پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۶۶۴۴۶
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲
نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: در کمسیون برنامه تلاش زیادی برای حمایت از آموزش و پرورش صورت گرفت و بخش‌هایی از آن مانند معافیت آب و برق و گاز مدارس، پلکانی کردن حقوق و پلکانی شدن مالیات بر حقوق انجام شد
شعارسال:نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: در کمسیون برنامه تلاش زیادی برای حمایت از آموزش و پرورش صورت گرفت و بخش‌هایی از آن مانند معافیت آب و برق و گاز مدارس، پلکانی کردن حقوق و پلکانی شدن مالیات بر حقوق انجام شد.

علی بختیار شامگاه پنج‌شنبه در نشست فرهنگیان شهرستان خوانسار با وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: خوانسار شهر علم، فقاهت، مرجعیت و از طرفی شهر ادب و فرهنگ است.

وی افزود: بسیاری از اهالی صنعت چاپ کشور اهل خوانسار هستند و این زمینه بسیار بزرگی برای خوانسار است که بتواند در حوزه زیرساختی تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش اقدامات بهتری انجام شود، لازم است که سرمایه‌هایی که در این شهرستان خوابیده شکوفا شود و این آمادگی در این شهرستان وجود دارد.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: هدف تشکیل این‌گونه جلساتی همگرایی بین دولت و مجلس است، تقویت و حمایت مجلس شورای اسلامی بایداز بخش‌های مختلف دولت انجام گیرد.

وی تصریح کرد: یکی از بخش‌هایی که در سال‌های گذشته مورد بی‌مهری قرار گرفت حوزه آموزش و پرورش بود، حدود 30 یا 35 سال در حق آموزش و پرورش جفا شده است.

بختیار ادامه داد: در ابتدای انقلاب 30 درصد بودجه کشور مختص آموزش و پرورش بود اما این رقم در سال‌های اخیر به زیر 10 درصد رسیده است و باید مجلس نگاه ویژه‌تری داشته باشد.

وی در ادامه بیان کرد: در کمسیون برنامه تلاش زیادی برای حمایت از آموزش و پرورش صورت گرفت و بخش‌هایی از آن مانند معافیت آب و برق و گاز مدارس، پلکانی کردن حقوق، پلکانی شدن مالیاتبر حقوقو گذاشتن سقف برای بازنشستگی با هدف نزدیکی حقوق فرهنگیان به سایر بخش‌ها انجام شد،گذاشتن یک درصد مالیات بر ارزش افزوده در سال 98 انجام خواهد شد.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامیاذعان کرد: پیش از این، گاز همه مدارس خوانسار به دلیل عدم پرداخت گازبها در شرایط اقلیمی سرد این شهرستان قطع بود، نبودن گاز درمهرماه شرایط سختی را برای معلمان و دانش‌آموزان در مدارس خوانسار ایجاد کرده بود.

وی اذعان کرد: در کمسیون انرژی هرگاه دولت به تکالیف قانونی‌اش عمل نمی‌کرد با اعمال ماده 236، موضوع را در صحن علنی مطرح و آن را به قوه قضائیه معرفی می‌کردیم مانند عوارض 8 درصد روستایی که دولت از منابع مردم می‌گرفت و کمسیون به دلیل عدم پرداخت دولت در این بخش اعمال ماده کرد.

بختیار ادامه داد: کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز می‌تواند برای پرداخت سرانه دانش‌آموزی توسط دولت اقدام مشابهی انجام دهد.

وی عنوان کرد: در جلسه‌ای که با مسئول نوسازی مدارس کشور داشتیم قرار شد 6 مدرسه نیمه‌تمام شهرستان خوانسار به اتمام برسد و حتی برخی از آن‌ها که خیرساز هستند هرچه سریعتر آماده شوند، با بهره‌برداری از این مدارس در دهه فجر فضای مناسب‌تری برای تحصیل در خوانسار فراهم می‌شود.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اقداماتی که از سوی مجلس شورای اسلامی در بودجه سال 97 در موضوع مرتبط با آموزش و پرورش و فرهنگیان انجام شد اقدامات بسیار مناسبی است.

وی افزود: در برنامه ششم برای این‌که بستهکاملی از قوانین آموزش و پرورش را داشته باشیم با کمیته‌ای در ذیل کمسیون تلفیق، خلأ قوانین در موضوع مسائل مرتبط با آموزش و پرورش دیده شد و در بودجه سال 1397 چند اقدام بسیار مهم انجام شد.

بختیار با اشاره به این‌که مدارس از پرداخت هزینه آب و برق و گاز معاف شدند، اظهار کرد: این معافیت باید با رعایت سقف الگوی مصرف انجام گیرد، یعنی معلم و دانش‌آموز موضوع استفاده بهینه آب و سوخت را سرلوحه کار قرار دهند.

وی در ادامه بیان کرد: برای حقوق فرهنگیان اقدام مطلوبی انجام شد و دولت باید آن را به طور کامل اجرا کند، پلکانی کردن حقوق، افزایش حقوق 20 درصدی فرهنگیان در پلههای پایین و مالیات بر حقوق نیز پلکانی در نظر گرفته شد.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که برای پاداش پایان خدمت سقف گذاشته شد، اضافه کرد: برخی از سازمان‌ها پاداش 800 تا 900 میلیونی می‌دادند، نرخ 7 برابری حقوق تعیین و سبب متعادل‌سازی بین سقف و کف این پاداش شد.

وی با اشاره به این‌که دانش‌سرای گلپایگان در سال 1321 جزو 3 دانش‌سرایی بوده که در کشور تأسیس شده است و تا 25 سال پس از انقلاب با عنوان مرکز امام صادق(ع) فعال بود، گفت: یکی از مطالبات مردم و فرهنگیان گلپایگان احیای این دانش‌سرا در شهرستان ذیل دانشگاه فرهنگیان است.

بختیار در پایان تصریح کرد: معاون علمی و فناوری رئیس جمهور هفته گذشته قول ایجاد 3 پژوهش‌سرا را در گلپایگان داد، با توجه به اختراع و ابتکار و خلاقیت دانش‌آموزان گلپایگانی ایجاد پژوهش‌سرا یک اولویت است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اطلاع رسانی راه دانا ، تاریخ انتشار 11 آبان 97، کد خبر: 1424399، www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین