پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۰۵۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰
استاندار زنجان با اشاره به پایین بودن سهم بخش کشاورزی، گردشگری و معدن در حوزه صادرات گفت: باید علت عدم تغییر سهم این بخش‌ها در سال 97 نسبه به سال 96 در حوزه صادرات مورد مطالعه قرار گیرد و برای توسعه صادرات استان باید برنامه هدفمند و مشخصی تعریف و تدوین شود.

شعارسال: استاندار زنجان با اشاره به پایین بودن سهم بخش کشاورزی، گردشگری و معدن در حوزه صادرات گفت: باید علت عدم تغییر سهم این بخش‌ها در سال 97 نسبه به سال 96 در حوزه صادرات مورد مطالعه قرار گیرد و برای توسعه صادرات استان باید برنامه هدفمند و مشخصی تعریف و تدوین شود.

فتح اله حقیقی در جلسه توسعه صادرات استان با اشاره به افزایش ارزش دلاری صادرات استان زنجان در سال گذشته به میزان 40 درصد اظهار کرد: وزن صادرات استان زنجان نیز در سال گذشته نسبت به سال ماقبل افزایش 10 درصدی داشته است.

استاندار زنجان افزایش صادرات را اتفاقی خوب در حوزه صادرات توصیف کرد و افزود: صادرات کالای نهایی و واردات مواد اولیه و ماشین‌آلات خط تولید نیز باید برای سال‌های آینده مورد توجه قرار گیرد.

وی از صادرات کالا از استان زنجان به 50 کشور جهان خبر داد و بیان کرد: مواد اولیه از 46 کشور جهان به استان زنجان وارد می‌شود.

حقیقی با بیان اینکه استان زنجان به کشور ترکیه صادرات و واردات می‌کند، خاطر نشان کرد: باید بازارهای ثانویه‌ای برای تجارت استان زنجان با سایر کشورها، در صورت بروز مشکل با ترکیه پیش‌بینی کنند.

استاندار زنجان با بیان اینکه تولیدات صنایع فلزی رنگین بیشترین صادرات استان زنجان را به خود اختصاص داده است، عنوان کرد: افزایش صادرات سایر تولیدات استان باید انجام شود تا شاهد سبد صادراتی متنوع‌تری برای استان باشیم.

وی با اشاره به اینکه خاک روی بیشترین واردات را به خود اختصاص داده است، بیان کرد: تعیین ‌تکلیف پسماند روی باید در استان زنجان در دستور کار قرار گیرد.

حقیقی با بیان اینکه سهم توزیعی کالاهای صادراتی استان در سال گذشته نسبت به سال ماقبل تغییر نکرده و مناسب نیست، اضافه کرد: استان زنجان سهم بالایی در اشتغال بخش کشاورزی دارد ولی سهم صادراتی پایینی را در این بخش تجربه می‌کند.

استاندار زنجان با اشاره به پایین بودن سهم صادراتی برخی از بخش‌ها در استان زنجان عنوان کرد: شاخص‌ها و برنامه‌ها بر روی کاغذ رها نشود.

وی با اشاره به اینکه معاون هماهنگی امور اقتصادی استان مسؤول رسیدگی به امور تجارت خارجی استان به طور ویژه است، گفت: معاون امور ملی و توسعه استاندار زنجان نیز طی روزهای آینده به عنوان معاون چهارم معرفی خواهد شد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار:8 خرداد 1398 ، کدخبر:851999 www.borna.news،

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
0
0
بله باید برنامه های هدفمند و مدیریت شده ای ارائه بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین