پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 17
کد خبر: ۱۹۶۱۹۱
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴
سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، یکی از سازمان های تابعه وزارت آموزش و پرورش است. متاسفانه طی یکسال اخیر و با انتصاب مهراله رخشانی مهر به ریاست این سازمان، خبرهای خوبی از این سازمان به گوش نمی رسد.
شعارسال:یادداشت زیر توسط یکی از کارمندان « سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس » برای صدای معلم ارسال گردیده است .


این رسانه در راستای تنویر افکار عمومی و عمل به مفاد منشور حقوق شهروندی آمادگی خود را برای انتشار پاسخ مسئولان اعلام می کند

جناب آقای بطحایی

وزیر محترم آموزش و پرورش

با سلام و احترام

از آنجا که به نظر می رسد در جلسه مورخه 23 / 12 / 97 ، با حضور معاونان و مشاوران وزیر و مدیران آموزش‌ و پرورش ، تحت عنوان "تدبیر و امید در گام دوم انقلاب"، دکتر رخشانی مهر ریاست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به عنوان معاون عمرانی وزیر، حتی حضور فیزیکی هم نداشته اند، و قائم مقام محترم وزیر تاکید داشته اند:

"وزارت آموزش و پرورش تصمیم گرفته پیشتاز اجرای بیانیه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب باشد." لذا شایسته است با توجه به آن چه در ذیل می آید، به ریاست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تذکرات لازم را در مورد عواقب انتصاب آقای دکتر محمد رکوعی، دارای دکترای تخصصی اصلاح نژاد دام از دانشگاه تربیت مدرس به سمت" معاونت توسعه مدیریت ، پشتیبانی و مشارکت های مردمی " آن سازمان تابعه، اعلام داشته و نیز ابطال انتصاب صورت گرفته را از جنابعالی خواستاریم.

در ضمن متذکر می گردد، وزارت آموزش و پرورش (و به تبع آن سازمان نوسازی مدارس کشور)، به عنوان بزرگترین نهاد فرهنگی و تربیتی کشور، با تمامی کاستی ها و مشکلات، دارای جایگاه ارزشی و شانی والا در بین کارمندان فرهنگی آن است که با سعه صدر تمامی اتفاقات یک سال اخیر در عزل و نصب های خارج سازمانی را تحمل کرده اند ؛ لذا از مدیران ارشد خارج از سیستم و موقت آن نظیر دکتر رخشانی مهر، انتظار می رود همگام با سیاست های دولت اعتدال، تدبیر و امید حرکت کرده و اگر رفتار متناسب شان، مقام و ارزش این وزارتخانه و کارمندان نوسازی مدارس کل کشور را رعایت نمی نمایند، حداقل های دینی، علمی، عرفی و اجتماعی را در تمامی اعمال و رفتار مدیریتی خود به کار گیرند و در غیر این صورت استعفانامه ی خود را تقدیم وزیر محترم نمایند.

ما هیچ، ما نگاه...

سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، یکی از سازمان های تابعه وزارت آموزش و پرورش است.

متاسفانه طی یکسال اخیر و با انتصاب مهراله رخشانی مهر به ریاست این سازمان، خبرهای خوبی از این سازمان به گوش نمی رسد.

وضعیت معیشت و حقوق کارمندان این سازمان و ادارات کل تابعه هم به تشابه دیگر فرهنگیان کشور حال و روز خوشی ندارد.با توجه به تخصیص 15 میلیارد تومان حق فنی در نظر گرفته شده برای حدود 2900 نفر نیروی انسانی رسمی، پیمانی، قراردادی این سازمان در سال 97، هنوز نزدیک به دو سوم آن در سازمان بلاتکلیف مانده است.

انتصاب افراد غیر در این سازمان-که حقوق خود را معمولا از جاهای دیگر نظیر دانشگاه ها و وزارت خانه های دیگر می گیرند- باعث گردیده وضعیت حقوق و مستمری نیروی انسانی و معیشت و رفاه کارمندان آن ، مورد پیگیری مستمر و مجدانه از سازمان های بالا دستی - نظیر سازمان امور اداری و استخدامی کشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور- از سوی مسئولین مرتبط این سازمان قرار نگیرد.

جالب تر آن که هنوز ساختار سازمانی و تشکیلات تفصیلی مصوب معتبر و به تبع آن سند برنامه نیروی انسانی در این سازمان وجود خارجی نداشته و در حال حاضر به گفته مسئولین و با مشاورانی خارج از سازمان مربوطه در حال تدوین است.

محمد جمال زاده، سرپرست سابق معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور ، از خرداد ماه 97 به سمت معاونت توسعه مدیریت ، پشتیبانی و مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور منصوب گردید. وی در مهرماه همین امسال و درست 6 ماه قبل، به عنوان نماینده وزیر آموزش و پرورش در مجمع عمومی هیأت امنای جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشوراز طرف وزیر منصوب گردید.

وی در دیماه سال 97 ، در جلسه ای با مدیران‌کل نوسازی مدارس استان‌ها با اشاره به ضرورت تدوین سند جامع نیروی انسانی گفت:

"تکالیف، وظایف و مأموریت‌های خطیر سازمان نوسازی مدارس کشور با ساختار سازمانی و نیروی انسانی موجود همخوانی ندارد."

این که آیا رشته تحصیلی ایشان در راستای اهداف و برنامه های این سازمان و نیروی انسانی موجود بوده است یک سئوال است، ولی سئوال دیگر این است که:

" چرا هنوز امضای انتصابات ایشان خشک نگردیده، عطای آن را به لقایش بخشیده است؟"

چرا آن قدر وزارت آموزش و پرورش و سازمان تابعه آن، خوار و ذلیل گشته که می بایست پله ترقی و ارتقاء و رزومه سازی افراد غیر گردد؟

آقای دکتر جمال زاده !

کدام برنامه های خود را ظرف این مدت کوتاه نه ماهه عملیاتی نمودید؟

ولی از همه این موارد خنده دار تر و مضحک تر، انتصاب معاونت توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت های مردمی جدید این سازمان است.سازمانی که بیشتر کارمندان آن را افرادی با سابقه تحصیلی مهندسی عمران و یا معماری تشکیل می دهند.

جالب تر آنکه، دکتر رخشانی مهر، (که خود از جمله افرادغیر به این وزارتخانه وارد شده است.) با سیاستی خاص، حکم انتصاب و مراسم تودیع و معارفه را تا هفته ی آخر سال 97 (25/12/97) به تاخیر انداخته است.

بهتر است نگاهی بیاندازیم به سوابق دکتر محمد رکوعی:

سوابق تحصیلی:

لیسانس: مهندسی کشاورزی - علوم دامی (فیزیولوژی دام) سيستان و بلوچستان

فوق لیسانس: علوم دامی دانشگاه تربيت مدرس

دکترای تخصصی: اصلاح نژاد دام دانشگاه تربيت مدرس

دانشیار علوم دام دانشکده کشاورزی دانشگاه زابل از سال 93 

سرپرست دانشگاه پیام نور واحد گلپایگان از تاریخ 7 / 6 / 96 

برخی مقالات مهم ایشان:

منبع https://www.civilica.com

1. اثر اسانس اکالیپتوس بر برخی فراسنجه های بیوشیمیایی خون در بلدرچین ژاپنی طی دوره تخم گذاری-سال انتشار ۱۳۹۷-محل انتشار: دومین همایش ملی پژوهش های نوین در علوم دامی

2. برآورد همبستگی های ژنتیکی صفات اولیه رشددر بلدرچین خالدار ایتالیایی-سال انتشار ۱۳۹۷-محل انتشار: دومین همایش ملی پژوهش های نوین در علوم دامی

3. برآورد همبستگی های ژنتیکی صفات رشد و ایمنی همورال در بلدرچین خالدار ایتالیایی- سال انتشار ۱۳۹۷- محل انتشار: دومین همایش ملی پژوهش های نوین در علوم دامی

4. برآورد پارامترها و روند ژنتیکی برای صفات وزن بدن در سنین تولد تایک سالگی گوسفند کردی خراسان شمالی- سال انتشار ۱۳۹۶- محل انتشار: فصلنامه تولیدات دامی

5. مطالعه چندشكلی ژن میواستاتین وتاثیر آن بر صفات رشد در گوسفند لری-مقاله نشریه: پژوهشهای علوم دامی ایران » 1393 شماره4

و ...

همان طور که ملاحظه می گردد، ایشان بالقوه می توانند در وزارتخانه جهاد کشاورزی، و یا سازمان ها و موسسات وابسته آن، با توجه به اوضاع وخیم کشور در مورد گوشت و فرآورده های گوشتی و دامی، منشات خیر و برکت باشند و اگر هدف رسیدن به جایگاه در وزارتخانه جهاد کشاورزی است، چرا سازمان وابسته وزارت آموزش و پرورش می بایست رزومه مدیریتی و اجرایی را برای ایشان ایجاد کند ؟

جالب تر آنکه در مراسم تودیع و معارفه معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی، ریاست این سازمان موارد ذیل را ایراد فرموده اند که خود جای تعجب و دوگانگی در طرز تفکر و رفتار مدیریتی ایشان دارد.

(موارد موجود در پرانتز توسط نگارنده به متن اضافه گردیده است.)

مهراله رخشانی مهر در این مراسم با اشاره به اهمیت منابع انسانی گفت:

اعتقاد (ندارم) دارم سرمایه اصلی یک مجموعه موفق، ابتدا منابع انسانی پویا، باانگیزه و کارآمد است که (نباید) باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

تأمین آرامش خاطر و امنیت شغلی کارکنان از وظایف اصلی مدیران (نیست) است. کارکنان در محیط کار خود باید فرصت و شرایط خلاقیّت (نداشته)داشته باشند.

وی سرآمدی این سازمان را در زمینه سلامت کاری و تخصص گرایی، افتخارآفرین عنوان کرد و ادامه داد: یک مجموعه تخصصی همواره باید به انجام کار تخصصی خود بپردازد(و به دیگر موارد ، کاری نداشته باشد.) و لازمه این مهم، داشتن اطمینان خاطر از حوزه پشتیبانی است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، تغییر و تحول (حتی پس از نه ماه از زمان انتصاب) را موجب پویایی در سازمان‌ها دانست و اظهار داشت: رمز موفقیت در تغییرات مدیران، تخصص‌گرایی و شایستگی (نیست، بلکه آشنایی های دوران تحصیل و تدریس دانشگاهی در شهر زابل و ... )است که موجب افزایش رضایتمندی و ارتقاء عملکرد می‌شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در بخش دیگری از سخنان خود مراقبت از شأن، منزلت و جایگاه سازمانی کارکنان را بسیار مهم دانست (؟ ! )و گفت: سرمایه‌های گزافی (از جمله تعداد زیادی بلدرچین ژاپنی و ایتالیایی و انواع و اقسام گوسفندان و بزهایی که مورد مطالعه و آزمایش قرار گرفته اند.) برای پرورش یک نیروی انسانی هزینه می‌شود و باید با کمک به رشد و تعالی این منابع (به خاطر رزومه سازی و ارتقا به مناصب و پست های بالاتر در کوتاه ترین زمان و در جاهای دیگر و بهتر)، از پرداختن به حواشی آسیب زا (نظیر مطرح کردن اصلاح نژاد دام) بپرهیزیم.

و در پایان توصیه به جناب آقای دکتر محمد رکوعی و دیگر مسئولین این سازمان که از ارگان های دیگر به این مجموعه وارد شده اند:

برای حفظ جایگاه علمی و اجرایی متناسب با تخصص و تحصیلات عالیه خود که می توانید منشا خدمت باشید و در سایه همین خدمت ارتقاء یابید، و نیز جلوگیری از آسیب های ناشی از این انتصاب، ققنوس وار استعفا دهید و در این راه تقوا و اخلاص الهی را جایگزین تاکید روسای بالادستی در حمایت ها کورکورانه گردانید.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت صدای معلم، تاریخ انتشار26 اسفند 97، کدخبر: 15240، www.sedayemoallem.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین