پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۲۱۷۱
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۷
‌ دیوان دادگستری اتحادیه اروپا اعلام کرد گوشت حیواناتی که در کشتارگاه‌ها بدون ضربه به گیجگاه ذبح شرعی و اسلامی می‌شوند نمی‌توانند در فروشگاه‌ها با برچسب ارگانیک عرضه شوند.

شعارسال: دادگاه عالی اروپایی طی حکمی اعلام کرده که گوشت حلال نمی تواند برچسب ارگانیک داشته باشد.

‌  دیوان دادگستری اتحادیه اروپا اعلام کرد گوشت حیواناتی که در کشتارگاه‌ها بدون ضربه به گیجگاه ذبح شرعی و اسلامی می‌شوند نمی‌توانند در فروشگاه‌ها با برچسب ارگانیک عرضه شوند.

این دیوان که مقر آن در لوکزامبورگ قرار دارد، در حکم خود آورده است که شیوه ذبح مذهبی حیوانات در تضاد با استانداردهای عالی اروپا در مورد حیوانات است.

در سال ۲۰۱۲ یک نهاد غیرانتفاعی فرانسوی که در زمینه دفاع از حقوق حیوانات فعال است برای اولین بار شکایتی تسلیم دادگاه کرد که طی آن خواهان ممنوعیت استفاده از برچسب ارگانیک برای محصولات گوشتی حلال شده بود. این شکایت در مرحله نخست رد شد اما به دفعات مورد فرجام‌خواهی قرار گرفت.

این اقدام دیوان دادگستری اتحادیه اروپا درحالی است که تحت قوانین آزادی دینی در اتحادیه اروپا مسلمانان می توانند دام ها را به شیوه حلال ذبح کنند.

گفته می شود درحالی که حکم دادگاه به طور کلی ذبح با تشریفات دینی را مدنظر قرار داده اما به نظر می رسد که هدف اصلی این حکم مسلمانان و ذبح حلال بوده است.

در سال های اخیر تلاش های زیادی از سوی اسلام ستیزان برای محدود سازی ذبح حلال به جریان افتاده و طرفداران حقوق حیوانات نیز به بهانه رنج کشیدن دام ها هنگام ذبح حلال، صدایشان را علیه آزادی دینی مسلمانان بلند کرده اند. این درحالی است که یکی از اصول اصلی ذبح اسلامی، کشتن سریع حیوان و جلوگیری از رنج کشیدن آن است.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری ابنا، تاریخ انتشار : 8اسفند 97، کد خبر: 748188،www.fa.abna24.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین