پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۰۱۲۷
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۵
اهالی روستای باغچه جلیل شهرستان بویراحمد 25 سال قبل شاهد سفر پر خیرو برکت رهبر انقلاب به این روستا بودند و امروز شاهد توسعه این منطقه هستیم تا جایی که در اِنده نزدیک به عنوان روستای بدون بیکار معرفی خواهد شد.

شعارسال: هر ساله 17 خرداد ماه برای مردم استان کهگیلویه و بویراحمد یک روز خاص و به یاد ماندنی است روزی که تاریخ این استان و مردمش هیچگاه آن را فراموش نمی کنند و بعد از گذشته بیش از 25 سال هنوز یاد و خاطره آن روز گرامی داشته می شود.

خرداد ماه سال 73 بود که یک خبر در میان مردم کهگیلویه و بویراحمد پیچیده بود،همه از سفر رهبر انقلاب به این استان صحبت می کردند که این صحبت ها تحقق پیدا کرد.

سفر مقام معظم رهبری در سال 73 برای استان محروم کهگیلویه و بویراحمد بهترین خبر در آن شرایط بود استانی که حتی جاده های اصلی اش در بدترین وضعیت قرار داشتند و به دلیل فقر و محرومیت عمیقی که وجود داشت هنوز هم مردمش عمق محرومیت را حس می کردند.

رهبر انقلاب در 17 خرداد ماه سال 73 وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شد و در مرکز استان یعنی شهر یاسوج به سخنرانی پرداختند بعد از آن در شهرستان های گچساران و کهگیلویه نیز حضور پیدا کردند و در میان مردم سخنرانی کردند.

ایشان در آن سال با بازدید های میدانی و کارهای کارشناسی که انجام شد گفتند که کهگیلویه و بویراحمد استانی ثروتمند اما محروم است اگر سخنان رهبر معظم انقلاب را هم اکنون و بعد از 25 سال بازنگری کنیم می بینیم که هنوز مشکلاتی که رهبر انقلاب به آن اشاره کردند در استان وجود دارد.

ثروتمند اما محروم واژه ای که هر مسئول کشوری بدون استثنا وقتی وارد استان می شود این جمله را تکرار می کند، رهبر انقلاب در آن سفر به سیاست زدگی استان نیز اشاره کردند که هنوز این مشکل به قوت خود باقی است.

رهبر معظم انقلاب در سال 73 از منطقه باغچه جلیل شهرستان بویراحمد که در سال 42 مورد حمله موشکی و بمباران رژیم پهلوی قرار گرفته بود بازدید کردندحمله ای که به جنگ گجستان معروف است و یادآور دلاوری ها و از خود گذشتگی مردم این خطه از ایران است.

رهبر معظم انقلاب در سفر به روستای باغچه جلیل از مسئولان خواستند که در جهت رفع مشکلات و محرومیت های این منطقه تلاش کنند و امروز که بیش از 25 سال از سفر پر و خیر و برکت مقام معظم رهبری به استان می گذرد، شاهد توسعه منطقه باغچه جلیل شهرستان بویراحمد هستیم.

روستای باغچه جلیل و اسلام آباد از توبع شهرستان بویراحمد است و در40 کیلومتری مرکز استان قرار دارد هر ساله در خرداد ماه مردم این روستا سالگرد سفر مقام معظم رهبری را گرامی می دارند مسئولان استان نیز بعد از سفر مقام معظم رهبری توجهی ویژه به این منطقه داشتند و باعث شده است که روستای باغچه جلیل شهرستان بویراحمد وضعیت بهتری نسبت به سایر مناطق روستایی استان داشته باشد.

اما اینکه اکنون و بعد از گذشت بیش از 25 سال از سفر مقام معظم رهبری این منطقه دچار چه تغییراتی شده است با رئیس صندوق کارآفرینی امید استان گفت و گویی داشتیم که در زیر می خوانید.

ارسلان حسن پور گفت: در حوزه زیر ساختی کارهای خوبی در منطقه باغچه جلیل انجام شده است اما طبق برنامه ریزی جدید برنامه های دیگری با همراهی سپاه فتح و فرمانداری و مسئولان استانداری و بنیاد وفاق سبز علوی اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه به دلیل سفر مقام معظم رهبری که به این روستا داشتند یک منطقه ای خاص محسوب می شود، گفت: دوباره منطقه را بررسی و کارشناسی می کنیم که بتوانیم مشکلات را شناسایی و برای بر طرف شدن آنها گام برداریم.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد گفت: در بخش کارهای زیر ساختی، مسجد ،مدرسه، نیازهای اولیه و مسکن های نیازمندان برنامه ریزی هایی انجام شده است..

وی به اشتغال در روستای جلیل و اسلام آباد اشاره کرد و افزود: قرار شد که صندوق کارآفرینی امید به این مورد ورود پیدا کند و با هماهنگی دستگاه های مرتبط در بحث اشتغال و راه اندازی کسب و کارها، تسهیلات 4 تا 6 درصدی به اهالی این منطقه پرداخت شود.

حسن پور عنوان کرد: افراد بیکار در این منطقه شناسایی شدند و همکاران ما یک روز در مسجد این روستا و روستای اسلام آباد مستقر شدند و برای افرادی که قصد گرفتن تسهیلات و راه اندازی کسب و کار و اشتغال داشتند پرونده تشکیل دادند که به نوبه خود کاری جدید بود.

وی ادامه داد: دنبال این هستیم که با رفع مشکلات روستا، در آینده منطقه جلیل و اسلام آباد را به روستای بدون بیکار تبدیل کنیم و از هر جوانی که بتواند کسب و کاری را در روستا راه اندازی کند حمایت می کنیم همچنین تسهیلات قرض الحسنه به آنها پرداخت می شود.

حسن پور در پایان عنوان کرد: طرح های اشتغالزایی که پیشنهاد شده است طرح های کوچک کشاورزی، دامداری ، پررورش ماهی و طرح های صنایع دستی است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت صبح زاگرس، تاریخ انتشار: 5خرداد1398 ، کدخبر: 119880: www.sobhezagros.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین