پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۲۷۲۵
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۳
رییس سازمان استاندارد ایران گفت: در حال حاضر استاندارد اجباری در بسیاری از کشورهای توسعه یافته به صفر رسیده است و با توجه به نقش استاندارد در بازار بین المللی، استانداردها در کشور باید بازنگری شود.
شعارسال: در چهل و ششمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با حضور نیره پیروز بخت رییس سازمان استاندارد ایران امروز برگزار شد و جعفری رییس انجمن خودروهای سنگین تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر تحریم ها تاثیر منفی بر خودروهای تولیدی آنها گذاشته است، گفت: انتظار داریم تا زمان رفع تحریم ها استانداردهای 83 گانه به تعویق بیفتد.

زرگران دبیر کانون صنایع غذایی با اشاره به اینکه گواهی های غذای هلال از سوی دولت به سازمان استاندارد تفویض اختیارات شده و هنوز در این زمینه تعیین تکلیف لازم نشده است، گفت: همکاری سازمان استاندارد و وزارت بهداشت در زمینه غذا و دارو می تواند بسیار کمک کننده باشد که باید بیشتر به این مقوله پرداخته شود.

نجفی منش عضو انجمن قطعه سازان با اشاره به اهمیت استاندارها در تولید گفت: زمانی ارتقای استاندارد موثر است که بسترها و امکانات آزمون آن فراهم شده باشد، امروز در کشور هنوز آزمون جاده در کشور وجود ندارد، از این سازمان استاندارد در صورتی باید اجازه استانداری محصولی را بدهد که امکانات آزمون آن در کشور به وجود آمده باشد.

رییس سازمان استاندارد در این مراسم با بیان اینکه امروز بیش از گذشته نیازمند همفکری بخش خصوصی و دولتی هستیم، گفت: در حال حاضر هر مشکلی در بخش خصوصی مشکل همه ما است و اگر اینطور نباشد نمی توانیم بر مشکلات کشور فائق شویم.

نیره پیروز بخت با تاکید بر اینکه قانون جدید استاندارد رویکردهای جدیدی به همراه خواهد داشت، افزود: امروز باید راهکارهای برای اصلاح فرایندها اندیشیده شود. سازمان استاندارد در چند سال گذشته از روش های سنتی عبور کرده و وارد رویکرد استاندارد سازی شده است.

پیروز بخت با اعلام اینکه در کشورهای دیگر بحث استاندارد اجباری در حال به صفر رسیده است،گفت: بسیاری از دانشمندان کشوری را توسعه یافته می دانند که استانداردهای اجباری آن به صفر رسیده باشد.بنابراین ما این آمادگی را داریم که مسائل مربوط به استاندارد را در شورای استاندارد مطرح و در کار گروه ها بررسی کنیم.

وی با بیان اینکه برای پیاه سازی نظام استاندارد آماده همکاری با اتاق بازرگانی و تشکل های بخش خصوصی هستیم، تصریح کرد: بخشی از مشکلات به وجود آماده در نتیجه تعطیلی برخی واحدهای تولیدی است که باید این مشکلات در کمیته سازمان استاندارد بررسی شود. در بخش مواد غذایی با وزارت جهاد کشاورزی به توافق های رسیده ایم، با این حال هنوز نیازمند جلسات مشترک بیشتری هستیم.

پیروز بخت با تاکید بر اینکه 32500 استاندارد در ایران تدوین شده است، گفت: از ابتدای سال آینده تمرکز خود را بر بازنگری استانداردها و انطباق آن با شرایط جدید قرار می دهیم، البته منظور شرایط موقت تحریمی نیست. در واقع نقش استاندارد در عرصه بین المللی نیازمند ایجاد تغییراتی در استاندارد است. بنابراین برای ارتقای کیفیت استاندارد عمل خواهیم کرد و اگر برای آزمون استاندارد محصولی در کشور تجهیزات لازم وجود نداشت حتما از روش های دیگر استفاده خواهیم کرد و فعالیت خود را متوقف نباید بکنیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری موج ، تاریخ انتشار: 25 دی 1397 ، کدخبر: ۲۶۰۳۶۲ ، www.mojnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین