پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۷۷۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۷
مدیرکل ثبت احوال استان قزوین گفت: در استان قزوین بیشترین فراوانی اسامی برای پسران به ترتیب علی، محمد، حسین، مهدی و رضا و برای دختران فاطمه، زهرا، معصومه، مریم و رقیه است.

شعار سال: حسن وفایی در نشست خبری که صبح امروز(شنبه) در سالن جلسات اداره‌کل ثبت احوال استان قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: سازمان ثبت احوال با بهره‌گیری از تکنولوژی به روز نقش به سزایی در نحوه ارائه خدمت دارد و با کاربردی شدن کارت هوشمند ملی در تحقق دولت الکترونیک از جمله دستگاه‌های پیشرو محسوب می‌شود.

وی افزود: اداره ثبت احوال در استان قزوین در سال ۱۳۰۴ با صدور اولین سند با نام احمدخان خدایاری شروع به خدمت کرد.

بیش از ۹۹ درصد ولادت‌ها در مهلت قانونی به ثبت می‌رسد
مدیرکل ثبت احوال استان قزوین تصریح کرد: ثبت احوال جایی است که انسان‌ها در آنجا شخصیت می‌گیرند؛ چراکه اولین و آخرین سند به نام هرفردی یعنی ولادت و وفات در ثبت احوال به ثبت می‌رسد.

وی عنوان کرد: سازمان ثبت احوال بزرگترین پایگاه اطلاعات جمعیت کشور را بر عهده دارد و به عنوان پایگاه مرجع در احراز هویت مورد استفاده همه دستگاه‌های اجرایی و مردم قرار می‌گیرد.

وفایی بیان کرد: دولت اخیرا با حذف کپی و مدارک کپی، دستگاه‌های اجرایی را مکلف به اجرای این امر کرده تا مردم در مراجعات خود برای دریافت خدمات نیازی به ارائه کپی مدارک هویتی نداشته باشند.

وی ابراز کرد: ثبت احوال کشور یکی از سازمان‌های قدیمی با قدمت یکصد ساله در کشور است و یکی از ارکان مهم حکومتی تلقی می‌شود‌.

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین عنوان کرد: در یکصدمین سال تاسیس سازمان ثبت احوال کشور سامانه اعلام تغییر نشانی راه‌اندازی می‌شود، و بدین شکل علاوه بر ثبت وقایع ۴ گانه حیاتی ولادت، وفات، ازدواج و طلاق، تغییر نشانی هم از وظایف سازمان برشمرده شده است که این امر می‌تواند خیلی از مشکلات مهاجرتی را رفع کند.

وی تصریح کرد: جمعیت استان بر اساس و پایه سرشماری سال ۹۵ با احتساب ولادت و وفات تا پایان شهریور سال جاری ۱۳۰۰۸۶۷ نفر است که از این تعداد ۶۶۳۱۰۹ نفر پسر و ۷۵۸ ۶۳۷ نفر دختر بوده و ۹۷۳۰۴۸ شهری و ۸۱۹ ۳۲۷ نفر روستایی است.

وفایی بیان کرد: مهلت ثبت ولادت ۱۵ روز و وفات ۱۰ روز است که در استان قزوین بیش از ۹۹ درصد ولادت‌ها در مهلت قانونی به ثبت می‌رسد که از متوسط ثبت کشور بالاتر است.

بیماری‌های قلبی عروقی بیشترین علت مرگ و میر در استان است
وی با اشاره با کاهش نه درصدی آمار ولادت در هشت ماهه نخست سال در استان قزوین گفت: طی هشت ماه نخست سال گذشته ۱۴۲۷۹ واقعه ولادت به ثبت رسید اما این آمار امسال به ۱۲۸۶۶ نفر کاهش یافته است؛ ضمن اینکه در این مدت به طور متوسط در هر شبانه روز ۵۲ نفر ولادتشان به ثبت رسیده است.

این مسئول تصریح کرد: هشت ماهه سال جاری ۶۶۳۵ پسر و ۶۲۵۱ دختر در استان قزوین متولد شده و به عبارتی به ازای هر ۱۰۰ دختر ۱۰۶ پسر متولد شده است.

وی اضافه کرد: محبوب‌ترین اسامی برای پسران از ابتدای تاسیس سازمان ثبت احوال تاکنون محمد، علی، حسین، مهدی و رضا و برای دختران فاطمه، زهرا، مریم، معصومه، زینب بوده است.

وفایی ادامه داد: در استان قزوین بیشترین فراوانی اسامی برای پسران به ترتیب علی، محمد، حسین، مهدی و رضا بوده و برای دختران فاطمه، زهرا، معصومه، مریم و رقیه است.

وی در ادامه با اشاره به آمار وفات در استان گفت: آمار وفات در هشت ماهه اول سال در کشور ۱.۳ درصد افزایش داشته که این آمار در استان ۷/. درصد است.

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین گفت: در هشت ماهه نخست سال گذشته ۳۸۸۲ واقعه وفات به ثبت رسیده در حالیکه این آمار در سال جاری ۳۹۱۱ نفر بوده است و در هر شبانه روز ۱۶ واقعه به ثبت رسیده است و به ازای هر ۱۰۰ زن ۱۲۷ فوت مرد به ثبت رسیده است.

وی در پایان عنوان کرد: بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان و تومور، حوادث غیر عمد و بیماری‌های دستگاه تنفسی به ترتیب بیشترین علت مرگ و میر استان است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین، تاریخ 30 آذر 97، کد مطلب: 332850:www.sobheqazvin.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هیچی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
0
0
نظری در این مورد ندارم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین