شعار سال: فرهاد کریمی روز چهارشنبه اظهار داشت: 95 درصد پژوهش های پژوهشگاه مطالعات بر اساس نیازها و مسائل وزارت آموزش و پرورش طراحی می شود و در نتیجه این مسئله کاربردی و عملیاتی است.
وی پرسش وزارت آموزش و پرورش در خصوص اجرای صحیح آیین نامه های مدارس دولتی را به عنوان یک مصداق در این زمینه مطرح کرد و افزود: در رابطه با این مسئله ضمن سنجش و ارزیابی عملکردها، نتایج گزارش ها در اختیار شورای عالی آموزش و پرورش قرار می گیرد.
به گفته کریمی از این نتایج برای تصمیم گیری در خصوص تداوم یا توقف طرح ها و برنامه ها استفاده می شود.
وی تصریح کرد: بخش دیگری از پژوهش ها در زمینه تولید برنامه و تدوین روش های توسعه آموزش های نوین تعریف می شود؛ پیگیری در این خصوص نیز بی تردید پژوهش ها را به مرحله اجرا می رساند.
رئیس پژوهشگاه مطالعات ادامه داد: 9 مدل جهت کاربست تحقیقات وجود دارد؛ مدل های اولیه که وجود یک رابطه خطی میان تولید پژوهش و کاربست را نمایش می دهد و مدل های پیچیده نظیر تعامل عقلانی و روشن گری که امروزه مطرح می شود.
کریمی همچنین یادآور شد: فعالیت های پژوهشی برای عملیاتی شدن نیازمند پشتوانه های پژوهشی است؛ تحقیقات و به طور کل فعالیت های آموزش و پرورش نظیر پیاده سازی یک روش جدید برای آموزش مفاهیم نوین اجتماعی، روان شناسی، دینی و... جهت اجرای صحیح باید به سنجش و ارزیابی روش و عملکرد رسیده باشد.
وی افزود: سوژه های تحقیقی پژوهشگاه مطالعات با انسان در ارتباط است و برهمین اساس باید اعتبار و روایی و همچنین ابعاد مشخص اجرایی را در بطن خود داشته باشد.
وی تاکید کرد: در این تحقیقات از جدیدترین سیستم های تکنولوژی و فناوری روز نظیر نرم افزارهای تحلیلی چند متغیره، گستره و... استفاده می شود. در مطالعات ملی و بین المللی نیز جهت تحلیل بهتر نتایج، دریافت دقیق تر و سریع تر از این نرم افزارها بهره برداری می شود. کریمی با بیان این که مدرسان پژوهشگاه مطالعات در حوزه های متعدد تخصصی نیازمند آموزش های تکمیلی هستند، اظهار کرد: در طرح ها و برنامه های سالانه آموزش در حوزه های فناوری و تکنولوژی نیز مورد توجه قرار گرفته است.
سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار18اردیبهشت 98، کد خبر: 83307657، www.irna.ir