهر در این استان بسته شود.

صلواتی در پایان به برنامه های پیش بینی شده برای گرامیداشت هفته تعاون در این استان اشاره کرد و یادآور شد: افتتاح ۶ تعاونی با اعتباری باتلغ بر ۱۲ میلیارد توامن و ایجاد ۶۴ فرصت شغلی از مهمترین این برنامه ها است.

وی گفت: برپایی نمایشگاه توانمندی های تعاون، بازدید از تعاونی های بانوان کارآفرین، برگزاری جشنواره و مسابقات مختلف و تجلیل از تعاونی ها و کارآفرینان برتر از دیگر برنامه های پیش بینی شده در راستای گرامیداشت هفته تعاون است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: 10 شهریور 1397 ، کد خبر: 4390810 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
0
0
ا.ف75
واقعا ملت الان با این وضع دیگه مسکن مهر هم نمیتونن بخرن! با اون کیفیت داغونش
ناشناس
Norway
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
0
0
مسکن مهرو که اگه تحویل نمیدادن سنگین تر بودن. با اون وضع ساخت و استحکام
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین