پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۳۰۸۵
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان در پاسخ به این پرسش در خصوص برنامه وزارت بهداشت برای افزایش سهم داروی ایران در بازار داروی عراق گفت که این وزارتخانه برنامه جدی برای سرمایه گذاری در این بخش دارد.
شعار سال : «سعید نمکی» دوشنبه شب بعد از پایان دور نخست مذاکرات با «علاء الدین علوان» وزیر بهداشت عراق اضافه کرد که ایران به دنبال سودآوری در بازار دارو در عراق نیست بلکه به دنبال حل مشکل مردم این کشور در این خصوص است و برای همین برنامه وزارت بهداشت سرمایه گذاری مشترک در بخش تولید دارو در عراق از طریق بخش خصوصی و نیمه دولتی دو کشور است.
وی اضافه کرد که یکی از دلایل سفر به عراق پیرامون گسترش حضور ایران در بازار دارو عراق است.
به گفته وی، با مذاکراتی که با وزارت بهداشت عراق داریم درصدد یک جدول زمانبندی برای ثبت اقلام دارویی هستیم.
سعید نمکی ادامه داد که در حال حاضر ایران دارای 125 دارو در لیست ثبت داور در عراق دارد.
وی همچنین در بخشی از سخنانش گفت که 97 درصد نیاز دارویی ایران در داخل تولید می شود و 66 دانشگاه علوم پزشکی در ایران وجود دارد که ایران آمادگی دارد تجربیات خود را در حوزه آموزش علوم پزشکی و توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی در اختیار عراق قرار دهد.
وزیر بهداشت عراق نیز در سخنانی گفت که ایران در زمینه بهداشتی موفقیت های بزرگی کسب کرده و در منطقه جزو پیشرفته ترین کشورها است.
«علاء الدین علوان» اضافه کرد که عراق در حال حاضر در مرحله اصلاح نظام بهداشتی به سر می برد و در این زمینه همکاری با ایران می تواند به عراق فرصت استفاده از تجربیات ایران بدهد.
«سعید نمکی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران در راس هیاتی بعد از ظهر امروز به دعوت همتای عراقی اش وارد بغداد شد.
«ذبیح نیک فر لیالستانی» نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل و عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی و «رحیم ساکی» مدیرکل دفتر بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از جمله شخصیت هایی هستند که وزیر بهداشت ایران را در این سفر سه روزه همراهی می کنند.


سایت شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 3 اردیبهشت1398 ، کدخبر:83288128 :www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین