پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۴۵۳۲
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
رییس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: امسال برای ساماندهی جاده نسیم شمال در نظر داریم بتوانیم با استفاده بتن مسلح این جاده را آماده سازی کنیم.وی ابراز کرد: این جاده به خاطر قرار داشتن بین باغستان‌ها و طرح استفاده غرقابی همواره دچار آسیب خواهد بود و ممکن است بعد از بازسازی مجدد امکان نشست وجود داشته باشد که در دستور کار قرار دارد که ظرف چند هفته آینده آغاز خواهد شد تا مورد تردد وسایل نقلیه سنگین مسیر رشت و بویین زهرا قرار گیرد.
شعار سال :  رییس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: امسال برای ساماندهی جاده نسیم شمال در بر اساس آخرین برنامه کارشناسان در نظر داریم بتوانیم با استفاده بتن مسلح این جاده را تا حوالی میدان خلیج فارس آماده سازی کنیم.

حکمت‌الله داودی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز ملی شوراها در سالن جلسات شورا برگزار شد، اظهار کرد: پلی که بنا بود با اتصال به پل امام رضا(ع) از وسط باغستان عبور کند، در بازدیدی که توسط اعضای شورا و شهردار شد تغییرات اساسی در مسیر پل داده شد، چراکه طبق طرح اولیه مشاوره امکان جابجایی درختان وجود نداشت.

رییس شورای اسلامی شهر قزوین افزود: در حال بررسی نقشه قطعی هستیم و بنا داریم مسیر پل را از قسمت پشت هتل کشاورز که درختان کمتری وجود دارد را تغییر مسیر دهیم؛ چراکه با این تغییر مسیر کمترین آسیب به باغستان وارد خواهد شد و همچنین می ‌تواند از گسترش ساخت و سازهای غیرمجاز نیز جلوگیری کند.

وی ادامه داد: پس از اجرایی شدن این نقشه ادامه پروژه اتصال پل امام رضا به پل ابوترابی به سمت شمال قزوین در دستور کار قرار خواهد گرفت.

هیچ نگرانی در خصوص کمربندشرق وجود ندارد

این مسئول در ارتباط با کمربندی شرق از میدان شورا بعد از پل اتوبان به سمت دانشگاه آزاد در حاشیه رودخانه انجام می‌شود، تشرح کرد: اجرای این طرح مورد انتقاد خیلی از افراد قرار گرفت چه بسا که معتقد بودند که این طرح ممکن است بر اثر سیلاب از بین برود، اما تمام برنامه‌های اجرایی مربوط به احداث این کمربندی با نظارت امور آب قزوین انجام شده است و اعضای شورا هیچ دخالتی در تعیین مسیر نداشته‌اند.

رییس شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: برای اجرای این طرح آنچه که اداره امور آب استان قزوین تعیین کرده انجام شده و حتی بر اساس پیش بینی ۲۰۰ ساله، این پل و دیواره‌های حاشیه آن در عرض رودخانه تعریف شده و بر اساس آن این طرح در حال انجام شده است.

وی ادامه داد: در سیل اخیر نیز علی رغم اینکه تمام تمهیدات کمربندی انجام نشده بود هیچ آسیبی به این طرح وارد نشد، بنابراین هیچ نگرانی وجود ندارد چراکه تمام اعمال با کارشناسی اداره امور آب انجام شده است ضمن اینکه حاشیه رودخانه ساماندهی خواهد شد.

داودی بیان کرد: این یکی از کمربندی‌هایی است که ۳۰سال پیش باید در قزوین ایجاد می شد چراکه می‌تواند حجم ترافیک را کاهش دهد، زیرا برای دسترسی به جنوب شهر هیچ کمربندی وجود نداشت و این می‌تواند ظرفیت‌هایی نظیر کاهش آلودگی کاهش حجم ترافیک کوتاه بودن مسیر را در پی داشته باشد.

این مسئول اضافه کرد: همچنین در کنار این کمربندی مسیر عبور دوچرخه و عابر پیاده همراه با فضای سبز طراحی خواهد شد تا از این ظرفیت‌ها نیز استفاده شود و تا امتداد لشگر، بیمارستان قدس و اتصال به پیامبر اعظم ادامه خواهد داشت.

رییس شورای اسلامی شهر قزوین تشریح کرد: با احداث کمربندی شرقی بخشی از مشکلات حل خواهد شد اما سمت غرب ما همچنان دچار مشکل هستیم.

وی در ارتباط با ناهمواری‌های جاده نسیم شمال گفت: این مسیر بارها مورد بازدید قرار گرفته و توسط شهرداری منطقه لکه گیری شده اما اثر بخشی لازم را نخواهد داشت؛ چراکه برخی موانع برای این کار وجود دارد.

داودی افزود: اگر جاده گاز را ببندیم قطعا خودروها وارد خیابان اسدآبادی و میدان ۲۲ بهمن خواهند شد و این حجم از کامیون‌ها در محدوده مسکونی شهر امکانپذیر نیست؛ چراکه با یک ناامنی ترافیکی و مشکلات دیگر همراه خواهد بود بنابراین ما ناچار به استفاده از جاده گاز هستیم.

این مسئول ادامه داد: همچنین وظیفه اداره راه و شهرسازی است که خودورهایی که از خارج از شهر وارد می‌شوند را از حاشیه شهرها تحت عنوان کمربندی عبور دهند اما این اتفاق به علت وجود باغستان‌ها نیفتاده است و در تلاش هستند کنارگذری احداث کنند که از زیر اقبالیه عبور خواهد کرد.

رییس شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: امسال برای ساماندهی جاده نسیم شمال در نظر داریم با بیش از ۲ میلیارد تومان بودجه به همراه ۳۰ درصد مشارکت اداره راه بر اساس آخرین برنامه کارشناسان بتوانیم با استفاده بتن مسلح این جاده را تا حوالی میدان خلیج فارس آماده سازی شود و در صورت امکان حدود یک الی دو متر حاشیه به عنوان مسیر اظطراری برای توقف خودروها فراهم شود.

وی ابراز کرد: این جاده به خاطر قرار داشتن بین باغستان‌ها و طرح استفاده غرقابی همواره دچار آسیب خواهد بود و ممکن است بعد از بازسازی مجدد امکان نشست وجود داشته باشد که در دستور کار قرار دارد که ظرف چند هفته آینده آغاز خواهد شد تا مورد تردد وسایل نقلیه سنگین مسیر رشت و بویین زهرا قرار گیرد.

داودی بیان کرد: سافاری پارک نیز فضایی است که حیوانات وحشی در آنجا قرار دارند و مردم برای ورود باید با یک وسایل نقلیه مطمئن حرکت کنند، چراکه برخلاف باغ وحش‌های دیگر حیوانات در قفس نیستند و مردم برای ورود باید ایمنی داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: این اولین سافاری پارکی است که در کشور درحال احداث است که بخشی از بودجه این طرح از سفر ریاست جمهوری تامین شد و تاکنون حدود ۴۰میلیارد تومان هزینه شده است و همچنان ادامه دارد و بنا داریم تا پایان سال ۹۸ بتوانیم ۴ مورد از این سافاری پارک‌ها را آماده و تحویل دهیم.

وی ادامه داد: اگر این فضا آماده شود می‌تواند به عنوان یک قطب گردشگری در کشور مطرح شود و یقینا می‌تواند مورد بازدید خیلی از شهروندان از سراسر کشور قرار گیرد.

این مسئول درخصوص سیلاب اخیر گفت: ستاد بحرانی به ریاست شهردار تشکیل شده؛ بازدیدها متعددی در محل‌هایی که سابقا مشکلات آبگرفتگی بود صورت گرفته و بخش عمده ای از کانال ها لایه روبی شده است و حدود ۳ هزار تن لایه روبی انجام شد اما متاسفانه شهروندان مراعات نمی‌کنند و زباله‌هایی را در داخل کانال می‌ریزند اما خوشبختانه لایه روبی به موقع موجب شد آسیب‌ها به حداقل ممکن برسد.

وی در ارتباط با شهر هوشمند نیز بیان کرد: تمام زیرساخت‌های لازم برای یک تعهد اداری انجام شده تا شهروندان برای پرداخت عوارض از طریق سیستم‌های الکترونیکی تمام اقدامات خود را انجام دهند و سعی می‌کنیم ارتباط چهره به چهره در این طرح به صفر و یا به حداقل برسد.

هیچ پروژه ای به علت کم بود بودجه تعطیل نشد

رییس شورای اسلامی شهر قزوین اظهار کرد: ۲۰دستگاه مینی بوس خریداری کردیم که به زودی در مسیرهایی که مانور اتوبوس کم هست بکار گرفته خواهد شد.

وی ابراز کرد: تاکنون ۸۵ درصد بودجه ۹۷ شهرداری قزوین محقق شده است و هیچ پروژه ای به علت کم بود بودجه تعطیل نشد.

این مسئول عنوان کرد: مهمترین پروژه ما پل امام رضا(ع) بود که تاکنون ۱۴۷ میلیارد تومان هزینه شده است که هم اکنون بطور آزمایشی افتتاح شده است، چراکه در سال‌های گذشته پنج شنبه آخر سال آن منطقه قفل می‌شد .اما در آخر سال ۹۷ هیچ راه بندانی آنجا رخ نداد و با اتصال این پل به ابوترابی طرح کامل می‌شود.

رییس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: براساس گزارش‌ها بخش‌هایی از داخل باغستان در حوالی نزدیک شهرها در حال تخریب است که دلایل مختلفی از قبیل واگذاری به وراث و عدم تمایل برای نگهداری را دارد و همچنین برخی از باغداران به دلیل نداشتن صرفه اقتصادی تلاشی برای حفظ باغات نمی‌کنند.

وی افزود: سالانه ۴ میلیارد تومان در سازمان باغستان برای ۴ موضوع باغستان نظیر آب، حفاظت از باغستان توسط پلیس محلی، بازسازی مسیر آب و مشاوره به باغداران هزینه می‌شود.

داودی با بیان اینکه برخی از اقدامات برای نگهداری از باغستان از عهده شهرداری خارج است، گفت: همانطور که می‌بینیم ضلع غرب قزوین روبروی خوابگاه دانشجویان و یا در قسمت شرق ابتدای جاده نجف آباد بدون دخالت شهرداری از بین رفته‌اند.

رییس شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: هر وجبی که که بخواهد به شهر اضافه شود باید توسط شورای عالی معماری شهرسازی مصوب شود و در صورت تصویب اجرا شود و آخرین نهاد ناظر شهرداری خواهد بود.

وی در خصوص رویکرد شهرداری برای حفاظت از باغستان گفت: در قسمت غربی از دادگستری به سمت نسیم شمال ۱۳هزار هکتار را تملک و در اختیار شهرداری قرار گرفته بنابراین این باغات هرگز خشک نخواهند شد، چراکه متولی آن شهرداری است و آن ها را آبیاری خواهد کرد اما چند قواره بعد از آن متعلق به شخص است و در اختیار شهرداری نیست.

این مسئول اضافه کرد: در نظر داریم در قسمت محدوده جاده نجف آباد با باغداران به توافق برسیم تا حدود چند هکتار را به تملک شهرداری درآوریم و با همکاری اداره راه و شهرسازی معاوضه زمین صورت گیرد تا در مجموعه شورای شهر بتوانیم از خشک شدن و از بین رفتن باغات جلوگیری کنیم.

داودی در پایان گفت: انتقادات زیادی در خصوص باغستان‌ها وجود دارد اما متاسفانه هیچ نهادی جز شهرداری برای حفاظت از این باغستان‌ها هزینه نمی‌کند؛ البته باغستان‌ها به عنوان سرمایه‌های ملی و اصلی شهر قزوین به شمار می‌رود چراکه اگر از بین برود مشخص نخواهد بود که محیط زیست قزوین دچار چه آسیب‌هایی خواهد شد.
  
شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی شاخص، تاریخ انتشار:8اردیبهشت1398،کدخبر:187995،shakhesnews.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین