پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۲۰۶۶۵۹
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷
رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان گفت: دانشگاه ها ظرفیت خوبی برای همکاری های بین المللی هستند که از آن باید برای توسعه دیپلماسی عمومی استفاده شود.وی با بیان این که برگزاری همایش های بین المللی در دانشگاه ها افزون بر تبادل دستاوردهای علمی، موجب تنویر افکار دانشمندان کشورها نسبت به سایر جوامع می شود، اظهارداشت: استادان دانشگاه ها و دانشجویان به عنوان نخبگان جامعه مورد توجه افکار عمومی قرار دارند و بیان واقعیت های جامعه ایرانی از سوی آنها می تواند به شناخت بیشتر ملت ها از جمهوری اسلامی ایران کمک کند.

شعار سال: علیرضا سالاریان روز جمعه در گفت و گو با ایرنا تصریح کرد: ظرفیت دانشگاه ها بهترین فرصت برای توسعه ارتباطات بین المللی کشورمان است زیرا توسعه روابط بین المللی دانشگاه ها به شناخت ملت ها از مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی کمک می کند.

وی با بیان این که برگزاری همایش های بین المللی در دانشگاه ها افزون بر تبادل دستاوردهای علمی، موجب تنویر افکار دانشمندان کشورها نسبت به سایر جوامع می شود، اظهارداشت: استادان دانشگاه ها و دانشجویان به عنوان نخبگان جامعه مورد توجه افکار عمومی قرار دارند و بیان واقعیت های جامعه ایرانی از سوی آنها می تواند به شناخت بیشتر ملت ها از جمهوری اسلامی ایران کمک کند.

رئیس دفتر وزارت امورخارجه در اصفهان با اشاره به ظرفیت دانشگاه های استان بیان کرد: دانشگاه های استان ارتباط بین المللی خوبی را بویژه در سال های اخیر با دانشگاه های معتبر جهان آغاز کرده اند و در سایه توسعه این ارتباطات دانشگاه صنعتی اصفهان بعنوان مسئول همکاری های دانشگاهی ایران و سوئیس انتخاب شده است.

وی بیان کرد: استان اصفهان باید از این ظرفیت برای برگزاری همایش های علمی بین المللی جهت بررسی مشکلات این استان و حل مشکلات براساس راهکارهای ارائه شده در این همایش ها استفاده کند.

سالاریان تصریح کرد: دانشگاه ها توانایی بسیار خوبی برای کاربردی شدن تفاهمنامه های بین المللی دارند و دانشگاه می تواند در این زمینه مسئولان اجرایی را کمک کند.

اصفهان دومین استان دانشگاهی کشور با 176 مرکز آموزش عالی و 330 هزار دانشجوی در حال تحصیل است.

دانشگاه های این استان در مسیر بین المللی شدن با بیش از 120 مرکز علمی از 70 کشور جهان، تفاهم نامه همکاری علمی، پژوهشی و فرهنگی منعقد کرده اند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار 20اردیبهشت 98، کد خبر: 83309095، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین