پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۳۸۷
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۵
یکی از مراجع عظام تقلید گفت: تا وقتی مدارس علمیه سر پا هستند دین، ناموس، نظام و انقلاب حفظ می‌شود.
شعار سال: به نقل از مرکز خبر حوزه،‌ آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در دیدار طلاب، فضلا و هیأت امنای مدرسه علمیه شهید آیت‌الله شیخ فضل‌الله نوری که در بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد، اظهار کرد: مدرسه علمیه‌ای که وزن و موزون هر دو را به همراه دارد، مدرسه‌ای ویژه ای است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه در قیامت ترازویی نصب می‌کنند که وزن و موزون او حق است، ولی در دنیا ترازوی سنجش هر شیء با قیامت متفاوت است، اظهار کرد: در قیامت نماز و روزه و سایر اعمال را با سنگ و غیر آن نمی‌سنجند، بلکه با حقیقت وزن می‌کنند.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه وزن در آخرت حق است و موزون، اعمال انسان، به جایگاه شهدا و عالمان دین اشاره کرد و گفت: درباره علما و شهداء بیان نورانی از پیامبر(ص) است که ایشان فرمودند «اعمال شهداء را با مرکب علما می‌سنجند».

وی بیان کرد: زمانی که خواستند خون را با مرکب علما بسنجند آن روز معلوم می‌شود که مرکب علما از خون شهداء سنگین‌تر است. چون مرکب علما همانند امام راحل‌ها، شیخ فضل‌الله نوری‌ها و دیگر علمای برجسته دین، شهیدپرور بوده است.

وی با تاکید بر اینکه به همین دلیل مرکب علما از خون شهید بالاتر است، به جایگاه و عظمت شهید آیت‌الله شیخ فضل‌الله نوری و مدرسه علمیه شهر بلده نور اشاره کرد و گفت: مدرسه علمیه این شهر با دستی وزن و در دستی دیگر موزون دارد.

این مرجع تقلید اظهار کرد: عظمت این مدرسه علمیه برکاتی به همراه دارد که از جمله آن این است که موجب نورانیت منطقه و مردم دیار این شهر و استان مازندران می‌شود و به برکت آن جوانان از معارف ناب شهید و عالم، مسیر و حق و حقیقت را درک خواهند کرد.

آیت‌الله جوادی آملی گفت: در حال حاضر به برکت خون شهید ومردم خیر این منطقه، این مدرسه علمیه سامان پیدا کرده و باید شاکر باشیم چون تا وقتی این مدارس علمیه سر پا هستند دین، ناموس، نظام و انقلاب و قرآن حفظ است و حفظ می‌شود.

این مرجع تقلید افزود: در منطقه‌ای که مدرسه علمیه است دین است، انقلاب و معارف هم هست و با بودن معارف ناب اهل بیت(ع) دیگر خلافی در آنجا نیست.

وی بیان کرد: اخلاق، شرع و دین با مدارس علمیه نشر و ترویج پیدا می‌کنند و تألیف می‌شوند و شما اهالی منطقه بلده نور در حال حاضر از این فضای نورانی برخوردار هستید.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 8 خرداد 1395، کد مطلب: 13950308001448، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین