پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 16
کد خبر: ۱۹۰۱۰۲
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۲۲
تعداد دانشجویان و تعداد اعضای هیئت‌ علمی تمام وقت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در چهل سال پس از انقلاب اسلامی با رشد خیره‌کننده‌ای روبه‌رو شده است.

شعارسال: تعداد دانشجویان و تعداد اعضای هیئت‌ علمی تمام وقت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در چهل سال پس از انقلاب اسلامی با رشد خیره‌کننده‌ای روبه‌رو شده است.

به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در بازه زمانی چهل ساله، تعداد کل دانشجویان از ۱۷۵ هزار و ۶۷۵ دانشجو در سال ۱۳۵۷، با رشد حدود ۲۱ برابری به۳میلیون و ۶۱۶ هزار و ۱۱۴ نفر در سال ۱۳۹۷ افزایش یافته است.

تعداد کل دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی (دولتی و غیردولتی) از ۲۳۲ دانشگاه در سال ۱۳۵۷ و آغاز نظام جمهوری اسلامی، با رشد دوازده برابری به ۲ هزار و ۷۲۴ دانشگاه و مرکز آموزش عالی در سال تحصیلی ۱۳۹۷-۱۳۹۶ رسیده است.

همچنین تعداد اعضای هیئت علمی تمام وقت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی (دولتی و غیردولتی) از ۷ هزار و ۲۳۱ نفر در سال ۱۳۵۷، به ۸۵ هزار و ۵۹۲ افزایش یافته که رشد حدود ۱۲ برابری را نشان می‌دهد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار:28 بهمن 1397 ، کدخبر:13971128000801 www.farsnews.com،

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین