پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۵۵۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹
‌استاندار همدان با تأکید براینکه سند اشتغال استان باید نهایی شود، گفت: تا پایان برنامه ششم باید نرخ بیکاری استان همدان به ۷ درصد برسد بنابراین باید براساس سند اشتغال مشخص شود سالانه چه میزان شغل در استان ایجاد شود.
شعار سال: ‌استاندار همدان با تأکید براینکه سند اشتغال استان باید نهایی شود، گفت: تا پایان برنامه ششم باید نرخ بیکاری استان همدان به ۷ درصد برسد بنابراین باید براساس سند اشتغال مشخص شود سالانه چه میزان شغل در استان ایجاد شود.

 سید سعید شاهرخی در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان با بیان اینکه امروز لازم است همه ظرفیت و توان را برای ایجاد اشتغال به کار بگیریم، اظهار کرد: مهمترین کاری که باید دنبال کنیم، ایجاد شغل جدید و صیانت از مشاغل موجود است.

* سرمایه‌گذاری ۳ هزار میلیاردی در سال گذشته

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۳ هزار و ۷۱ میلیون تومان سرمایه‌گذاری در استان همدان صورت گرفته است، تصریح کرد: انتظار داریم جهشی در استان ایجاد شود و اگر سند اشتغال استان ارائه شود در پایان برنامه ششم به ۴ هزار میلیارد تومان خواهیم رسید.

شاهرخی با بیان اینکه باید مشاغل واقعی که مردم لمس کنند در استان ایجاد شود، یادآور شد: در سند راهبردی باید به گونه‌ای عمل کنیم که افق دید را بالا ببریم و این باور در همه ایجاد شود که مهمترین کار ما ایجاد شغل و حمایت از تولید است.

استاندار همدان خطاب به مدیران دستگاه‌های دولتی خاطرنشان کرد: اگر طرحی در دستگاه‌های اداری نهایی شده باید سریع‌تر کمک شود و مدیران از کارمندان خود بخواهند هرچه زودتر تعیین تکلیف کنند.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات اشتغال استان به لحاظ کمی قابل قبول است، گفت: عملکرد استان در ارائه تسهیلات اشتغالزا ۱۲۱ درصد است که قابل تقدیر است.

* بانک‌ها واحدهای تملک شده را تعیین تکلیف کنند

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ واحد تولیدی توسط بانک‌ها تملک شده است، ادامه داد: یکی از برنامه‌های جدی کارگروه اشتغال این است که مدعی باشیم این طرح‌ها به کار بازگردند و باید بانک‌ها را کمک کنیم به هرطریقی شده این واحدها را واگذار کنند.

شاهرخی با تأکید براینکه قابل قبول نیست بانک‌ها طرح اقتصادی را تملک و بلوکه کنند، از بانک‌ها خواست این طرح‌ها را بازگردانند و از طرفی باید برنامه زمانبندی برای بانک‌ها تعریف شود تا هرچه زودتر این واحدها را تعیین تکلیف کرده و در اختیار تولید قرار دهند.

استاندار همدان با بیان اینکه همکاری بانک‌ها با دستگاه‌های اجرایی باعث شده تسهیلات جذب شود، اظهارکرد: تعطیلی کارگاه‌ها را نمی‌پذیرم و تقاضا داریم بانک‌ها به اهمیت این موضوع توجه داشته و در عین حال به روان‌سازی کار هم توجه کنند.

* تصویب ۱۸ میلیارد تومان سوبسید و یارانه برای صاحبان تولید

وی یادآور شد: در اسفند ماه بانک‌ها شرایط خاصی در پرداخت‌ها دارند، بنابراین از فرصت‌های پیشرو تا اوایل اسفند استفاده کنند و کارها را تسریع دهند.

وی با تأکید بر اثر‌بخشی تسهیلات و ایجاد اشتغال، افزود: پول می‌دهیم که شغل ایجاد شود.

شاهرخی از تصویب ۱۸ میلیارد تومان سوبسید و یارانه در استان خبرداد و گفت: ۱۸ میلیارد تومان پول به عنوان سوبسید و یارانه تصویب شده که باید هدفدار در اختیار صاحبان تولید قرار بگیرد تا موجب پایداری تولید شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران، تاریخ انتشار: 7 بهمن 1397، کدخبر: 97110703586 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
0
0
لطفا اشتغال پایدار تولید کنید تا جوانها بیکار نباشن و انگیزه داشته باشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین