پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۵۲۲۸
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹
با توجه به اینکه استان یزد درگیر مسائلی همچون مشکل آب، تخریب فضای سبز و آلودگی کارخانه های صنعتی است؛ بنابراین این استان نیازمند استانداری است که بتواند به دور از حزب گرایی و کنار زدن گروه های خاص توانایی حل این مسائل را به صورت کشوری داشته باشد
شعار سال : با توجه به اینکه استان یزد درگیر مسائلی همچون مشکل آب، تخریب فضای سبز و آلودگی کارخانه های صنعتی است؛ بنابراین این استان نیازمند استانداری است که بتواند به دور از حزب گرایی و کنار زدن گروه های خاص توانایی حل این مسائل را به صورت کشوری داشته باشد.
 هرچند در دولت های قبلی کارهایی نیز انجام شده؛ اما باید توجه داشت همانطور که کشور در حال پیشرفت است، استان یزد نیز با توجه به حضور صنعت و معادن غنی نیاز به مدیریت توانمند و دارای پیشینه مناسب است تا بتواند اعتماد مردم و مسئولان استانی را به دست آورد.
در حالی که طی هفته های گذشته، نام های متعددی برای تصدی استانداری های مهم کشور مطرح شده اند، نام برخی از چهره ها به عنوان گزینه های مطرح برای استانداری یزد نیز در محافل مختلف شنیده می شود.
این روزها دل نگرانی و نقل مجالس عمومی و خصوصی سیاسیون و حتی مذهبیون یزدی این است که چه کسی سکان استانداری را از دست استاندار پیشین خواهد گرفت؟! از آنجا که استاندار جدید با نظر بزرگان و صاحبنظران استان تعیین می‌شود، گمانه زنی های زیادی صورت گرفته است.
در ادامه این راه هر گروهی از منظر مصلحت و منفعت خود به موضوع انتخاب استاندار یزد نگاه کرده و نامی را برای پست استانداری یزد، پیشنهاد و اعلام کردند و اما به راستی! چه کسانی در انتخاب استاندار یزد نقش دارند و چه کسانی باید نقش داشته باشند!؟
یکی از گمانه زنی ها در انتخاب استانداری یزد افرادی هستند که در دوره های قبل استاندار یزد بوده اند و خود آنها نیز برای بدست آوردن آن تلاش می کنند که برخی از آنها نیز کارنامه مناسبی در موقعیت های مهم نداشته اند.
 شاخصه های اصلی  در انتخاب استاندار سوابق اجرایی افراد، داشتن توانایی، سابقه روشن و شفاف از عملکرد موفق در گذشته، اشراف کامل نسبت به مسائل یزد، داشتن برنامه های تحول آفرین و دوری از کار روزمرگی است.
 استان یزد نیاز به یک برنامه تحولی دارد تا بتواند وضعیت خود را در تمامی بخش ها از جمله صنعت، فرهنگ، اشتغال و مسائل اجتماعی بهبود داده و تحول عظیمی در کشور ایجاد کند که در این راستا نیز ما برای امتیازدهی به افراد انتخابی، برنامه های متحول کننده را بسیار با اهمیت می دانیم.
 یکی دیگر از نکات مهم در امتیازدهی به افراد منتخب توانایی افراد در پیگیری مسائل کلان در سطح ملی است؛ چرا که مسائلی همچون انتقال آب نیاز به افرادی دارد که بتوانند با شجاعت کامل حقوق یزد را به خود برگرداند و اعتبارات و بودجه های لازم را به استان برگرداند.
 یکی دیگر از بحث های مربوط به استاندار آینده، داشتن کمترین حاشیه در استان است؛ چرا که نگاه ما در استان سازندگی و پیشرفت بوده و باید به دور از نگاه به یک جریان سیاسی و حزبی خاص در مدیریت استانداری و کلان استان که سهم مهلکی برای مدیریت است، توانمندی خود را به کار گرفته و انرژی خود را برای حل مسائل به کار گیرد.

به این ۱۰ دلیل انتخاب استاندار جدید برای یزد، حساس ترین انتخاب پس از انقلاب اسلامی خواهد بود.

1 قرار گرفتن استان یزد در میان ۵ استان دارای بالاترین نرخ بیکاری، بویژه بیکاری جوانان، دانشگاهیان و زنان.

2 فروپاشی تارازن های جمعیتی استان در اثر توسعه نا متوازن صنعتی طی ربع قرن گذشته.

3 رشد فزاینده مهاجرت به استان و افزایش خالص مهاجرت طی سال های اخیر.

4 عدم امنیت خط لوله آب انتقالی به یزد و چالش های جدی پیش رو در تامین منابع آب مورد نیاز استان.

5 ورود بخش عمده ای از صنایع استان یزد به مرحله فرسودگی تکنولوژی و چالش بر انگیز بودن نوسازی صنایع فعلی.

6 چالش های جدی استان در حوزه محیط زیست و آلودگی های زیست محیطی ناشی از توسعه صنعتی.

7 عدم وجود یک مدل مشخص برای توسعه صنعت گردشگری در استان و ضعیف و شکننده بودن سخت افزارهای فعلی.

8 عدم وجود قاعده مندی در توزیع اعتبارات برای توسعه متوازن استان و مدیریت درآمدها و هزینه ها بر اساس صلاحدید.

9 مقاومت و محافظه کاری بخشی از مدیران دولتی در مقابل رسوخ تکنولوژی در استان و معطل ماندن توسعه دولت الکترونیک و خدمات مبتنی بر فاوا.

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین