پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۰۴۵۷۲
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲
قائم مقام وزیر علوم با بیان این که بیش از ۳۶ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های داخلی مشغول تحصیل هستند، گفت: در حال حاضر از نظر قوانین داخلی، تعداد خوابگاه‌ها و زیرساخت‌ها و غیره با چالش‌های در جذب دانشجویان خارجی مواجهیم که امیدواریم این موضوعات رفع شود تا بتوانیم به تقویت دیپلماسی علمی بپردازیم.

شعارسال: دکتر باقری، ضمن بیان این مطلب به مهمترین سیاست‌های وزارت علوم در حوزه فعالیت‌های بین المللی اشاره کرد و افزود: توسعه سیاست‌های خارجی و تعاملات بین المللی در حوزه‌های مختلف علمی و آموزشی همواره یکی از مهمترین برنامه‌های دولت یازدهم و دوازدهم می‌باشد و این موضوع در طی سال‌های گذشته نیز با جدیت بیشتری دنبال شده است که البته توسعه پذیرش دانشجوی خارجی یکی از مهمترین این اقدامات است به طوری که در حال حاضر بالغ بر ۳۶ هزار دانشجوی خارجی از کشورهای مختلف به خصوص کشورهای مسلمان و همجوار در دانشگاه داخلی مشغول تحصیل هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: تقریباً تمامی مقاطع اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و بخش قابل توجهی از دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های داخلی جزو کادر علمی دانشگاه‌های خارجی به شمار می‌روند. قطعاً بازگشت این افراد به کشور به توسعه و تقویت و شکل گیری روابط دوستی بین ایران و آن کشور کمک خواهد کرد.

قائم مقام وزیر علوم خاطر نشان کرد: تعداد دانشجویان بورسیه ایرانی در دانشگاه‌های خارج از کشور محدود است و البته آماری هم در خصوص تعداد دانشجویان ایرانی در دانشگاه‌های خارجی در اختیار ندارم.

دکتر باقری خاطر نشان کرد: در حال حاضر تقریباً به هدفی پیش بینی شده در برنامه ششم توسعه در خصوص جذب دانشجویان خارجی دست یافتیم چرا که با در نظر گرفتن آمار دانشجویان جامعه المصطفی بیش از ۵۰ هزار دانشجوی خارجی در ایران مشغول تحصیل هستند و ما به شدت دنبال فراهم نمودن زیرساخت‌های لازم اعم از خوابگاه و غیره برای جذب بیشتر دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های برتر کشور هستیم.

دکتر باقری تاکید کرد: در حال حاضر در زمینه تعداد خوابگاه‌ها و زیرساخت‌های آموزشی و پژوهشی و همچنین قوانین دست و پاگیر برای جذب دانشجوی خارجی با چالش مواجهیم که امیدواریم این موانع و چالش‌ها برطرف شوند؛ ضمن اینکه باید امکان آموزش به زبان انگلیسی در دانشگاه‌های داخل برای دانشجویان خارجی فراهم شود. زیرا افزایش جذب دانشجویان خارجی به تقویت دیپلماسی علمی کمک می‌کند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 8اردیبهشت1398 ، کدخبر: 98020703628: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین