پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۹۲۹۸
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۶
این آخر هفته می‌توانید با روزه اولی‌ها مهمانی خاص برپا کنید، به محفل شاعرانه بروید یا از شب‌بیداری‌های روزمره به شب‌زنده‌داری خاص در جمکران برسید و زندگی‌تان را پر از رزق مادى و معنوى کنید.
شعارسال: این روزها آسمان پایتخت با هوای پاک و بادهای تند و تیز دلبری می‌کند، خرداد آمده خودی نشان دهد و از همه بالاتر رمضان المبارک از نیمه گذشته و به انتظار لیالی قدر نشسته. همه این‌ها با تعطیلات آخر هفته یکی شده و فرصت بودن در کنار هم و عبادت دسته جمعی را بیش از پیش برایمان فراهم کرده. راستی شما برای این روزهاى خاص برنامه‌ای دارید؟ دل در دل‌تان نیست از شب‌بیداری‌های همیشگی به شب زنده‌داری برسید؟ موارد زیاد است و هنوز انتخابی نداشته‌اید؟ خب حق دارید، خوب دقت کنید تا بهترین انتخاب‌ ممکن را داشته باشید. در این بین ما هم برای این شب‌های عزیز کرده خدا پیشنهادهایی داریم که خواندنش خالی از لطف نخواهد بود.

روزه اولی‌ها و یک مهمانی متفاوت

این روزها با روزه و روزه‌داری چه می‌کنید؟ بدن‌تان عادت کرده به کم‌خوری؟ زبان‌تان به کم حرفی؟ چه خوب. تبریک می‌گوییم. شما بیشتر از همیشه آماده‌اید برای محبت کردن و کمک به آنهایی که روزگار به آن‌ها سخت می‌گیرد. می‌گویید چطور؟ کافیست روزه اولی‌های خانواده و فامیل‌تان را جمع کنید و با هم بنشینید به گپ و گفت. بیشتر که به غروب آفتاب نزدیک شدید، از آنها بپرسید برای زمان افطار چه خوراکی دوست دارند بخورند. آش؟حلیم؟ شعله زرد؟ پلو و خورش؟ نان و پنیر و گردو؟

نه اشتباه نکنید، قرار نیست خوراکی دلخواه‌شان را حاضر و آماده برایشان بیاورید. یکی از خوردنی‌هایی را که تقاضایش از طرف بچه‌ها بیشتر بود بیشتر از مقدار همیشگی تهیه کنید. دیگر بساط افطاری خوردن و افطاری دادن جور است. می‌ماند مهمان‌ها، حتما اطراف‌تان کودکان کار را دیده‌اید. چه اشکال دارد با بچه‌های روزه اولی خانواده چند تایی از این کودکان را مهمان خوراکی‌های دوست داشتنی‌تان کنید؟ بسته‌بندی کردن خوردنی‌ها را هم بگذارید به عهده‌ کوچک‌های جمع‌تان. آنها که این روزها به برکت مهمانی خدا زودتر و بهتر روح‌شان قد می‌کشد. حتی بچه‌های‌تان می‌توانند روی برگه‌هایی کوچک برای‌ مهمانان کوچک خودشان جمله‌هاى محبت آمیزی بنویسند و در بسته خوراکی‌هایشان بگذارند. این افطاری متفاوت نوش جان مهمانان و میزبانان.

شبانه‌های رمضان با شنا، شیرجه، شیرموز

آخر هفته است، غروب شده، افطاری‌تان را نوش جان کردید و مهمان و میزبان‌ها مانده‌اید معطل که چه کاری انجام دهید که هم خدا را خوش بیاید هم بندگان خدا را؟ چطور است بعد از کلی استراحت و خواب و بعد هم خوراکی خوردن، حال که جمع‌تان جمع است و کمبود خواب ندارید و روز بعدش هم تعطیلید بروید و تنی به آب بزنید؟

بله درست فهمیدید، این شب‌ها که روزهایش بعد از کار بیشتر به عبادتی چون خواب صرف می‌شود، جان می‌دهد برای استخر رفتن و شنا کردن.

فقط حواستان باشد خیلی پرخوری نکنید! تا می‌توانید از آرامش آب لذت ببرید و انرژی‌اش را ذخیره کنید برای آغاز هفته کاری. دیدید خیلی دور و دیر نیست در ماه رمضان دور هم بودن، ورزش کردن و لذت بردن؟ فقط کمی برنامه‌ریزی می‌خواهد که مطمئنیم تک تک شما از عهده‌اش بر می‌آیید.

اهل شعرها به «حضور» برسید

حوصله‌تان نمی‌گیرد بعد از یک هفته کار و تلاش توامان با روزه‌داری ورزش کنید؟ باشد باشد، حق با شماست. یک نسخه که برای همه جواب نمی‌دهد.

روحیه‌تان با شعر و شاعری چطور است؟ آیا نیروى کلمات، حال خوب کن روح‌تان هستند؟ اگر جواب‌تان مثبت است. امشب می‌توانید با خانواده یا دوست‌های‌تان به مصلی امام خمینی بروید. حوصله و سلیقه‌اش را اگر دارید بساط افطاری هم ببرید. امکانش هم اگر نیست، نگران نباشید تا دل‌تان بخواهد انواع خوراکی‌ها در ابتدای ورودی نمایشگاه موجود است برای خریدن و خوردن.

می‌پرسید کدام نمایشگاه؟ معلوم است دیگر نمایشگاه بین المللی قرآن -که بهترین راه رسیدن به آن متروی مصلی یا شهید بهشتی است- خب این ها چه ارتباطی به شعر داشت؟ اصلا خودتان برنامه داشتید به نمایشگاه بروید؟ اما حتما برنامه نداشتید که عدل ساعت 9:30شب در شبستان امام خمینی باشید.ساعت 9:30 شب در شبستان باشید. نگران نباشید ضرر نمی کنید به شبستان که برسید دورهمی شاعرانه با شاعرهایی بنام آنجا برپاست.

در محفل ادبی «حضور» که حاضر شوید شعرخوانی‌هایی جذاب گوشتان را نوازش خواهد کرد و شاعرانى همچون علیرضا قزوه، عبدالجبار کاکایی، مصطفی محدثی خراسانی، فاطمه طارمی، محمود اکرامی‌فر، محمود کسبی، سیده فاطمه موسوی و ... جمع هستند و بساطی شاعرانه برپا کرده‌اند و چه چیز بهتر از اینکه بعد از این روزهاى ترک گناه کردن و تعالی روح، به چنین مجلسی بروید و روح و جان‌تان حظ ببرد از آنجا بودن و از شنیدن شعرهاى ناب.

دشت اول شب قدر در پناه یک مسجد

اهل دل‌های خانه، دوست یا فامیل را جمع کنید که قرار است به یکی از بهشتی‌ترین نقاط دنیا بروید؛ مسجد جمکران.

این آخر هفته به اولین شب قدر می‌رسد. پس خود را آماده کنید که در پناه مسجد جمکران با نوایی دلنشین جوشن کبیر بخوانید و قرآن به سر گیرید و صد البته مداح و روضه خوان و سخنران را متولیان مسجد فراهم کرده‌اند و همه چیز جور است برای شب‌زنده‌داری تان در قدمگاه امام زمان(عج).

برنامه ریزی‌تان را که کردید به جاده قم بزنید. درست در ۶ کیلومتری قم به طرف جاده کاشان، این مسجد آسمانی پیش روی شماست. مسجدی که خشت خشت فیروزه‌ای آن، یادآور امام زمان‌مان(عج) است که همه چشم انتظار آمدنش هستیم.

مسجدی که بیش از هزار سال پیش در شب سه شنبه 17 ماه مبارک رمضان، توسط فردی صالح به نام حسن مثله جمکرانی بنا بر جزئیات اوامر حضرت مهدی (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) احداث شده و شما می‌توانید بعد از این همه مدت در ماه مبارک رمضان در آن مراسم احیا بپا کنید و جمعه‌تان را با الغوث الغوث گره بزنید.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 2 خرداد 1398 ، کدخبر: 13980302000387 ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین