پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۶۷۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
سید سعید شاهرخی تاکید کرد: اگر بانک ها بخواهند به حرکت متوازن همراه با توسعه در استان خدشه وارد کنند، از ابزار و اهرم های بسیار قوی و سریع برای توقف فعالیت آنها استفاده می شود.استاندار همدان از مسئولان خواست در یک نشست خصوصی آمار تفکیکی نقش و سهم بانک های خصوصی و دولتی در رونق تولید بررسی و تدابیر لازم برای فعال کردن بانک ها صورت گیرد.
شعار سال: سید سعید شاهرخی تاکید کرد: اگر بانک ها بخواهند به حرکت متوازن همراه با توسعه در استان خدشه وارد کنند، از ابزار و اهرم های بسیار قوی و سریع برای توقف فعالیت آنها استفاده می شود.

استاندار همدان در نشست اعضای شورای هماهنگی بانک ها اظهار داشت: با توجه به اینکه ظرفیت و بستر فعالیت بانک های خصوصی توسط این نظام و دولت فراهم شده باید آنها نیز در رونق تولید سهیم شوند.

وی اضافه کرد: بانک های دولتی، خصوصی و بنگاه های اقتصادی باید با تعامل و دوستی کنار هم کار و فعالیت داشته باشند.

استاندار همدان تاکید گرد: اگر بانک ها بخواهند به حرکت متوازن همراه با توسعه در استان خدشه وارد کنند، از ابزار و اهرم های بسیار قوی و سریع برای توقف فعالیت آنها استفاده می شود.

شاهرخی ادامه داد: برای این کار به وابستگی بانک ها به افراد، نهادها و پیشتیبانان آنها توجهی نکرده و با بهره گیری از ابزار استانی از فعالیت آنها جلوگیری می شود.

وی تاکید کرد: هر چه چرخش پول در استان بیشتر شود رونق و دستیابی به هدف نیز شتاب بیشتری می گیرد بنابراین بانک های خصوصی نگاهشان باید به توسعه استان باشد.

وی تصریح کرد: هیچ منطقی به ما این اجازه را نمی دهد که منابع را در استان فعال و جمع آوری کرده سپس آن را به خارج از استان برده و در این زمینه استاندارد را باید رعایت کرد.

استاندار همدان از مسئولان خواست در یک نشست خصوصی آمار تفکیکی نقش و سهم بانک های خصوصی و دولتی در رونق تولید بررسی و تدابیر لازم برای فعال کردن بانک ها صورت گیرد.

شاهرخی، کار بانک ها را سخت توصیف کرد و افزود: با وجود مسئولیت سنگین بانک ها، توقع ها از روسای بانک زیاد است چرا که تاثیر بسزایی در رونق تولید، ایجاد اشتغال، رفع موانع و تامین منابع مالی دارند.

وی افزود: خروجی فعالیت بانک ها برای استان بسیار حایز اهمیت است چراکه با چالش های کنونی جامعه شامل رونق تولید و اشتغال ارتباط مستقیم دارد.

استاندار همدان اضافه کرد: محقق شدن رونق تولید، ایجاد فرصت های شغلی و بهبود وضعیت معیشت مردم مستلزم حمایت از تولید کننده است تا علاوه بر حفظ مشاغل موجود مشاغل جدید دایر کنیم.

شاهرخی بیان کرد: به گفته وزیر کشور، استان ها جبهه اصلی مقابله با دشمن هستند و باید ظرفیت های موجود در استان را بکار گرفت تا از این شرایط عبور کنیم.

وی اضافه کرد: میانگین نسبت منابع و مصارف در کشور 75 درصد و در استان همدان 68 درصد است که برای رفع این عقب ماندگی باید تلاش کرد.

استاندار همدان خواستار روان سازی در پرداخت تسهیلات با در نظر گرفتن قوانین شد و افزود: مدیران بانک ها می توانند با استفاده از اندوخته و تجربیات گرانبهای خود و بخشنامه های موجود نسبت به روان کردن پرداخت تسهیلات اقدام کنند البته بنا نداریم پول را به کسی بدهیم که بازنگرداند.

شاهرخی خواستار تشکیل کمیته ای در استانداری برای وصول مطالبات بانک ها شد و اضافه کرد: این کمیته باید متشکل از بانک ها، دستگاه های اجرایی و استانداری باشد تا راهکاری برای وصول مطالبات ارائه دهند.

وی تاکید کرد: واحدهای تولیدی که به تملک بانک ها درآمده باید هر چه سریع تر به چرخه تولید برگردند و در این راستا کمیته تخصصی واگذاری بنگاه های اقتصادی ذیل کارگروه شورای برنامه ریزی تشکیل شود.

استاندار همدان با بیان اینکه باید کمیته ارزیابی عملکرد بانک ها با همکاری بانک ها و دبیرخانه شورای هماهنگی تشکیل شود، گفت: هدف از فعالیت این کمیته مچ گیری نیست بلکه تشویق بانک های موفق و مدیران عامل کشوری آنها است.

شاهرخی اظهار داشت: در سند اشتغال استان باید سالانه دست کم 50 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری برای ایجاد 20 هزار فرصت شغلی صورت گیرد تا در پایان این سند نرخ بیکاری در همدان به 7.2 درصد برسد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری برنا، تاریخ انتشار:19 اردیبهشت1398، کدخبر:844040،www.bornanews.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
0
0
همین دیگه این بانک ها هستن که واسه خودشون قانون مقررات میذارن بعد یه تسهیلات ساده بخوان بدن واسه اشتغال هزارجو شرط و شروط میذارن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین