پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 30
کد خبر: ۲۰۵۶
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵
پس از مدت ها بحث و وعده و وعید ،سرانجام آموزش و پرورش از طرح رتبه بندی معلمان رونمایی کرد.

شعارسال: (اختصاصی سرویس مقالات معتدلان)طرحی که در همان نگاه اول آنچنان خام و بی پشتوانه به نظر می رسد که ناظر بیرونی متعجب می شود چگونه خروجی آن همه کارگروه وبحث های کارشناسی ووعده های وزیر محترم و همکارانش چنین طرح عجیب و ناقص الخلقه ای می تواند باشد.
آنگونه که معاون رسانه ای و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به رسانه ها گفته ضوابط رتبه بندی حرفه ای مشاغل معلمان به منظور اجرا از سوی سازمان توسعه منابع و مدیریت به این وزارتخانه ابلاغ شده و قرار است با آغاز سال تحصیلی جدید اجرا شود. در این طرح عجیب که پیاده سازی آن فقط در آموزش و پرورش ممکن است(!) همه کارکنان شامل افزایش حقوق نمی شوند و مشمولان طرح رتبه بندی در طبقات پایه ، ارشد ، خبره و عالی از افزایش حقوق بهره مند می شوند و به ترتیب حق شغل آنان ۱۵، ۲۵،۳۵و۵۰ درصد افزایش می یابد.
بدین ترتیب تحصیلات ، تالیف ، برجستگی های علمی و آموزشی همه فدای سابقه کاری می شود و با این فرمول برای مثال و به طور متوسط یک معلم با مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری و ۱۶ سال سابقه که در گروه ارشد قرار دارد از افزایش حقوقی معادل ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان برخوردار می شود و از آن سو یک کارمند یا معلم با مدرک دیپلم با ۲۴ سال سابقه افزایش حقوقی معادل۴۰۰ الی ۵۰۰ هزار تومان خواهد داشت!
مخاطب اگر بداند ملاک طبقه عالی در آموزش و پرورش فقط و فقط سابقه بدون توجه به مدرک تحصیلی ، ساعات ضمن خدمت ،تحقیقات آموزشی ، طبقات تشویقی و . است ،آنگاه از خود خواهد پرسید که چگونه در وزارتخانه ای که مسئوول آموزش و پرورش استعدادهای آینده سازان این مرز و بوم است،اینگونه با یک طرح خام و بی پشتوانه ، علم و دانش و تحصیلات و تخصص معلمان به هیچ انگاشته می شود ؟!
کافیست همین حالا وزیر محترم از معاونان خود بخواهد تا بررسی کنند به طور متوسط میزان تحصیلات همکارانشان در طبقات مختلف شغلی را مستند سازی کنند.
با ضوابط فعلی وزارتخانه آموزش و پرورش یک کارمند ساده با مدرک دیپلم وقتی سنوات خدمتش به ۲۴ می رسد ، مشمول طبقه عالی می شود ، کما اینکه یک معلم با مدرک دکتری یا کارشناسی ارشد هم وقتی به همین سنوات خدمت می رسد ، مشمول این طبقه می شود.
بدین ترتیب با اجرایی شدن طرح کذایی رتبه بندی ،بیشتر بدنه جوان و تحصیلکرده آموزش و پرورش یا از طرح افزایش حقوق بی بهره می مانند یا کمترین نصیب شامل حال آنها می شود!
با این روال،سوگوارانه در وزارتخانه ای که متولی تولید علم و آموزش و تربیت آینده سازان ایران عزیز است آنچه نادیده انگاشته می شود،تخصص،تحصیلات دانشگاهی و برجستگی های علمی معلمان است.!
از سویی اجرای این طرح ناقص و از پیش شکست خورده ، به جز تشدید نارضایتی ها و بالاگرفتن اعتراض ها و بی انگیزه ساختن معلمان زحمتکش که امیدوار بودند با طرح رتبه بندی تا حدودی شکاف و تبعیض ها در نظام پرداخت های دولت کاهش یابد ، حاصلی نخواهد داشت.

با اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت معتدلان، تاریخ انتشار پنج شنبه ۲۶ شهریور 1394، كد مطلب: 3952: www. motadelan.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین