پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۶۰۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۲
بطری‌های پلاستیکی علاوه بر اینکه مدت تجزیه آنها در طبیعت ۳۰۰ تا ۵۰۰ سال به طول می‌انجامد، قرار گرفتن آنها در بستر رودخانه‌ها و کانال‌های آب، در هنگام سیلاب باعث گرفتگی آبراه‌ها می‌شود و خسارت‌هایی را به کشاورزان، ابنیه راه‌ها و جاده‌ها و نیز راه‌آهن وارد می‌کند.

شعارسال: بطری‌ها و کیسه‌های پلاستیکی که در بستر رودخانه‌ها رها می‌شوند، بعد از بارندگی و جاری شدن سیلاب به زباله‌های پر دردسری تبدیل می‌شوند.

 بطری‌های پلاستیکی علاوه بر اینکه مدت تجزیه آنها در طبیعت ۳۰۰ تا ۵۰۰ سال به طول می‌انجامد، قرار گرفتن آنها در بستر رودخانه‌ها و کانال‌های آب، در هنگام سیلاب باعث گرفتگی آبراه‌ها می‌شود و خسارت‌هایی را به کشاورزان، ابنیه راه‌ها و جاده‌ها و نیز راه‌آهن وارد می‌کند.

در روزهای اخیر که بارش رحمت الهی در سرتاسر گلستان گسترده شده بود، جمع شدن بطری‌ها و کیسه‌های پلاستیکی در آبراه‌ها معضلی برای دست‌اندرکاران راه و راه آهن و کشاورزی استان تبدیل شده بود.

بعد از بارش باران و جاری‌شدن سیلاب، در مناطق بالادست استان کم کم شاهد شکل‌گیری قطار بطری‌های پلاستیکی در سطح رودخانه‌ها و کانال‌های آب بودیم که این روند در آبراه‌های پایین دست به تدریج کوهی از زباله‌های پلاستیکی را به‌وجود آورده بود.

برخی تصور می‌کنند عدم جمع‌آوری زباله‌ها از مبدا توسط دستگاه‌های متولی دلیل شکل‌گیری کوهی از بطری‌های پلاستیکی در آبراه‌ها است، این در حالیست که رفع این معضل نیازمند همکاری آحاد مختلف مردم است.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق دو در این خصوص اظهار کرد: برخی از کشاورزان و اهالی منطقه متأسفانه، نخاله‌های ساختمانی، نی‌ها، لاستیک خودروها و بطری‌های پلاستیکی را در بستر رودخانه‌ها رها سازی کرده بودند و به تدریج که آب در رودخانه‌ها از بالا دست سرازیر می‌شود و موجب تجمع زباله‌ها در ورودی پل‌ها شده و مسیر آبروهای طول مسیر را مسدود می‌کند که این خود به نوعی سد زباله‌ای انسانی است.

«محمدرضا قربانی» با اشاره به اینکه جمع‌شدن این زباله‌ها در بستر آبراه‌ها امکان تخریب پل‌ها را به‌وجود آورده بود، گفت: همکاران ما از نصف شب درگیر باز کردن آبراه‌های راه آهن و جاده‌ها و مبادی ورودی پل‌های طول خط در مناطق غربی استان بودند که چندین دستگاه اجرایی استان نیز همزمان مشغول به جمع کردن همین زباله‌ها انسانی در آبراه‌ها بودند.

مدیر کل راه آهن شمال شرق دو از مردمی که وارد طبیعت می‌شوند خواست که زباله‌های خود را در بستر رودخانه‌ها رها نکنند زیرا این زباله‌ها پس از سیلاب باعث گرفتگی آبراه‌ها می‌شوند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 10بهمن 1397 ، کدخبر: 97111005714،www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
0
0
مجوزش را صادرنکنید تمام محصولات غذایی و خریدهای روزانه با بسته بندی نایلونی است فرهنگش را جا بندازیم نه شعار بدیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین