پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۸۲۵۳
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۰
فرماندار مانه‌ و سملقان عدم تعبیه زیرساخت‌های مناسب در زمان احداث منازل مسکونی در شهرک شرق شهرستان مانه و سملقان را علت اصلی خسارت‌های بارندگی پنجشنبه گذشته در این شهرستان عنوان کرد.

شعارسال: فرماندار مانه‌ و سملقان عدم تعبیه زیرساخت‌های مناسب در زمان احداث منازل مسکونی در شهرک شرق شهرستان مانه و سملقان را علت اصلی خسارت‌های بارندگی پنجشنبه گذشته در این شهرستان عنوان کرد.

محمودرضا معموری٬ با اشاره به مشکلات زیر ساختی بلوک شرقی شهر آشخانه اظهار داشت: این منطقه در 20 -30 سال گذشته از باغ و مزرعه تبدیل به منطقه مسکونی شده است اما تا کنون هیچ زیرساختی با توجه به مسکونی شدن این منطقه برای آن تعبیه نشده است.

وی با گلایه از شهرداری در ادامه افزود: نبود باران‌های شدید در سال‌های گذشته باعث شده بود تا رسیدگی به امر زیرساختی و هدایت آب در بلوک شرقی شهر آشخانه مغفول واقع شود اما اکنون با بارش‌ شدیدی که شاهد بودیم، متحمل خسارات زیادی شدیم.

فرماندار شهرستان مانه و سملقان تاکید کرد: شهرداری مانه و سملقان باید یک طرح مطالعاتی جامع در خصوص هدایت آب‌های سطی این منطقه ارائه دهد تا در آینده شاهد بروز چنین اتفاقات ناگواری که ناشی از کم کاری است نباشیم.

مردم به شدت از عدم پیگیری‌ها در خصوص زیرساخت‌های منطقه مسکن مهر ناراضی‌اند

روح‌الله محمدی فرمانده سپاه مانه و سملقان اظهار داشت: با گذشت بیش‌از 10 سال از احداث منازل در منطقه‌ای که چند روز گذشته شاهد سیل خسارت‌بار در آن بودیم اما هنوز هیچگونه اقدامی در خصوص زیرساخت‌ها و هدایت‌ آب‌های سطی در آن انجام نگرفته است.

وی افزود: متاسفانه مردم از این شرایط ناراضی هستند. سال‌های گذشته نیز این مشکلات وجود داشت اما چون حجم بارش‌ها کم بود به این شدت آسیب وارد نمی‌کرد.

محمدی با تاکید بر اینکه عدم برنامه ریزی دقیق و مطالعاتی در آینده می‌تواند حتی تلفات جانی را نیز به دنبال داشته باشد٬ تصریح کرد: شهرداری و دستگاه‌های مختلف باید با ارائه طرح مطالعاتی دقیق به صورت جهادی احداث زیرساخت‌های هدایت آب در منطقه اشاره شده که به منطقه مسکن مهر نیز معروف است در دستور کار خود قرار بدهند.

فرمانده سپاه مانه و سملقان خاطرنشان کرد: مسئولان شهری با این توجیه که این طرح باید در ابتدای احداث این منطقه انجام می‌گرفت تاکنون اقدامی در این خصوص انجام نداده‌اند.

ولی‌الله حیاتی نیز با حضور در منطقه اسیب دیده شهرستان مانه و سملقان در خصوص اقدامات زیر ساختی آن اظهار داشت: شهرداری و دستگاه‌های ذی‌ربط به زودی طرح جامع و مطالعاتی در خصوص مباحث زیر ساختی منطقه آسیب دیده در سیل را ارائه بدهند تا به زودی شاهد اجرایی شدن آن باشیم.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار:28 اردیبهشت 1398 ، کدخبر:2013845 www.tasnimnews.com،

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین