پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۳۳۴۷
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در ارتباط با تصمیم شورای شهر تهران درباره افزایش ۲۰ درصدی خدمات شهری در سال ۹۸ گفت: چاره‌ای جز افزایش بهای خدمات نداشتیم.
شعار سال :سیدمحمود میرلوحی در حاشیه برگزاری صدوبیست و نهمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در ارتباط با تصمیم شورای شهر تهران در زمینه افزایش 20 درصدی خدمات شهری در سال 98 اظهار کرد: خدمات شهری از سال 95 تا امسال هیچ افزایشی را نداشته است و در واقع خدماتی که در بحث اتوبوس مترو و بهشت زهرا انجام شده براساس قیمت سالهای گذشته بوده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران خاطرنشان کرد:  هیچ خدماتی نداریم که درآمد و هزینه‌شان تراز باشد؛ به عنوان مثال به خدماتی که در بهشت زهرا ارائه می‌شود می‌توان اشاره کرد و برای ارائه خدمات مطلوب و با کیفیت چاره‌ای جز افزایش قیمت خدمات شهری در سال آینده نداشتیم.

میرلوحی خاطرنشان کرد: بودجه امسال شهرداری تهران 17 هزار و 500 میلیارد تومان بود که این رقم در سال آینده به حدود 18 هزار و 500 میلیارد تومان رسیده است و در واقع بودجه در نظر گرفته برای شهرداری تهران بودجه انقباضی خواهد بود و حدود 8 هزار میلیارد تومان از این بودجه صرف حقوق و هزینه‌های جاری و اداری شهر خواهد بود.

وی تصریح کرد: متاسفانه در مدیریت شهری در گذشته برای تامین هزینه‌ها و درآمدها به سمت اخذ وام‌های بانکی گام برداشته شده بود و همین امر منجر به افزایش بدهی‌های شهرداری تهران شده است و هم اکنون ما با بدهی انباشته شده در شهرداری تهران روبرو هستیم.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در صورتی که افزایش 20 درصدی خدمات را در سال آینده در نظر نمی‌گرفتیم باید به سمت کاهش خدمات و یا کاهش کیفیت آنها حرکت می‌کردیم که قاعدتا این موضوع منطقی نبود و به همین دلیل  چاره‌ای جز افزایش بهای خدمات در سال آینده نداریم.

میرلوحی  با بیان اینکه قیمت واقعی بلیت مترو 11 هزار تومان است البته من در مصاحبه‌های قبلی رقم بلیت مترو را 10 هزار تومان اعلام کردم ولی با کار کارشناسی که با شهرداری تهران صورت گرفته قیمت واقعی بلیت مترو 11 هزار تومان تعیین شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: متاسفانه جریان اصولگرایی که در مجلس هفتم بر سر کار بودند شعار تثبیت قیمت را در آن زمان برمی‌دارند و مردم را سرگرم کرده بودند و در واقع در آن زمان نیز شاهد افزایش قیمت‌ها بودیم و هم اینک نیز برخی از این آقایان نسبت به فعالیت دولت و شورای شهر تهران انتقاد دارند و حال اینکه ما تابلوی مبارزه با فساد را بر سر دست قرار داده‌ایم آنها نسبت به این موضوع موضع گرفته‌اند.

میرلوحی ادامه داد: متاسفانه شهرداری تهران در دوره گذشته مبلغ 20 هزار میلیارد تومان به بانک شهر بدهکار است و این بدهی‌ها روز به روز افزایش یافته است و هیچ بانکی هم حاضر نیست در این شرایط به شهرداری وام بدهد.

عضو شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به تخریب باغات تهران و همچنین احداث مال‌ها در پایتخت‌ گفت: هیچ کدام از این موارد درآمدی را برای شهر تهران نداشته است و باعث شده مشکلات در پایتخت افزایش یابد.

وی گفت: برای تامین درآمد شهری چاره‌ای جز افزایش بهای خدمات شهری نداریم، چرا که بنایی نیز برای حرکت به سوی تراکم‌فروشی در شهر نداریم، چرا که اگر هم بخواهیم این رویه را ادامه دهیم با این شرایط اقتصادی کسی حاضر به ورود به این موضوع نیست.

میرلوحی همچنین در مورد پیگیری‌های صورت گرفته از سوی شورای شهر تهران برای پرداخت مطالبات دولت گفت: برای نخستین بار 1650 میلیارد از طلب‌های دولت به شهرداری تهران پرداخت شده است که قرار است این رقم به 2500 میلیارد تومان افزایش یابد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم،تاریخ انتشار:14 اسفند 1394،کد خبر:1961651،www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین