پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۶۸۲۵
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
احمدی با تاکید میراث فرهنگی بر انجام باستان‌شناسی در این محدوده گفت: هرگونه فعالیت شهرداری اصفهان حدفاصل دروازه دولت تا خیابان آمادگاه در چهارباغ عباسی دور ریختن پول بیت‌المال است چراکه شهرداری ناچار به تخریب آن است.

شعارسال: مدیرکل دفتر حفظ و احیا بناها و محوطه‌های تاریخی سازمان میراث فرهنگی در پاسخ به این پرسش که شهرداری اصفهان با استناد به سخنان شما که در رسانه‌های استان منتشر شده، مدعی است، ادامه فعالیت در چهارباغ عباسی بلامانع بوده و روز 19 اردیبهشت‌ماه دوباره فعالیت در محور میانی چهارباغ را آغاز کرده است، گفت: «هرگونه عملیات اجرایی در محور میانی چهارباغ عباسی مورد تائید سازمان میراث فرهنگی نیست و تاکنون هیچ مجوزی برای فعالیت در چهارباغ عباسی صادر نشده است

هادی احمدی ادامه داد: دوشنبه 16 اردیبهشت‌ماه به‌اتفاق رئیس پژوهشکده باستان‌شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی، مدیرکل میراث فرهنگی استان و نماینده شهرداری اصفهان از محور چهارباغ بازدید شد، پس‌ازاین بازدید مقرر گردید تا باستان‌شناسی در حدود 100 متر از محدوده فاز نخست (حدفاصل کاخ جهان‌نما تا خیابان آمادگاه) که قبلاً عملیات باستان‌شناسی در آن انجام‌نشده است، اجرایی شود.

احمدی با تاکید میراث فرهنگی بر انجام باستان‌شناسی در این محدوده گفت: هرگونه فعالیت شهرداری اصفهان حدفاصل دروازه دولت تا خیابان آمادگاه در چهارباغ عباسی دور ریختن پول بیت‌المال است چراکه شهرداری ناچار به تخریب آن است.

مدیرکل دفتر حفظ و احیا بناها و محوطه‌های تاریخی سازمان میراث فرهنگی بابیان این‌که شهرداری اصفهان نمی‌تواند با ایجاد فضا رسانه‌ای مصوبه‌ای بگیرد، افزود: از شهرداری اصفهان خواهش می‌کنم؛ کاری نکند که نتیجه آن دور ریختن پول بیت‌المال باشد.

احمدی با تاکید بر این‌که شهرداری اصفهان باید منتظر بماند تا جزییات طرح و مسائل مربوط به باستان‌شناسی چهارباغ روشن شود، افزود: پس از انجام باستان‌شناسی شهرداری می‌تواند طبق جزییات ارائه‌شده کار اجرایی در چهارباغ را آغاز کند. خواهش می‌کنم شهرداری اصفهان کاری نکند که مجبور باشیم پول شهروندان را در چهارباغ عباسی دور بریزیم.

احمدی در پاسخ به این پرسش که قدرت‌الله نوروزی، شهردار اصفهان در پاسخ به انتقادات مطرح‌شده درباره فعالیت‌های انجام‌شده در چهارباغ گفته «تمام مجوزها از سوی سازمان میراث فرهنگی صادرشده است»، گفت: اگر مصوبه‌ای به شهرداری ابلاغ‌شده خواهش می‌کنم برای تنویر افکار عمومی آن را منتشر کند.

احمدی 16 اردیبهشت‌ماه پس از بازدید از محور میانی چهارباغ عباسی در جمع خبرنگاران بابیان اینکه بخش‌های از فعالیت انجام‌شده مغایر با طرح ابلاغی میراث فرهنگی است، گفته بود: «شهرداری اصفهان موظف به اصلاح است. اجازه استفاده از مش بتی تنها برای جوی‌های آب و حوض‌های آب‌داده شده است و شهرداری مجاز به استفاده از این روش در بخش‌های که مجوز باستان‌شناسی صادر نشده است؛ نیست. چراکه پس از استفاده از بتن دیگر امکان کاوش باستان‌شناسی وجود نخواهد داشت». اما این اظهارنظر در انعکاس رسانه‌ای توسط شهرداری اصفهان تحریف شد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اسکان نیوز، تاریخ انتشار: 19اردیبهشت1398 ، کدخبر: 19519: www.eskannews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین