پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 17
کد خبر: ۱۸۷۹
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱
رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: نخستین راهبرد پدافند غیرعامل در دانشگاه ها و مراکز علمی کشور، تهدیدشناسی است که طی آن سه موضوع منابع انسانی، ابزار و ساختارها و مفهوم شناسی تهدید بررسی سازنده شود.



شعارسال : به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی این مطلب را امروز - دوشنبه - در جشنواره علمی سلمان فارسی (خندق) و نشست دانش آموختگان پدافند غیرعامل که در نخستین روز از هفته پدافند غیرعامل با شعار اقتدار ملی در سایه پیشرفت علم و دانش بومی پدافند غیرعامل در تالار اندیشه دانشگاه جامع امام حسین(ع) برگزار شد، عنوان کرد.

وی طی سخنان خود در این جشنواره همچنین گفت: ما باید در موضوع مهندسی تهدیدشناسی در دانشگاه ها و مراکز علمی از حالت کیفی به حالت کمی برسیم و به صورت دقیق این موضوع را ارزیابی و پایش کنیم.
رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور راهبرد دوم پدافند غیرعامل در دانشگاه ها و مراکز علمی کشور را عمق بخشی علمی، تولید و مدیریت دانش عنوان کرد و گفت: در این موضوع نیز ما می توانیم با راه اندازی کرسی های نظریه پردازی به عمق بخشی علمی در این حوزه برسیم.

سردار جلالی توضیح داد: ما نیازمند ساماندهی قطب علمی و پژوهشی در حوزه پدافند غیرعامل در دانشگاه ها هستیم تا تمامی دانشگاه ها و مراکز علمی کشور حوزه ای را در این موضوع برای مطالعه داشته باشند.
وی اضافه کرد: با پایش فضای علمی پدافند غیرعامل نیز یکی دیگر از رویکردهای این سازمان است که برگزاری گردهمایی علمی سلمان فارسی (خندق) و نشست دانش آموختگان این حوزه از مراکز علمی و دانشگاهی کشور از این دست اقدامات است.

سردار جلالی راهبرد سوم این سازمان را در دانشگاه ها و فضای علمی کشور ساختارسازی در محیط های علمی و غیرنظامی کردن پدافند غیرعامل عنوان کرد.

وی راهبرد و رویکرد دیگر این سازمان را در حوزه های علمی و دانشگاهی ، پل زدن علمی به مراکز غیرنظامی ذکر کرد.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: در حوزه پدافند غیرعامل چون تهدیدات پویا و دینامیکی هستند، بایستی به صورت مرتب و مکرر روی موضوع تهدیدات مطالعه و بررسی های مختلفی صورت بگیرد که اگر دانش، فناوری و نظایر آن در مراکز علمی و دانشگاهی تولید شود، می توان در موضوع تهدیدات گام های محکم و استواری برداریم.

سردار جلالی گفت: آموزش و کار علمی و پژوهشی در دانشگاه ها یکی دیگر از رویکردهای اصلی و اساسی سازمان پدافند غیرعامل کشور است.

جشنواره علمی سلمان فارسی(خندق) صبح دوشنبه به همت دانشکده و پژوهشکده پدافند غیرعامل دانشگاه جامع امام حسین(ع) در این دانشگاه گشایش یافت.

هفته پدافند غیرعامل از چهارم تا 10 آبان ماه با شعار «پدافند غیرعامل، مصون سازی کشور با همدلی و

همزبانی دولت و ملت» در سراسر کشور برگزار می شود.

ادامه دارد...

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی "ایرنا" ، تاریخ انتشار دوشنبه 04 آبان 1394 ، کد مطلب : 81812588 (4948527) : www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین