پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۸۷۹۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۵
امام‌جمعۀ پاوه گفت: در نزد ما اهل سنت، تاسوعا و عاشورا قبل از شهادت امام حسین (ع) در سال ۶۱ هجری، محترم بوده است؛ پیامبر بزرگوار ما در یک روز عاشورا دیدند یهودیان مدینه روزه هستند. فرمودند: روزه شما چه مناسبتی دارد. گفتند حضرت موسی (ع) در روز دهم محرم از دست فرعون نجات یافته و ما هم به شکرانه آن روز هرساله روزه می‌گیریم، حضرت فرمودند: اگر سالی دیگر عمرمان باقی باشد، هم تاسوعا و هم عاشورا را روزه می‌گیریم و از آن سال به‌عنوان یک سنت مردم این دو روز را روزه می‌گرفته و احترام کرده اند.

شعارسال: ماموستا قادری امام جمعه شهرستان پاوه درباره روزه اهل سنت در تاسوعا و عاشورا توضیحی ارائه کرد.

 ماموستا قادری در این باره گفت: ما اهل سنت اهل‌بیت را نور چشم خود می دانیم زیرا اهل‌بیت نور چشم پیامبر اسلام (ص) هستند و نور چشم رسول خدا نور چشم ما نیز هست.

امام‌جمعۀ پاوه افزود: در نزد ما اهل سنت، تاسوعا و عاشورا قبل از شهادت امام حسین (ع) در سال ۶۱ هجری، محترم بوده است؛ پیامبر بزرگوار ما در یک روز عاشورا دیدند یهودیان مدینه روزه هستند. فرمودند: روزه شما چه مناسبتی دارد. گفتند حضرت موسی (ع) در روز دهم محرم از دست فرعون نجات یافته و ما هم به شکرانه آن روز هرساله روزه می‌گیریم، حضرت فرمودند: اگر سالی دیگر عمرمان باقی باشد، هم تاسوعا و هم عاشورا را روزه می‌گیریم و از آن سال به‌عنوان یک سنت مردم این دو روز را روزه می‌گرفته و احترام کرده اند.

ماموستا قادری تاکید کرد: امروزه اگر تعبیر شود که روزه عاشورا و تاسوعا ضد آرمان امام حسین (ع) است تعبیر درستی نیست؛ بنده بر این باور نیستم احدی از اهل سنت این دو روز را به خاطر دشمنی روزه بگیرد، بلکه آن را احیای سنت رسول‌الله (ص) می دانند و هیچ فرد عاقلی از اهل سنت قبول نمی کند در ایام شهادت امام حسین (ع) عملی را انجام دهد که باعث رنجش جد آن بزرگوار گردد.

ماموستا قادری در پایان سخنان خود بر لزوم احترام این ایام اشاره کرد و افزود: ما با برادران اهل تشیع همسایه و با هم کار می‌کنیم و با هم از مملکتمان حفاظت می‌نماییم؛ از شما درخواست می‌کنم اولاً به خاطر پیامبر اسلام (ص)، ثانیاً به خاطر اهل‌بیت رسول الله (ص) و ثالثاً به احترام


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری شفقنا ، تاریخ انتشار: 1 مهر 1397 ، کدخبر: 633156، www.fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
0
0
ا.ف75
اتحاد بین سنت و شیعه باید هرطور شده مخصوصااا تو این اوضاعی که نفاق داره بی داد میکنه از همیشه بهتر و بیشتر بشه! همه کسایی هم که در داخل به اسم اسلام دارن تیشه به ریشه این مساله و اسلام میزنن واقعا منافقن!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
0
0
اتفاقا امسال از دو نفر از اهل سنت دلیل روزه گرفتنشونو پرسیدم که گفتن برای ادای احترام و همدردی
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین