پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۰۸۹
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۲
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان اینکه در پسابرجام برخی تفاهم نامه ها درباره پروژه های سازه ای در مراحل پایانی توافق قرار دارند، افزود: وزارت نیرو در قالب طرح هایی که از قبل اسناد مناقصه آنها را به صورت فاینانس آماده کرده بود، تفاهم نامه هایی با چند کشور در زمینه های نرم افزاری و سخت افزاری امضا کرده است.

شعار سال: فاینانس به معنی تامین منابع مالی طرح های تولیدی توسط موسسه های مالی مانند بانک هاست که بازپرداخت آنها به اعتباردهنده توسط شرکت های بیمه اعتبار صادرات تضمین می شود.

محمد حاج رسولیها روز جمعه افزود: وزارت نیرو برای پیشبرد پروژه هایش به قابلیت کشورهای طرف مذاکره نگاه می کند؛ بطور نمونه در زمینه تجهیزات الکترونیکی و ابزار اندازه گیری از توان ژاپن و کره جنوبی و در بخش نرم افزاری، ساماندهی و مدیریت یکپارچه رودخانه ها از تخصص آلمانها استفاده می کند.
به گفته مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، نگاه این شرکت در این موضوع فقط مسائل سخت افزاری نبوده، بلکه مباحثی همچون ابزارهای اندازه گیری در جریان های سطحی، مدیریت یکپارچه حوضه های آبریز و ... را نیز درنظر داشته است.
وی بطور نمونه به امضا تفاهم نامه هایی با کشورهای آلمان، کره جنوبی و ژاپن و مبادله آنها در موارد یادشده اشاره کرد و افزود: تفاهم نامه های مربوطه شامل پروژه های مختلفی می شود
حاج رسولیها با یادآوری اینکه مذاکره با بانک ها برای دریافت وام های کم بهره برای پیشبرد پروژه ها در حال انجام است، سقف قراردادها در پروژه های سازه ای را چهار میلیارد دلار و برای طرح های غیرسازه ای در حد چند صد میلیون دلار اعلام کرد.
دوشنبه گذشته نخستین کنفرانس ملی احیا و ساماندهی رودخانه های شهری با هدف بررسی وضعیت موجود رودخانه های شهری و چگونگی مشارکت شهروندان در حفاظت از رودخانه ها، تجربه های داخلی احیا و ساماندهی رودخانه های شهری، چالش های فنی، حقوقی و اقتصادی و ساماندهی رودخانه های شهری با حضور نمایندگانی از کشورهای آلمان، ژاپن و کره جنوبی در تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفت که نمونه ای از همکاری های وزارت نیرو با کشورهای یادشده است.
پیشتر وزیر نیرو اظهار کرده بود، تاکنون به دلیل وجود تحریم ها، شرکت های خارجی امکان حضور در ایران را نداشتند و با اجرایی شدن برجام، برخی شرکت های داخلی نگران آینده اند؛ وی به شرکت های داخلی اطمینان داد که وزارت نیرو رفتار یکسانی با دو طرف خواهد داشت.
حمید چیت چیان گفته بود، فراهم شدن شرایط انتقال فناوری های جدید و امکان در اختیار گرفتن بخشی از بازار کشورهای خارجی، به عنوان اولویت های وزارت نیرو است.
به گفته وی، شرکت های خارجی برای حضور در بازار ایران باید سهمی به شرکت های ایرانی در بازارهای برون مرزی اختصاص بدهند تا سبب شود، شرکت های داخلی از شرایط بهتری در پسا برجام برخوردار شوند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تایخ انتشار: 24 اردیبهشت 1395 ، کد مطلب: 82072446 www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین