پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۵۳۲
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵
سطح دغدغه شاید کلیدواژه آشنایی برای همه ما باشد. دغدغه‌ها، آرزوهای ریز و درشتی هستند که ما برای رسیدن به آنها شاید دست به هر کاری بزنیم. دغدغه‌هایی که هر دوره‌ای متفاوت هستند.

شعار سال:دغدغه‌ها، هویت آدمها را می‌‌سازند. هر چقدر این دغدغه‌ها عمیق‌تر باشند،شخصیت آدم ها هم عمیق‌تر می‌شود. حالا در این دنیای مدرن که گاهی لایک بیشتر، بهانه‌ای می‌شود برای فخر فروختن، به نظر می‌رسد سطح این دغدغه‌ها برای برخی دستخوش تغییر شده و حتی در مواردی به تعداد فالوئرهای صفحه شخصیشان در اینستاگرام رسیده است. برخی از این دغدغه‌ها که این روزها حسابی «مد» شده را با هم مرور می‌کنیم:

*فالوشده توسط ...

شاید روزی خواندن یک کتاب یا تماشای یک فیلم، راهی برای باکلاس جلوه دادن بود؛ اما این شاخصه الان به تعداد فالوئرها و مهمتر از آن فالوئرشده توسط فلان چهره رسیده است!با پررنگ شدن نقش فضای مجازی، انگار هویت مجازی آدمها هم مهم تر از قبل شده است و بیشتر دیده و لایک شدن و درنتیجه فالوئر داشتن یک ارزش به حساب می‌آید؛ بنابراین رقابت برای بیشتر فالوئر داشتن مخصوصا فالوئرهای معروف و چهره به حدی مهم شده است که با افتخار بالای صفحه خود آن را بنویسند و حتی مثلا برای یک دقیقه فالو شدن توسط بازیکن فوتبال آرژانتینی (مسی) مصاحبه هم بکنند!


*سبک زندگی خارجکی

برند لباست چیه:مارک بودن لباس و کفش و حتی لوازم خانگی شاید یکی از نشانه های باکلاس بودن باشد و بسیاری برای اینکه فقط فلان مارک کفش یا کیف را داشته باشند، خودشان را به آب و آتش بزنند که حتما تمام وسایل خود را بی‌توجه به ضرورت و نیاز برند بگیرند. بعضی برندها هم هستند که به خودی خود برای این عده خیلی دغدغه حساب می‌آیند و تمام تلاش خود را می‌کنند تا آن برند مشخص را حتما در کلکسیون خود داشته باشند.‌

گوشی «آیفون»:یکی از برندهایی که این روزها نمادی از مد روز بودن به شمار می‌رود، گوشی «آیفون» است. این قضیه تا حدی جدی است که قابهای این گوشی قاعدتا طوری طراحی شده‌اند که سیب گاززده پشت آن به خوبی دیده شود یا افراد طوری تلفن همراه خود را در دست می‌گیرد که مارک آن مشخص باشد یا حتی روزبه‌روز منتظر مدلهای جدید آن هستند.


خارجی حرف زدن:هر چقدر حرف کلمات انگلیسی یا هرزبان خارجی بیشتری به کار ببرید، باکلاس‌تر به حساب می‌آیید؛ اگر یک سفر هم به کشورهایی اروپایی و امریکایی هم رفته باشید که چه بهتر! دغدغه برخی این روزها این شده که کلمات انگلیسی بیشتری یاد بگیرند و خاطرات خارجی بیشتری به خاطر بسپارند تا بیشتر در کلام خود استفاده کنند و بیشتر به چشم بیایند.

*خوشگلی به چه قیمتی؟

حجم بالای عملهای زیبایی در سالهای اخیر نشان می‌دهد که این امر هم کم کم دارد به دغدغه عده‌ای از مردم تبدیل می‌شوند. آمار سالانه ۲۵هزار عمل زیبایی در ایران نشان از اهمیت یافتن این عملها در سالهای اخیر است.

دماغ سر بالا:ماجرای دماغ عملی ایرانی ها آنقدر سر و صدا کرده که حتی رسانه های خارجی هم از انقراض دماغ های اصیل ایرانی خبر می دهند! فقط هر سال ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه می‌شود که دماغ های ایرانی سربالا شوند.


چال گونه:معمولا عمل زیبایی برای از بین بردن نواقص صورت است؛ اما انگار عده‌ای به این میزان هم راضی نیستند و به دنبال زیبایی بیشتر هستند و برای همین عمل زیبایی «چال گونه» یا «گودی لبخند» باب می‌شود. برای ایجاد چال گونه بایداز داخل دهان، قسمتی که قرار است روی صورت چال بیفتد را با بخیه جمع کنند که البته این کار‌ها به‌هیچ‌وجه علمی نیست.

تتوی بدن: این روزها تاتو و خالکوبی آنقدر عادی شده که به هر آرایشگاه زنانه یا مردانه در پایتخت سر بزنید، با انواع و اقسام مدلهای آن روبه‌رو می‌شوید.

*رژیمهای غذایی عجیب و غریب

دغدغه لاغری و باربی شدن به هر قیمتی باعث شده خیلی ها به جای ورزش و تحرک، سراغ رژیم های عجیب‌وغریب بروند. رژیم هایی که شاید در مدت کوتاهی بتوانند فرد را لاغر کنند؛ اما در طولانی مدت آسیب های جدی به او وارد می‌کنند.


رژیم تک‌خوراکی:این رژیم غذایی بر مبنای یک ماده غذایی خاص درنظر گرفته شده است و افراد اجازه دارند فقط خیار، هویج، گوجه یا حتی کالباس مصرف کنند و برای مدتی مصرف خوراکی های دیگر را متوقف کنند.این رژیم پس از مدتی فرد شاید لاغر کند؛ اما حتما او را دچار سوتغذیه می‌کند.

رژیم آدامس: بعضی ها تصور می کنند اگر آدامس بجوند، انگار همیشه در حال خوردن غذا هستند و همین مسئله باعث سیر شدنشان می شود. آنها معتقدند هر وقت گرسنه می شوند، با جویدن آدامس از نظر روانی احساس سیری کرده و غذا نمی خورند؛ غافلاز اینکه این کار باعث ترشح هر چه بیشتر اسید معده می‌شود و آسیب جدی به آن وارد می‌کند. معمولا این افراد بیش از یک هفته نمی‌توانند به این رژیم ادامه دهند.

رژیم لیموترش:تصور غلط هضم غذا با خوردن فقط «یک قاشق آبلیمو» بعد غذا برای برخی تبدیل به رژیم غذایی می‌شود و قبل و بعد و وسط غذا آبلیمو و سرکه می‌خورند به خیال اینکه با این کار اشتهایشان کور می‌شود و لاغر می‌شوند؛ در حالی که نوشیدن این حجم ماده اسیدی آن هم با شکم خالی باعث آسیب به سلامت معده می شود.

رژیم آبکی:در این رژیم هم فقط غذاهای آبکی یافت می‌شود. شما در این رژیم می‌بایست فقط سوپ و مایعات کم‌نمک و بی‌مزه بخورید و خود را از بقیه مواد غذایی محروم می‌کنید. این کار افراد علاوه بر سوتغذیه افراد را دچار اسهال هم می‌‌کند!

رژیم نمک:افرادی که رژیم نمک را رعایت می کنند، عقیده دارند که خوردن کمی آب نمک پیش از هر وعده غذایی، اشتهای آنها را از بین می برد. آنها در یک لیوان آب، یک سوم قاشق چایخوری نمک ریخته و قبل از هر وعده غذایی آن را استفاده می کنند. این رژیم بیش از لاغری به بالا بردن فشار این افراد کمک می‌کند.

علاوه بر این موارد، شاید نمونه‌های دیگری، شوخی و جدی سطح دغدغه به حساب بیایند تا حدی که افرادی به زور خود را دهه شصتی جا بزنند یا عده‌ای به آن افتخار کنند یا حتی می‌توان افرادی را پیدا کرد که به شناسنامه «صادره از تهران» خود ببالند؛ حتی اگر خود اصالتا اهل پایتخت نباشند!

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 15 اردیبهشت 1395، کد مطلب: 3613867: www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین